Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1100D

    Hallo

    Ik zou mij graag een Canon EOS 1100D kopen om mee te beginnen.
    Graag had ik graag jullie mening om te weten of dit een goede camera is om mee te beginnen.
    Ik zou mij een pakket kopen waar is inbegrepen: Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm en EF 75-300mm lenzen + Draagtas PSL5002/PIX XL + SDHC Geheugenkaart 16 GB + Trepix lichtgewicht statief
    voor de prijs van €644.90

    Alvast Bedankt
    Sander
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

  • #2
    Canon EOS 1100D

    Hallo

    Ik zou mij graag een Canon EOS 1100D kopen om mee te beginnen.
    Graag had ik graag jullie mening om te weten of dit een goede camera is om mee te beginnen.
    Ik zou mij een pakket kopen waar is inbegrepen: Canon EOS 1100D + EF-S 18-55mm en EF 75-300mm lenzen + Draagtas PSL5002/PIX XL + SDHC Geheugenkaart 16 GB + Trepix lichtgewicht statief
    voor de prijs van €644.90

    Alvast Bedankt
    Sander
    Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1100D

      Dat is nu eens eens een goeie vraag. Ik weet van dat ef-s 18-55 kitobjectief dat het verassend goed uit de hoek komt. Dat zat ook samen met mijn eos 550d in kit zoals bij de meeste denk ik. Die 75-300 is ietsjes minder vind ik.
      Kijk zeker ook eens naar de eos 550D Klik
      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
      flickr

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 1100D

        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
        Dat is nu eens eens een goeie vraag. Ik weet van dat ef-s 18-55 kitobjectief dat het verassend goed uit de hoek komt. Dat zat ook samen met mijn eos 550d in kit zoals bij de meeste denk ik. Die 75-300 is ietsjes minder vind ik.
        Kijk zeker ook eens naar de eos 550D Klik
        Beste

        Ik heb hier nog totaal geen verstand ik ben nog beginnend om dan binnen 2 - 3 jaar een opleiding fotografie te volgen. Ook heb ik nog nooit een camera gekocht en zal dat dus mijn eerste zijn.
        ik zou maximum €700.00 willen geven voor een totaalpakket (camera + 2 lenzen + SD kaartje + opbergtas + statief). Nieuw of 2 de hands weet ik nog niet goed.
        Kunt u mij ook uitleggen wat het verschil is tussen die lenzen want ik ken daar op dit moment nog niets van.

        Alvast Bedankt
        Sander
        Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 1100D

          Foute subforum, mss kan iemand dit even verplaatsen...

          Ik heb mezelf ook recent een 1100D aangeschaft, en ik moet zeggen dat het toestel zichzelf goed uitwijst op de meeste vlakken. Ik ben, als beginner zijnde, best tevreden over dit toestel, het lag mij persoonlijk beter in de hand dan de 3100 van Nikon. Misschien is dat wel iets om even te testen in de winkel?

          Is dat pakketje een 2dehands of nieuw pakket? En zelf samengesteld of is er momenteel een actie voor dat specifieke pakket?

          Misschien een idee om de body los te kopen (al dan niet in combinatie met kitlens), dan kan je zelf nog alle kanten op. Tenzij je dit pakket om specifieke redenen zelf al had samengesteld natuurlijk...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 1100D

            Als je er een serieuze hobby van wil maken zoals ik U begijp zou ik persoonlijk een stapje hoger gaan wat het toestel betreft zoals ik U al aangeef. Het objectief is zeker zo belangrijk. Om te beginnen zou ik daar persoonlijk nog niet teveel geld aan uit geven en uw richting eerst bepalen in uw nieuwe hobby, landschap, portret enz... Met de ef-s 18-55 ga je die eerste 2 al kunnen kunnen doen. Voor vogeltjes, wildlife zal je tele nodig hebben. Het fototoestel is echt wel de basis, voor een beginner vind ik de eos 550D echt wel top en bij prijs. Deze heeft ook veel mee gekregen van de eos 7D.
            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 1100D

              Het verschil tussen objectieven, hm daar heb ik nu ook niet zoveel ervaring mee. Wat ik wel weet is dat een goed objectief niet zo goedkoop is.

              EF objectieven= deze zijn oorspronkelijk ontworpen voor fullframe camera's, de kunnen ook op crop cameras gebruikt worden.
              EF-S objectieven= deze zijn otworpen voor crop camera's en kunnen NIET gebruikt worden op fullframe camera's.

              IS= Image Stabilisator, dit zorgt ervoor dat je minder snel bewogen beelden hebt en hier win je enkele stops mee.

              L Objectieven= Duur en vaak ook weers bestendig en beter glaswerk

              De eos 1100D en 550D zijn crop camera's, dit wil zeggen dat je het brandpuntafstand X 1,6 moet doen:
              VB: 18 X 1,6= 28,8
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 1100D

                Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                Als je er een serieuze hobby van wil maken zoals ik U begijp zou ik persoonlijk een stapje hoger gaan wat het toestel betreft zoals ik U al aangeef. Het objectief is zeker zo belangrijk. Om te beginnen zou ik daar persoonlijk nog niet teveel geld aan uit geven en uw richting eerst bepalen in uw nieuwe hobby, landschap, portret enz... Met de ef-s 18-55 ga je die eerste 2 al kunnen kunnen doen. Voor vogeltjes, wildlife zal je tele nodig hebben. Het fototoestel is echt wel de basis, voor een beginner vind ik de eos 550D echt wel top en bij prijs. Deze heeft ook veel mee gekregen van de eos 7D.
                Beste

                Ik ben nu aan het kijken voor zoals u zei een canon EOD 550D ik het pakket zoals ik u daarnet beschreef. Is deze lens: EF-S-55-250 IS (als 2 de lens) nodig of zou ik genoeg hebben met de lens EF-S 18-55 IS.

                Alvast Bedank
                Sander
                Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 1100D

                  de 1100D moet je niet kopen, de 550D is stukken beter.
                  starten met de basislens indien prijs een probleem is.
                  later de 70-300 IS USM bijkopen (450 euro) en je hebt het beste dat er is om te starten en jaren plezier aan te hebben.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 1100D

                    Het ef-s 55-250 IS objectief ken ik persoonlijk niet maar hoor op dit forum wel vaak dat het een degelijk objectief is.
                    Zelf heb ik volgende objectieven:

                    ef-s 18-55 IS
                    ef-s 18-135 IS
                    ef 75-300 niet IS

                    Meestal staat er bij mij het ef-s 18-135 IS objectief op alleen vind ik het niet superscherp op open diafragma (vb: 5.6 bij een zoomafstand van 85mm)
                    Mijn ef-s 18-55 is scherper op open diafragma.

                    Kijk zeker ook eens naar bulk artikelen, dit zijn nieuwe artikelen vaak uit een kit gehaald maar dan pakken goedkoper. Zeker goed rond kijken.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 1100D

                      Zijn budget is 700€, voor dat geld koopt hij de eos550D met het ef-s 18-55 IS objectief en is er nog geld over voor een geheugenkaartje en een opbergtas.

                      Klik
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 1100D

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        Zijn budget is 700€, voor dat geld koopt hij de eos550D met het ef-s 18-55 IS objectief en is er nog geld over voor een geheugenkaartje en een opbergtas.

                        Klik

                        Dit is een pakket van alles dat ik ongeveer zoek. Is dit een goede deal?


                        Ook vond ik op de zelfde site hetzelfde pakket maar met een 2 de lens bij.
                        Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 1100D

                          Het zijn volgens mij beide goede deals, goed om te starten in ieder geval. Als uw budget de 2e deal toelaat, zou ik persoonlijk het 2e objectief erbij nemen.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 1100D

                            Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                            Het zijn volgens mij beide goede deals, goed om te starten in ieder geval. Als uw budget de 2e deal toelaat, zou ik persoonlijk het 2e objectief erbij nemen.
                            Ik ben nog maar 16 en een half dus ik denk niet dat mijn budget dit zal toestaan.
                            Last edited by thesander; 30 januari 2012, 08:06.
                            Canon EOS 550D + objectieven EF-S 18-55 IS en EF-S-55-250 IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 1100D

                              Die 1100D vind ik een verouderd toestel. Je kan best wat meer sparen en bv een 550D kopen.

                              Aangezien je al 16 bent, kan je toch vakantiewerk doen van de zomer ? Jobstudenten houden veel over van hun loon (netto = brutto), dus dat moet geen probleem zijn.

                              Zeker in de fotografie geldt dat goedkoop vaak een slechte koop is. Jammer genoeg.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X