Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Productfotografie

    Een vraagje,

    Ik zou voor mijn man moeten een brochure maken voor zijn zaak.
    Dus een brochure met wat tekst, maar ook met beeldmateriaal.

    Het beeldmateriaal zou moeten betrekking hebben met lastoestellen en allerhande toebehoren...

    Heeft iemand een idee hoe ik het best foto's neem van deze toestellen of materialen.
    Het enige wat ik in mijn bezit heb - behalve het lasmateriaal - is een gewone digitale spiegelreflex Nikon D40x.

    Kan iemand me wat tips en handige weetjes geven van hoe ik best te werk ga?
    Of welke materialen ik evt zeker zou nodig hebben?

    Alvast bedankt!!!

    Groetjes,
    Liezeke

  • #2
    Re: Productfotografie

    hmm, echt niemand die mijn kan helpen?

    Comment


    • #3
      Re: Productfotografie

      geen idee eigenlijk ..... maar probeer eens wat uit. lichte achtergrond met een paar spots als je geen flitsers hebt.
      wie weet geeft het een degelijk resultaat. Op youtube vind je ook wel veel 'how to' filmpjes.

      succes
      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

      Comment


      • #4
        Re: Productfotografie

        Ik ken 2 soorten foto's voorstellen van zulk materiaal: clean in een showroom staand/liggend en in gebruik in werkplaats oid.

        Als er veel klein spul(tangen, electrodesed) bij is, zou ik daarvoor een lichttentje met lampen voor nemen.

        Gote spullen(trafo's) in een egaal gekleurde ruimte, kleur moet niet vloeken met die van het object, zetten, camera op een goed statief en klik.

        Als je lassen gaat fotograsferen een goerdkoop UV filter op de lens zetten en een flits gebruiken om de lasser wat te verlichten.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Productfotografie

          De vraag, is het lonend om extra materiaal aan te kopen voor deze opdracht, anders zou je het kunnen vragen aan een fotograaf om het voor U te doen.

          Om het behoorlijk in beeld te brengen heb je toch nog wel wat nodig hé, ik denk dan aan:
          - een statief
          - een achtergrond met stand
          - studioflitsen (kan je ook huren)
          - een opnametafel voor het kleine materiaal
          - eventueel een macrolens voor het klein materiaal

          MVG, Jeff C.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Re: Productfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Liezeke Bekijk bericht
            hmm, echt niemand die mijn kan helpen?
            Ik denk dat er hier zat zijn die je kunnen helpen maar dat je geen antwoord krijgt omdat je enkel een camera en de lastoestellen ter beschikking hebt.
            Zoals anderen al aangaven gebruikt men doorgaans een aantal studioaccesoires om aan produktfotografie te doen.
            Ik zou eens zoeken op produktfotografie (in het forum en op google) om hierover een beter beeld te kunnen vormen.

            Comment


            • #7
              Re: Productfotografie

              Okidokie,

              alvast bedankt voor jullie reactie..
              Ik denk dat ik misschien toch even mijn spaarvarkentje moet kraken (of dat van mijn man, hihi)... en een beetje investeren in één en ander van materiaal...

              Met belgiumdigital en google voor de hand, raak ik wel door het ganse fotografieland

              Groetjes,
              Liezeke

              Comment


              • #8
                Re: Productfotografie

                als het voor je man zijn reclame is kan hij dat beter op de firma kopen zodat hij het als kosten kan inbrengen
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Productfotografie

                  hmmm....

                  Maar ik zou wel redelijk graag hebben dat ik het zelf doe...
                  Kwestie van zelfvertrouwen wat op peil te houden (of op te krikken)...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Productfotografie

                    Zonder extra belichting (flitsers e.d.) wordt het moeilijk.
                    Niet onmogelijk als de omstandigheden mee zitten, als je bv een kamer met bv een groot raam of koepel hebt waar er veel licht binnen valt, dan kan je daar proberen fotos te nemen.
                    Wit doek/rol papier/.. als achtergrond, eventueel witte platen piepschuim als reflectoren om het licht naar je voorwerpen te weerkaatsen en schaduwen op te lichten.
                    Best een statief gebruiken, uit de hand zal het moeilijk worden..
                    Heb je geen statief en kan je enkel fotograferen in een donkere ruimte dan vrees ik ervoor..
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                    Comment

                    Working...
                    X