Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsinstellingen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsinstellingen

    Hallo,

    Na op het forum wat rondgeneusd te hebben, heb ik volgende instellingen gebruikt om tijdens een receptie foto's te nemen. Ik ben er echter niet helemaal tevreden mee.
    Enkele onscherpe foto's. Enkel de mensen op de voorgrond die worden belicht.

    Canon 40D + 580EX

    M
    iso 800
    F5.6
    1/60

    Graag wat correcties aub. Dank u.
    Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

  • #2
    Re: Flitsinstellingen

    Oorspronkelijk geplaatst door fisherman Bekijk bericht
    Enkel de mensen op de voorgrond die worden belicht.
    Dat is een natuurwet: de kracht van het licht neemt kwadrtisch af met de afstand.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Flitsinstellingen

      Zijn mijn instellingen dan correct ?
      Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

      Comment


      • #4
        Re: Flitsinstellingen

        je instelling zijn logisch, in fotografie is nooit iets helemaal juist of fout.

        je neemt iso800 zodat je zoveel mogelijk van het omgevingslicht gebruikt. bij een lagere waarden is de achtergrond nog donkerder en de mensen op de voorgrond dus nog lichter.
        1/60 is goed laag, zodat er ook weer veel licht kan binnenkomen, je bevriest het geheel toch met je flits.
        5.6 is mss je grootse opening? (kleinste getal) dan is dit goed gekozen, indien je een lichtgevoeliger lens zou hebben vb 1.8 of 2.8 zou er ook weer meer licht binnenkomen maar dan wordt ook weer de achtergrond waziger, is dit beter? meestal wel maar dat is natuurlijk wat jij wenst.
        een probleem kan nog zijn dat je geen spotmeting doet, en te ruim fotografeert (ik bedoel hiermee dat je mensen op de voorgrond hebt maar "teveel" achtergrond.
        als je geen spotmeting doet wilt je toestel alles gaan oplichten, geeft dus goed veel licht, maar dat valt enkel op de voorgrond dus teveel licht op de voorgrond.
        je lost dit op door spotmeting of door veel enger te kadreren dus bijna geen achtergrond.
        Foto's nemen is compromissen zoeken, lijkt wel politiek
        D300, wat nikor lenzen, plaats voor een studio.

        Comment


        • #5
          Re: Flitsinstellingen

          Oorspronkelijk geplaatst door fotograaf330 Bekijk bericht
          je neemt iso800 zodat je zoveel mogelijk van het omgevingslicht gebruikt. bij een lagere waarden is de achtergrond nog donkerder en de mensen op de voorgrond dus nog lichter.
          De mensen zijn net zo licht, maar zien veel geflitster uit doordat er minder omgevingslicht in de foto wordt betrokken en daardoor lijken ze lichter.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Flitsinstellingen

            Zonder voorbeelden kunnen we gokken. Wat bij flitsen belangrijk is, is je lichtmeetmethode. Center weighted, matrix of spot. in principe gebruik ik bij flits altijd spot of center weighted.

            Comment

            Working...
            X