Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90

    hallo,

    ik krijg een cadeaubon voor lenzen te kopen voor men D90 en ik heb nu alleen een 18-200mm nikkor en sb 700 welke lenzen zouden een goede aanvulling zijn en welk budget zou ik daarvoor moeten uittrekken?

    alle sugesties zijn welkom,

    wat ik van plan ben, concerten, voetbal, portret foto's ,landschappen, macro (visjes en insecten en bloemen) en straatfotografie
    Last edited by jutte; 28 januari 2012, 13:37.

  • #2
    Re: D90

    De waarde van uw cadeaubon weet ik niet maar de Nikkor 50mm/1.8 D zou met zijn ca 120€ niet uit uw verzameling mogen ontbreken. Is uw bon een stuk waardevoller ga dan voor de 'creammachine' de Nikkor 85mm/1.4 G, nu bij Konijnenberg.nl voor 1059€.

    Comment


    • #3
      Re: D90

      50 1.8 g of 85 1.8 g

      tamron 17-50 2.8
      nikon 70-300 vr
      laatste versie van de tamron 70-300
      nikon 70-200

      ...
      nikon stuff

      Comment


      • #4
        Re: D90

        Ik zou eerst, voordat je verkeerde keus maakt, je foto's eens goed bekijken. Met welke brandputnsafstand en diafragma heb je ze gemaakt. Zou je met een ander objectief een mooiere foto gemaakt hebben. Met welk diafragma en brandpuntsafstand?

        Als je dit systematisch doet dan kom je er heel snel achter wat je volgende lens kan worden.
        Succes!
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: D90

          Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
          wat ik van plan ben, concerten, voetbal, portret foto's ,landschappen, macro (visjes en insecten en bloemen) en straatfotografie
          zonder de dure professionele lenzen aan te halen:

          concerten: 50mm f1.8
          voetbal... 70-300mm VR
          portret 85mm f1.8
          landschappen... je 18-200mm
          macro elke 1/1 macro lens is goed
          straatfotografie: 35mm f1.8 (een must-have-lens)
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: D90

            Nikon 35mm f1.8
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: D90

              Als je voor een 50mm 1.8 gaat maakt het weinig uit of je de G of de D neemt. Ze werken allebei op de D90, alleen is de G iets stiller (maar dat maat eigenlijk niet uit met deze lens) en een 50-tal €'s duurder...

              Ik heb zelf ook de iets goedkopere D-versie en ben er wreed content van .
              Camera's: Nikon D300s & Nikon D70
              Lenses: Nikkor 50 f1.8 / Sigma 28-70 f2.8 / Sigma 70-200 f2.8 / Micro Nikkor 55 f2.8
              Flash: Nikon SB-700

              Comment


              • #8
                Re: D90

                Ik zou hier ook opteren voor de 35 1.8. Klein, licht lensje en prima om mee de straat op te
                trekken en je te amuseren.

                Comment


                • #9
                  Re: D90

                  bedankt al voor jullie reacties , de cadeaubon is 1000€
                  en eigenlijk was ik ook al in die richtingen aant denken maar is er veel verschil tussen tamron sigma en nikkor?

                  Comment


                  • #10
                    Re: D90

                    Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
                    bedankt al voor jullie reacties , de cadeaubon is 1000€
                    en eigenlijk was ik ook al in die richtingen aant denken maar is er veel verschil tussen tamron sigma en nikkor?
                    hangt van lens tot lens af... voor macro lenzen zijn ze allemaal goed. (er is ook een goede tokina macro lens)
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                    Comment


                    • #11
                      Re: D90

                      Voor de macro zou ik de 180mm nemen van sigma prima lens,
                      met deze lens hoef je niet al te dicht op je object te zitten en geeft je meer ruuimte
                      Nikon D90/Nikkor 18-105mm/sigma 180 mm macro/manfrotto 055 xpro met 496rc2/SB900

                      Comment


                      • #12
                        Re: D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door RonD90 Bekijk bericht
                        ... de 'creammachine' de Nikkor 85mm/1.4 G, nu bij Konijnenberg.nl voor 1059€.

                        Linkje? Ik denk dat er veel zullen geïnteresseerd zijn voor deze prijs.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D90

                          Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht

                          Linkje? Ik denk dat er veel zullen geïnteresseerd zijn voor deze prijs.
                          da's de oude AF D lens
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: D90

                            10-24mm? Heb je lekker brede breedhoek. Zoom heb je al genoeg denk ik. Dan nog wat investeren in goeie polarisatiefilter? Een statief eventueel?
                            Know what you know, and don't know what you don't know.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D90

                              ja een statief heb ik al manfroto maar die 10-24 is wel interessant maar waarom geen 12-24 en waarom is die 12-24 duurder? dan denk ik aan de sigma, of is deze niet goed?en die polarisatie filters aan de welke denk je dan? en wa voor model want daar zijn er precies 1001 in en wa kost da ongeveer? en bij welke lenzen welke filter( ja de diameter weet ik wel daarmee rekening gehouden )

                              Comment

                              Working...
                              X