Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

    Hoi

    Over 2 weken ga ik met een 4-tal natuurfotografen naar de streek van Cap Blanc Nez.
    De eerste dag gaan we naar Cap Blanc Nez zelf, de kust dus. De 2de dag zouden we naar de Baai v/d Somme gaan en op dag 3 wat rondtoeren.

    Nu vroegen we ons af of er hier iemand is die ons nog wat tips kan geven qua locaties.
    We verblijven in een huisje op 7.5 km van Marconne http://maps.google.be/maps?q=Wail,+F...krijk&t=m&z=11 en hebben een auto ter beschikking.

    Ik heb al gezien dat als we van de kust naar Wail rijden we het "Parc Naturel régional des caps et marais d'Opale" passeren. Hoogstwaarschijnlijk valt daar wel iets te zien, daar al iemand geweest?

    Of ook nog tussen Marconne en De Panne iemand die interessante plekjes weet?

    Het zou ons vooral gaan over vogels, macro, landschap en eventueel zeehonden.

    Bedankt voor jullie hulp!!!
    www.flickr.com/photos/sven_vdb
    ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

  • #2
    Re: Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

    niemand die iets te zeggen heeft over die streek?
    www.flickr.com/photos/sven_vdb
    ne goeien body - glaswerk van 11 tot 500mm - een leuke flits!

    Comment


    • #3
      Re: Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

      van zodra je Calais gepasseerd bent kan je vanaf Sangatte de kustbaan nemen , daar begint het mooie Frankrijk . Die ganse kuststrook is mooi en de moeite waard om te bezoeken , zeker als je spreekt van tot de baai van de Somme te gaan( daar is een groot natuurgebied ) ; dat is wel een grote strook waarover je spreekt hé : Cap Blanc Nez tot Le Crotoy...
      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

      Comment


      • #4
        Re: Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

        Hallo,

        Ik ga in mei voor 5 dagen naar de Baai van de Somme, en in juni ben ik er weer 5 dagen.
        Daar is zoveel moois te zien dat je het niet kan opsommen.
        Eén van mijn favorieten is parc du Marquenterre in Saint-Quentin-en-Tourmont, en dan natuurlijk de baai zelf, gewoon een zalige plaats.

        Neem alvast maar genoeg geheugenkaartjes mee.
        www.photo-rudi.be

        Comment


        • #5
          Re: Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

          Ben het volledig eens met Travelphoto.

          De baai van de Somme staat bijna elk jaar op ons (reis)programma. Steeds korte vakanties (3 à 5 dagen) om er nog dikwijls te kunnen terugkeren. Wij logeren altijd in Saint-Valéry-sur-Somme.
          Zeehonden kun je het best spotten in de buurt van le Hourdel.



          Daar staan allerhande informatieborden (zie foto) over zeehonden ed. Je zal wel een serieuze tele nodig hebben, want wij mochten daar eens door de verrekijker (soort teleschoop) van een echte kenner kijken (zie foto) en zagen dat met veel goede wil enkele zwarte stippen op een zandbank.

          Ook aan de kant van le Crotoy heb je een mooi natuurgebied waar vele volgens te zien zijn (misschien is dit wel het gebied waar Travelphoto het over heeft.

          Kortom je zult je geen moment vervelen, zeker niet op gebied van fotograferen.

          Groetjes
          Last edited by Guest17; 2 februari 2012, 12:40.

          Comment


          • #6
            Re: Cap Blanc Nez ,Baai v/d Somme en omstreken

            Oorspronkelijk geplaatst door Sven VdB Bekijk bericht
            niemand die iets te zeggen heeft over die streek?
            Toch wel, drie mensen..... maar heb je ook de hier gegeven informatie gezien/gelezen ???
            Groetjes

            Comment

            Working...
            X