Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

    Ik probeerde nieuwe Macro Autofocus tussenringen op mijn 5D, eerste versie.
    Het werkte perfect met een 50mm en een 135mm objectief.
    Dan probeerde ik andere combinaties (er zijn 3 ringen) en plots gaf mijn camera geen kik meer. Ik kan hem niet meer aan zetten. Hij reageert op niks. Kan dus ook geen foutboodschap geven.
    Ook niet met een andere batterij.
    Is dit mogelijk een kortsluiting door de tussenringen? Ik denk niet dat ik ze nog ga gebruiken.
    Hoe kan de camera hersteld worden? Hoeveel kost zo'n reparatie?
    De camera is nog geen 3 jaar en heeft slechts een 15.000 clicks.
    Graag hulp.
    Groet, Jan

  • #2
    Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

    Terug naar de verkoper en hem verantwoordelijk stellen voor de schade, wegens het leveren van een ondeugdelijk product.

    Bij mij is in de garantie periode eens het blokkeerschroefje uit de bajonet van een lens gevallen en hierdoor kon je de lens bij het uitdraaien doordraaien en hierdoor is het diafragmahandeltje in de camera afgelopen, de camera is gratis gerepareerd.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

      Kan dit een kortsluiting geven? Of wat kan er verkeerd gegaan zijn?
      Is dit een meer voorkomend probleem. Zijn er nog mensen die dit voorhadden? Hoe is het op te lossen?
      Bijna zeker ligt het aan de tussenringen. Die hebben maar 43 euro gekost, maar hoe red ik mijn fotocamera tegen een redelijke prijs?
      Alle suggesties zeer welkom.
      Groet, Jan

      Comment


      • #4
        Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

        Geen idee hoe dit fenomeen zich voordoet, nooit eerder gehoord
        Wel erg jammer voor je
        Een camera op een 'goedkope' manier redden/herstellen bestaat niet, tenzij je nog over garantie beschikt...
        Alvast succes

        Comment


        • #5
          Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

          aangezien camera 3 jaar is, en dit te wijten is aan NIET originele Canon accesoires denk ik niet dat dat onder de garantie zal vallen..
          Of dit echter de oorzaak kan zijn van een technische storing ga ik me niet over uitspreken..
          Canon eos 5D mark II- EF 24-70 f2.8 L USM - EF 85 1.8 USM -Sigma 12-24MM - Canon speedlite 580EX - lowepro Computrekker AW -Vanguard supreme hardcase - Vanguard alta PRO 263 - Cactus triggers

          Comment


          • #6
            Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

            Garantie van de camera liep tot 12 februari 2011.

            Comment


            • #7
              Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

              dat is bijna een jaar over de garantie dus. Binnenbrengen en laten nakijken zal de enige optie worden vrees ik.
              Of de ringen de oorzaak zijn betwijfel ik maar het is niet direct uit te sluiten.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #8
                Re: Macro-tussenring maakt Canon Eos5D stuk ?!

                Mag een slotje op.
                Bedankt voor het meedenken. Ik heb zojuist mijn camera voor reparatie binnen gebracht bij Konijnenberg .
                Volgens de mensen van Konijnenberg is het helemaal niet zeker dat de tussenringen uit China de oorzaak zouden zijn van het defect.
                Wellicht is het defect zo maar ontstaan. De hedendaagse elektronica is zeer labiel....
                Ik ben er zeer vriendelijk geholpen.
                Groet,
                Jan

                Comment

                Working...
                X