Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Canon Eos 550D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp Canon Eos 550D

    Hoi,

    Ik heb pas een Canon Eos 550D gekocht.
    De basis heb ik al onder de knie, maar nu zou ik nog graag wat meer kunnen met de codak.
    Ik zou graag een foto nemen dat de voorkant zuiver is en de achterkant zo waziger.
    Kan iemand me stap voor stap uitleggen hoe je dat doet?


    Ook andere tips zijn welkom!

    Bedankt!

  • #2
    Re: Hulp Canon Eos 550D

    Je geeft aan de basis onder de knie te hebben. Volgens mij is dit nog niet helemaal het geval, maar dat is absoluut niet erg !!

    Kijk eens op digitalefotografietips.nl en dan de basiscursus. Start met Diafragma... hier zul je al veel antwoorden vinden op je vragen. Vervolgens zou ik verder gaan met Sluitertijd en ISO. Natuurlijk veel oefenen

    Comment


    • #3
      Re: Hulp Canon Eos 550D

      Een groot diafragma bvb F3.5 geeft minder scherptediepte da bvb F8.

      Een diafragmawaarde lees je zo F/3.5 is een groot diafragma, F/22 is een klein diafragma. Het is dus een deler.

      Met een groot diafragma krijg je een wazige achtergrond.
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Hulp Canon Eos 550D

        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
        Een groot diafragma bvb F3.5 geeft minder scherptediepte da bvb F8.

        Een diafragmawaarde lees je zo F/3.5 is een groot diafragma, F/22 is een klein diafragma. Het is dus een deler.

        Met een groot diafragma krijg je een wazige achtergrond.
        Dit is echter geen magisch recept. Het is eigenlijk heel eenvoudig en je hebt 3 dingen nodig:
        1. zoveel mogelijk millimiterers. Hoe dieper ingezoomd hoe beter het effect.
        2. Het onderwerp zo dicht mogelijk in beeld zetten vb. slechts een deel van het gezicht nemen
        3. een zo klein mogelijk diafragma nummer wat een zo groot mogelijk diafragma inhoudt.

        Je kan werken met lenzen die een super groot diafragma kennen maar je kan met een gewone kitlens ook al ergens geraken dankzij tip 1 en 2

        Veel succes
        Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

        Comment


        • #5
          Re: Hulp Canon Eos 550D

          Dat klopt ook als een bus.
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

          Comment

          Working...
          X