Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

    Hoi allemaal,

    Bij deze even een klein groot vraagje...
    Ik ben sinds september begonnen met de mooie hobby, fotografie.
    Tijdens een fotoshoot stuit ik telkens op dezelfde dingen die me tegenhouden, namelijk mijn lens die niet ver genoeg inzoomt en mijn internet flitser die niet echt mooi licht weerkaatst.

    Ik ben nog opzoek welke "soort" fotografie ik het leukste vindt... Mensen, dieren, natuur, kunst fotograferen... Ik vind op dit moment alles nog super.

    Op mijn Nikon D70 heb ik een lens, AF-S Nikkor 18-70mm 1:3,5-4,5G

    Kan iemand me raad geven welke flitser en welke lens ik het beste kan gebruiken?

    Grtjs en alvast bedankt!!
    Nena

  • #2
    Re: raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

    Wat is het budget? Waar wil je de lens voor gebruiken? Portretfotografie, fauna, sport...?

    Als flitser zou ik gaan voor de Nikon SB-600/700/900/910 afhankelijk van je budget. Deze zullen in principe allemaal voldoen aan je huidige wensen.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      Wat is het budget? Waar wil je de lens voor gebruiken? Portretfotografie, fauna, sport...?

      Als flitser zou ik gaan voor de Nikon SB-600/700/900/910 afhankelijk van je budget. Deze zullen in principe allemaal voldoen aan je huidige wensen.

      Bedankt voor je reactie!!
      Het budget, nja... Geen flauw idee
      Ik zou de lens vooral willen gebruiken voor portretfotografieen fauna

      Comment


      • #4
        Re: raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

        Oorspronkelijk geplaatst door Noens Bekijk bericht
        Bedankt voor je reactie!!
        Het budget, nja... Geen flauw idee
        Ik zou de lens vooral willen gebruiken voor portretfotografieen fauna
        Een Tamron 70-300VC of een Nikon 70-300VR zijn dan goede aanvullingen die niet te duur zijn voor fauna. Ik zou er nog een 50mm f1.8 of een 85mm f1.8 bijnemen voor portretten, hoewel dit ook al best goed gaat met die 70-300s
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

        Comment


        • #5
          Re: raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

          Ik heb m'n SB-600 flitser gekocht toen ik enkel nog m'n D70 had en dat werkt perfect. Voor een niet-zo-heel-ervaren fotograaf als ik biedt die al héél veel mogelijkheden en hij werkt ook draadloos (je D70 heeft een commander-mode, dus hoef je niets meer bij te kopen). Als je dan ooit meerdere flitsers zou willen gebruiken kan je achteraf nog een SB-900 ofzo bijkopen natuurlijk .

          Qua lens ben ik ook héél content van mijn set-up (zie signature) en ik heb ze allemaal vrij goedkoop kunnen kopen, dus als je goed zoekt... . Misschien wil je inderdaad wat meer zoom en komt de 70-300 je beter uit. Achteraf ga je dan sowieso uitkomen bij stijlen (en daarmee ook lenzen) die bij je passen.

          Succes en veel plezier ermee!
          Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
          Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
          Flash: Nikon SB-700

          Comment


          • #6
            Re: raad gezocht voor lens en externe flitser Nikon D70

            Oorspronkelijk geplaatst door DeGecko Bekijk bericht
            Ik heb m'n SB-600 flitser gekocht toen ik enkel nog m'n D70 had en dat werkt perfect. Voor een niet-zo-heel-ervaren fotograaf als ik biedt die al héél veel mogelijkheden en hij werkt ook draadloos (je D70 heeft een commander-mode, dus hoef je niets meer bij te kopen). Als je dan ooit meerdere flitsers zou willen gebruiken kan je achteraf nog een SB-900 ofzo bijkopen natuurlijk .

            Qua lens ben ik ook héél content van mijn set-up (zie signature) en ik heb ze allemaal vrij goedkoop kunnen kopen, dus als je goed zoekt... . Misschien wil je inderdaad wat meer zoom en komt de 70-300 je beter uit. Achteraf ga je dan sowieso uitkomen bij stijlen (en daarmee ook lenzen) die bij je passen.

            Succes en veel plezier ermee!
            plezier heb ik nu al, dus kan alleen meer verbeteren hé!

            Héél fel bedankt alle 2 voor jullie reacties, nu kan ik ZEKER verder!!

            Grtjs!!

            Comment

            Working...
            X