Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron lenzen 90mm-180mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron lenzen 90mm-180mm

    Heb A77 met deze macrolenzen.Er circuleren op het internet waarden om deze lenzen bij te stellen via AF micro-afstelling.Voor de 90mm is dit +8.Voor wat betreft de 180mm vind ik geen waarden.
    is dit aan te raden en is dit alleen bij AF en niet bij manueel focussen?
    Graag advies aub.
    mvg,tuintjens
    Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

  • #2
    Re: Tamron lenzen 90mm-180mm

    Als ze knap zijn dat alle lenzen op +8 uitkomen, dan zal het kleine moeite zijn op dat tot 0 te reduceren.

    Gewoon per lens foto maken, kijken of de scherpte goed licht en eventueel corrigeren.

    Bij manueel focussen kijk je naar de foto, die je gaat maken, dus dat is altijd goed(als je niet naar de af kijkt).
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Tamron lenzen 90mm-180mm

      Oorspronkelijk geplaatst door tuintjens Bekijk bericht
      Heb A77 met deze macrolenzen.Er circuleren op het internet waarden om deze lenzen bij te stellen via AF micro-afstelling.Voor de 90mm is dit +8.Voor wat betreft de 180mm vind ik geen waarden.
      is dit aan te raden en is dit alleen bij AF en niet bij manueel focussen?
      Graag advies aub.
      mvg,tuintjens
      Ik denk dat je niet goed doorhebt waarvoor deze micro afstelling dient.
      Het is de bedoeling dat je voor je eigen lenzen aanpassingen gaat doen voor optimale scherpte bij AF dus opzoeken op het internet heeft geen enkele zin.

      Belangrijk om weten is dat zowel je toestel als je lenzen een afwijking kunnen hebben.

      Een voorbeeld :
      Toestel1(met mogelijkheid tot micro afstelling) afwijking van +5
      Toestel2(zonder mogelijkheid tot micro afstelling) afwijking van -5
      Lens1 afwijking van +5
      Lens2 afwijking van -5
      Toestel1 met lens1 zal -10 moeten krijgen
      Toestel1 met lens2 zal je niet moeten corrigeren
      Toestel2 met lens1 zal perfect scherpe foto's opleveren
      Toestel2 met lens2 zal je denken dat je een slechte lens gekocht hebt.

      Sven
      Sony A58 met glas, Fuji X-E1
      Portaal : http://users.pandora.be/sven_df/
      Vanaf 8/8/2007 : vernieuwde fotosite met macro-gedeelte

      Comment


      • #4
        Re: Tamron lenzen 90mm-180mm

        Bedankt voor de reacties.Zoals ik nu begrijp heeft het geen nut bij manueel focus.
        Dan heb ik geen probleem.
        mvg,tuintjens
        Sony a-77-Sony A99 II-Sony 70-300 G-SSM-KM 17-35 f/2.8-4 Tamron 90 mm/2.8 Macro Tamron 180 mm/3.5 Macro-Tamron 200-500mm-Tamron 28-75 mm Sony 16-50 SSM 2.8

        Comment

        Working...
        X