Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 16-28 vs Canon 16-35?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 16-28 vs Canon 16-35?

    De titel spreekt voor zich... Ik twijfel!

    Ben al enige tijd aan't kijken voor een groothoek en nu liggen deze 2 in de race voor pole position. Canon 17-40 hinkt achterop als 3e.

    Heeft iemand ervaringen met beide lenzen? Of met de Tokina? Van de Canon ken ik genoeg mensen, reviews en zelfs eigen ervaringen door een geleende lens van een collega/kameraad. (17-40 ook al in handen gehad) Van de Tokina weet ik buiten enkele reviews nog niet veel.

    Use? Op Canon 5D mkII in nightlife, events/festivals en architectuur. Foto en video.

    - 2.8 op beide lenzen:
    - Verschil in bereik vind ik verwaarloosbaar.
    - Beide leveren erg goede resultaten blijkbaar. Dus, over image quality doen ze me ook niet twijfelen.
    - Verschil in gewicht is ook geen probleem. Al krijgt Tokina het voordeel aangezien die bijna evenveel weegt als m'n 24-70. Dat is bv positief indien ik aan't filmen ben met m'n Glidecam en dus niet teveel moet bijstellen als ik van lens wissel. Een groot voordeel eigenlijk.

    Maar... De Tokina heeft een diameter van 90mm! Zo ver ik kon zien, zijn daar (nog) geen filters voor. En meer bepaald ND-filters om dus overdag nog te kunnen filmen met een sluitertijd van 1/50. Iemand toch ergens zo'n filter gevonden? Of zijn ze op komst?

    Prijs was eerst ook niet echt een probleem, maar door enkele recente andere aankopen is het toch een beetje een issue geworden... Tokina: 839€ <> Canon: 1199€ (prijzen: KameraExpress)

    Ik neig dus meer naar de Tokina, maar de diameter vooral laat me nog twijfelen...

    Wie geeft mij het duwtje in de rug naar de juiste keuze?

    Thanks!
    Last edited by kurtvandeweerdt; 26 januari 2012, 14:14.
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

  • #2
    Re: Tokina 16-28 vs Canon 16-35?

    Ik lees net dat er gewoon geen filter op kan door de bouw vooraan de lens... -.- Now what?
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 16-28 vs Canon 16-35?

      Ik wilde net schrijven dat het prijsvoordeel weer grotendeels door de hogere filter prijs wordt gekompenseerd.

      Nu is de keuze toch makkelijk: geen keuze....
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment

      Working...
      X