Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

strobistboek?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • strobistboek?

    hey,
    weten jullie een heel goed boek over strobisme waar je wat kan van leren?
    zou ook graag workshops volgen, maar deze kosten al snel 90 euro en is momenteel wat veel aangezien we aan een bouw beginnen :-)

  • #2
    Re: strobistboek?

    90 euro veel??
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: strobistboek?

      Ik vind de boeken van Joe McNally zeer goed. Ze bevatten een verhaal, meer dan techniek alleen en dat geeft inspiratie om eigen ideen te creeren.
      Ik heb de 'Hot Shoe Diaries' en 'De Moment it Clicks'. Ik zal deze week zijn laatste boek 'Sketching Light' nog bestellen. Blijkbaar gaat die laatste meer over techniek en een beetje te veel over Nikon, dus ik ben niet erg gehaast om het aan te schaffen. Ik ben wel in elke geval benieuwd.

      Als ik je iets kan suggereren: een goede manier om te leren is de Strobist group op Flickr (http://www.flickr.com/groups/strobist/) niet zo veel voor de discussies maar wel voor de gallery: volgens de group regels moet iedereen die een foto post ook een uitleg posten over de setup. Je kan zeer snel veel van anderen leren.

      (en als er iets is, een vraagje in het forum gooien kan geen kwaad zeker?)

      -groetjes, Gerard.
      "I'm my own art director, not somebody else's photographer"
      Blog: www.gerardmaas.net
      Port: www.gerardmaas.com

      Comment


      • #4
        Re: strobistboek?

        je kan het ook gratis vinden hoor: click

        't voordeel van workshops zit 'm in het coaching en tips en tricks gedeelte...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: strobistboek?

          90 euro is veel voor iemand die met een bouw begint ja en de centjes daar zeker voor nodig heeft! :-)

          bedankt alvast voor de tips van de boeken, nog iemand tips of dvd's zijn ook altijd welkom of goede tutorials?

          Comment


          • #6
            Re: strobistboek?

            Deze 2 zijn zeer goed (wel in het engels) en goedkoop aangezien het ebooks zijn.

            Making Light 1 (basis)


            Making Light 2

            Comment


            • #7
              Re: strobistboek?

              Reeds aangegeven in een ander topic (algemeen - fotografieboeken)

              Heb zelf pas het volgende boek gekocht waar ik zeer tevreden over ben:
              Flitsen met een reportageflitser van Sonja Van Driel.


              Na elk hoofdstuk wordt de theorie omgezet naar oefeningen die je kan uitvoeren
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: strobistboek?

                de making light die reeds aangehaald zijn, zijn idd vrij degelijk en begrijpelijk geschreven maar ik kan je ook zeker aanraden als je de centjes eens kan missen om een workshop te gaan volgen

                d_oracle geeft goeie workshops, na zijn sessie heb ik een fameus verschil gemerkt bij mij en ben ik ook veel beter beginnen worden in het lezen van licht
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: strobistboek?

                  Ik zou heel graag een workshop doen, maar jammer genoeg moet een mens prioriteiten stellen. Op internet kan je sommige boeken in pdf wel vinden :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: strobistboek?

                    Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                    Ik zou heel graag een workshop doen, maar jammer genoeg moet een mens prioriteiten stellen. Op internet kan je sommige boeken in pdf wel vinden :-)
                    Tuurlijk kan je die vinden, net zoals alle films - muziek - software ...

                    Prioriteiten stellen mag natuurlijk niet betekenen dat je zomaar illegale versies mag downloaden.

                    Je opent een topic over goede boeken, enkele leden geven je goede links ... echter heb ik het gevoel dat je eerder de illegale versies aan het zoeken bent

                    Mja ... ieder zijn ding natuurlijk ... maar hou er a.u.b. rekening mee dat auteurs ook misschien hun gedroomde huis of verbouwingen willen bekostigen uit de verkoop van hun werk
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: strobistboek?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                      Tuurlijk kan je die vinden, net zoals alle films - muziek - software ...

                      Prioriteiten stellen mag natuurlijk niet betekenen dat je zomaar illegale versies mag downloaden.

                      Je opent een topic over goede boeken, enkele leden geven je goede links ... echter heb ik het gevoel dat je eerder de illegale versies aan het zoeken bent

                      Mja ... ieder zijn ding natuurlijk ... maar hou er a.u.b. rekening mee dat auteurs ook misschien hun gedroomde huis of verbouwingen willen bekostigen uit de verkoop van hun werk
                      ik volg tom hier

                      Die making light 1 & 2 kan je verkrijgen in download-bundel voor ± 8 dollar als ik me het goed meen te herinneren
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: strobistboek?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                        Tuurlijk kan je die vinden, net zoals alle films - muziek - software ...

                        Prioriteiten stellen mag natuurlijk niet betekenen dat je zomaar illegale versies mag downloaden.

                        Je opent een topic over goede boeken, enkele leden geven je goede links ... echter heb ik het gevoel dat je eerder de illegale versies aan het zoeken bent

                        Mja ... ieder zijn ding natuurlijk ... maar hou er a.u.b. rekening mee dat auteurs ook misschien hun gedroomde huis of verbouwingen willen bekostigen uit de verkoop van hun werk
                        nou nou, dat is nogal een ongefundeerde beschuldiging!!!
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: strobistboek?

                          ik heb al heel wat boeken over fotografie gekocht, dus die mensen kunnen zeker een huis bouwen :-) denk da die veeeeeeeel meer verdienen dan ik hoor :-)

                          Comment


                          • #14
                            Re: strobistboek?

                            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                            nou nou, dat is nogal een ongefundeerde beschuldiging!!!
                            Tjah ... misschien heb jij dan een ongefundeerde mening ...

                            TS geeft toch duidelijk aan dat "er op internet boeken te vinden zijn in pdf versie" ... als jij dit niet ziet als een "ommeweggetje" dan eindig ik hier
                            www.fotofolio.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: strobistboek?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
                              Tjah ... misschien heb jij dan een ongefundeerde mening ...

                              TS geeft toch duidelijk aan dat "er op internet boeken te vinden zijn in pdf versie" ... als jij dit niet ziet als een "ommeweggetje" dan eindig ik hier
                              Ook betaalde e-books zijn in pdf-formaat, dus beschuldiging raakt kant noch wal.

                              Ik heb zelf ook geen 90 euro over voor een workshop, dus ik download dan ook zeker alles illegaal??!!. Vind het nogal een verschil om bijvoorbeeld 20 euro voor een boek uit te geven of 90 euro uitgeven voor een workshop.

                              Dus nogmaals : ongefundeerde beschuldiging
                              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                              Comment

                              Working...
                              X