Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

    Ik merk dat ik met mijn 7D en de 85mm 1.8 binnen niet handig kan werken voor portret fotografie. Ik twijfel nog tussen :

    Canon 50mm 1.4 of de sigma 1.4

    Is de meerprijs het waard voor een 1.4 tov een Canon 50mm 1.8 ?

    Ik had reeds gelezen dat de sigma 1.4 beter presteerd dan de canon versie. Maar hoe zit het op een 7D want deze camera vraagt toch echt goed glaswerk.

    edit : Ik zie dat ze bij art & craft een promotie hebben op de 50mm 1.4 van canon voor 299 euro.

    mir
    Last edited by mir; 30 januari 2012, 16:41.
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

  • #2
    Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

    sigma is niet haar scherp op f1,4 maar zal toch al een meer scherper beeld geven dan de canon op f1,8, maar daar betaal je uiteraard voor. Vanaf f4 a f5,6 zal er nog weinig verschil zijn.
    dus als je zinnens bent veel met grote diafragma te werken (f 1,4 tot f2,8) zou ik voor de sigma gaan.

    Comment


    • #3
      Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

      Ik heb de Sigma, en deze levert vlijmscherpe plaatjes. Bovendien is deze véél robuuster dan de Canon 1.4 (en sowieso ook de 1.8). Vooral de scherpstelmotor van de Canon 50 1.4 heeft de reputatie van nogal broos te zijn. Dit heb ik zelf ook al mogen ondervinden.
      Voordeel van de Sigma (voor mij althans) is dat deze ook een filtermaat heeft van 77 mm. Dus al mijn filters voor de 17-40 passen hier ook op.
      Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

      Comment


      • #4
        Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

        @ ts

        voor binnenhuis is de 85mm misschien niet ideaal op de 7d, maar gaat de 50mm dat wel zijn dan?


        heb ook al veel over de 50mm getwijfeld, maar er wordt niet echt positief over geschreven, de sigma daarentegen wel.

        Misschien de 35mm f2.0 of de 30mm f1.4(sigma) overwegen?
        Voor binnen nog iets meer breedhoek, kan op crop wel van pas komen.

        ik gebruik de 85 f1.8 tegenwoordig meer en meer op de 7d bij trouw en concerten, als 2de body, 5dII en 24-70 als eerste, dit is voor mij momenteel de ideale combinatie

        Marc
        1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
        www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

        Comment


        • #5
          Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

          Bedankt Marc voor je bijdrage.
          Maakt het er niet makkelijker op .

          Of 50mm ideaal zal zijn voor binnen kan ik eigenlijk eenvoudig testen met mijn 24-105

          Ik vraag me af of ik op 35mm geen vervorming ga krijgen ?

          Die 85mm heb ik eigenlijk gekocht naar de toekomst toe bij overschakeling naar FF.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

            Vervorming hangt samen met afstand. maak je een wat gekaderd portret en je gebruikt dan 50 mm met crop camera dan is de kans groot dat je de vervorming als storend gaat ervaren omdat de afstand te klein is.

            Heb je wel eens aan de Canon 60 mm macro of de Sigma 70 mm macro gedacht?
            Meestal wil je bij portret iets aan scherptediepte hebben.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??



              heb de 85mm f1.8 ooit al eens verkocht (wat een fout) , en begin vorig jaar na aankoop fullframe terug gekocht, is en blijft een geweldige lens, heb ze nu ook op crop leren apprecieren...

              je moet natuurlijk zelf beslissen of je de 85mm bijhoudt of verkoopt, maar als je ze bijhoudt, zou ik eerder uitkijken naar een 30 à 35mm als aanvulling, de 50mm ligt te kort bij de 85mm vind ik persoonlijk...

              de heilige drievuldigheid : 35 - 85 - 135 mm

              succes met je keuze

              Marc
              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

              Comment


              • #8
                Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                @annoh 60mm of 70mm is geen optie. 50mm zal al nikt worden ( net getest met de 24-105 op 50 mm ) .

                @tundra4ever Ik twijfel nog of ik ze wel zou verkopen die 85mm zoals ik reeds schreef had ik deze gekocht om later nog te kunnen gebruiken op een FF body.
                Misschien is een 35mm dan inderdaad in mijn geval een betere keuze. Maar wat doe je met 35mm op FF ?

                Weet iemand of de 35mm f2 uitschuift bij het focussen.

                mir
                Last edited by mir; 30 januari 2012, 19:38.
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                  Ik ben zelf een hevige fan van de sigma, momenteel heb ik mijn sigma uitgeleend en in ruil heb ik de 50mm van canon gekregen.

                  Ik heb ze nu al een aantal dagen kunnen testen en ik zou nog steeds kiezen voor de sigma. Volgend weekend heb ik mijn sigma terug en dan denk ik beide eens te vergelijken op basis van dezelfde beelden. Als je hier nog effe op kan wachten dan wil ik er zeker voor zorgen dat ik dit volgend weekend doe.

                  Wat ik je nu al kan zeggen:

                  - autofocus: beiden zijn snel genoeg (geen voorkeur)
                  - bouwkwaliteit: sigma (deze voelt veel beter/steviger aan, is ook een pak groter)
                  - focusgeluid: sigma is de stilste
                  - scherpte: te tonen in de foto's
                  - bokeh: te tonen in de foto's

                  Zoals ik al zei, gaat mijn voorkeur nog steeds uit naar de sigma. Als je een objectief zoekt dat je makkelijk in je jaszak kan steken dan is de canon beter geschikt.

                  Wat de prijs betreft, de sigma is duurder, maar je krijgt meer garantie dan op de canon versie, de lens wordt verkocht met lenshood en met een beschermtas. Dit heb je bij de canon niet. Dus dat zijn in hoeverre jij dat belangrijk vindt 'extra' kosten die je bij keuze voor de canon moet maken.
                  ::: Flickr :::

                  Comment


                  • #10
                    Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                    wat je met een 35mm doe op FF? => Alles

                    Ik heb de 35L en deze staat er echt vaak op voor binnenshuis. F1.4 is echt geen overkill in dit geval. Ik heb ook de sigma 50mm f/1.4. Let wel ik gebruik deze op een 5D mkII en de 50mm is hier net iets aangenamer op dan de 35mm. Dus voor een 7D zou ik ook meer neigen naar een 30mm of 35mm. Indien je bankrekening het toelaat ... zou ik zeker de 35L nemen. Het is veel geld maar wel een pracht van een lens, en anders gewoon de sigma 30 of canon 35 f2.0.

                    Ik lees net ook dat het gaat om portret. Waarom geen flits dan? want 35mm kan wel vervormen, dat heb ik lichtjes voor op mijn 5D.
                    UnicornPictures on Facebook & Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                      Even gekeken naar die sigma 30mm maar die zal later niet passen op FF body's

                      mir
                      De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Even gekeken naar die sigma 30mm maar die zal later niet passen op FF body's

                        mir
                        klopt, maar dan verkoop je die gewoon door
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                          MG heb ik rommel gekocht dan met de canon 50mm 1.4?
                          *gaat zoeken naar dat motorprobleem*
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                            Ok dan heb ik de keuze tussen Sigma 30mm 1.4 Canon 35mm 2.0 of indien ik ze 2e hands vind de 35mm 1.4L.

                            En ja ik kan ze bij aanschaf van een FF verkopen, maar indien ik de Canon neem is die ook nog bruikbaar op FF.

                            En is de sigma 30mm 1.4 zoveel beter dan de Canon 35mm 2.0 ?

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Van 85mm 1.8 naar 50mm 1.4 of 1.8 ??

                              Ik heb al een tijdje de Sigma 30/1.4 en ik ben daar best tevreden van. Anderzijds is het nu niet zo een superlens, die je aan iedereen zou aanraden. Bij kleinere diafragma's zie ik nauwelijks verschil met mijn Tamron 17-50/2.8
                              Ik ben de handtekening niet, ik poets hier alleen maar.

                              Comment

                              Working...
                              X