Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

pobleem met remote control op canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • pobleem met remote control op canon

    Heb een remote controller Combi TF van Hähnel voor op een Canon 400D
    Het is een Remote Control & Flash Trigger bestaande uit een receiver en transmitter.
    Bij off Camera fotos werkt het perfect maar als ik de receiver op de camera monteer en hierop de flash (speedlight 580) dan flitst hij wel maar het beeld op het display is veel te donker. Zelfde camerainstellingen zonder de receiver op de camera wel normaal beeld op het display.
    Instellingen in de camera zijn in orde...
    Iemand enig idee wat hiet het probleem kan zijn

    Groeten
    Danny

    Probleem opgelost.....contacten gereinigd....doet het weer

    Moderator, topic afsluiten graag
    Last edited by Widescreen; 29 januari 2012, 17:08.

  • #2
    Re: pobleem met remote control op canon

    Waarschijnlijk bedoel je te transmitter (zender) die je op de camera monteert niet de receiver. De receiver is alleen om de flitser off camera aan te sturen of te gebruiken als remote controle voor de camera.
    Verhaal is een beetje warrig, want na reinigen van contacten veranderd de functionaliteit van de trigger niet (zowel dan ga ik direct al mijn triggers kuisen ) De Phottix Strato is bijvoorbeeld een trigger waarbij je op de transmitter nog een extra flitser in e-TTL of i-TTL (en het systeem van Sony) kunt doorgeven aan een flitser die on camera gemonteerd is (dus niet off camera).

    Comment


    • #3
      Re: pobleem met remote control op canon

      Oorspronkelijk geplaatst door mmuetst Bekijk bericht
      Waarschijnlijk bedoel je te transmitter (zender) die je op de camera monteert niet de receiver. De receiver is alleen om de flitser off camera aan te sturen of te gebruiken als remote controle voor de camera.
      Als die transmitter dat signaal vervolgens ontvangt is het tevens een receiver,... maar niet op hetzelfde kanaal,... want dan zou de flits reeds zijn afgegaan als het fototoestel nog geen opdracht gegeven had. Er zit namelijk een vertraging op die ettl.

      Comment

      Working...
      X