Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen concertfotografie Canon 1100D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen concertfotografie Canon 1100D

    Hoi,

    Sinds kort heb ik een Canon EOS 1100D met een EF-S 18-55mm lens.
    Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare (max . €100) lens vooral geschikt voor concertfotografie. Dus weinig belichting, korte afstand..
    Aangezien ik nog niet veel af weet van de lenzen en er op diverse andere websites er niet achter kom welke lens het meest geschikt is, wil ik jullie vragen voor advies.

    Daarnaast nog een klein vraagje: lenzen met fish eye effect, aan welke prijsklasse moet ik dan denken?

  • #2
    Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

    dan zal er maar één lens in aanmerking komen, nl de 50mm f1.8,
    ook wel de plastic fantastic genoemd, is een lensje dat bij bijna iedereen die met fotografie bezig is wel ooit eens in de tas gezeten heeft...

    prijs/kwaliteit zeer leuke lens, ook voor portretjes

    als je kijkt naar de lichtsterke zooms zoals de 17-55 f2.8 of de 24-70 f2.8 praat je al direct over een heel ander budget.

    Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

      Bedankt!
      Ik heb de keuze tussen de Canon EF 50mm f/1.4 USM en Canon EF 50mm f/1.8 II . Welke is dan de beste optie?

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

        De 1.4, natturlijk.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

          Als je de 1.4 kunt betalen, kan je beter voor de 1,4 gaan, maar voor 100euro heb je wel alleen de 1.8 voor normaal gezien.
          + lenzen met een fish-eye effect zitten meestal tussen de 300 - 500euro.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

            Ik biedt een Canon 70-200mm F2.8 IS II aan te koop.
            Je mag hem komen halen zoals de meeste koopjesjagers er van dromen voor 175 euro.

            Aub.

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

              hoe dik is die barst dan dirk?

              Of is het 1750 euro

              deze toch?
              portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
              Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                Oorspronkelijk geplaatst door SjoerdNikon Bekijk bericht
                hoe dik is die barst dan dirk?

                Of is het 1750 euro

                deze toch?
                Geen barsten!En die toont is versie 1.

                En neenee het is voor de koopjesjagers onder jullie 175 euro voor deze lens.
                Maar na betaling rij ik er wel over me de auto .

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                  concert met een 1100D en lens voor 100€!
                  wens je het allerbeste
                  nikon stuff

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                    Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                    concert met een 1100D en lens voor 100€!
                    wens je het allerbeste
                    Daaeom dak deze jongen mijn lens de 70-200 aanbied voor 175 euro.
                    Maar das nog blijkbaar te veel voor meneer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                      Voor concert fotografie ? lekker ruim. Hoever sta je van het podium etc.
                      Gezien je budget houd je eigenlijk nog maar heel weinig over de 50 f/1.8. Leuk objectief, maar of dit iets is wat je zoekt. Dat vraag ik me af.

                      Voor concerten gebruikte ik meestal de 17-55 f/2.8 IS en de 70-200 f/2.8 IS II (voorheen de f/4 IS) Ik vond persoonlijk de 50mm op een Crop camera geen succes. EN de f/1.8 moet je al snel gaan afknijpen tot f/2.8 voor optimale scherpte.

                      Ben er wel achter dat de 50mm werelds is op een FF. Denk dan ook dat de f1.2 er ook aan zit te komen

                      Hier vind je alvast erg veel informatie over de verkrijgbare objectieven voor Canon (tevens gekoppeld aan een pricewatch van Tweakers)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                        Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                        concert met een 1100D en lens voor 100€!
                        wens je het allerbeste
                        grof..... heel grof !! in plaats van een beginnend iemand te helpen maak je hem belachelijk .... duidelijk geen verstand ...
                        grts Peter
                        BD1754BE / Body & glass

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                          Beste,
                          voor 100 euro zal je niets deftig vinden maar voor een 200 euro raak je al redelijk ver.
                          Ik ben zelf begonnen met een 17-50 2.8 van tamron. Zeer degelijke lens en echt tevreden van.

                          En let niet op dirk, meneer heeft professioneel materiaal en dat maakt hem natuurlijk een betere fotograaf dan ons allemaal.
                          Canon 5D/Canon 400D/50mm f 1.8/Canon 24-70 L f2.8/ Canon 85 mm f 1.8/ 55-250 mm f 4.0-5.6/ 430 EXII
                          Flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                            Een goeie vriend van mij gebruikt voor concerten ook die 50mm f1,8 van Canon (zit idd rond de 100 euro) en die levert best mooie resultaten. Je kan niet zoomen natuurlijk, maar anderzijds is het soms niet slecht om daarmee te leren omgaan denk ik... Beperkingen maken een mens creatief zullen we maar zeggen !!!

                            Ik ben zelf ook beginner en stel me min of meer dezelfde vraag. Is het mogelijk met een beperkt budget toch al in redelijk donkere situaties te fotograferen? Ik merk dat ik meteen naar zeer hoge ISO-waardes moet grijpen, wat niet het mooiste resultaat geeft natuurlijk...

                            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
                            concert met een 1100D en lens voor 100€!
                            wens je het allerbeste
                            Grofste en tevens belachelijkste uitspraak van het jaar !!! Niet iedereen kan er meteen een hoop geld tegenaan zwieren... Bedankt voor je nutteloze bijdrage !!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lenzen concertfotografie Canon 1100D

                              @ ts

                              spijtig genoeg is er altijd wel een belachelijke reactie bij, tegenwoordig zelfs meer en meer...

                              ik heb mijn eerste concertje/festival (Antilliaanse Feesten) ook gedaan met de canon eos 1000d met de 50 mm f1.8 en de 70-200L f4.0, en ja da ging, en nee da waren niet de beste foto's

                              Maar niet iedereen kan er zo ineens een paar duizenden euro's tegenaan smijten, en dan kan een lensje zoals de 50mm f1.8 wel ideaal zijn om te beginnen

                              succes in ieder geval,

                              Marc
                              1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                              www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                              Comment

                              Working...
                              X