Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Studio flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Studio flitsset

    Beste allen,

    Ik ben mij meer aan het verdiepen in de studiofotografie en overweeg om hiervoor een flitsset samen te stellen. Bedoeling is wel dat alles zo compact mogelijk kan worden opgeborgen of mee op lokatie kan worden genomen.

    Misschien best vooraf melden wat ik reeds heb : Lastoflex Hilite (van 2,5 op 2,1), 5D MII (met vooral prime lenzen), flits 580exII, pocketwizard mini TT1 en flex TT5.

    Ik bekijk momenteel volgende twee opties :

    1. investeren in een echte studioflitssets --> maar het grote nadeel voor mij hier is het compact karakter;

    2. investeren in twee bijkomende flitsen (580 ex II) en 2 TT5 --> grote nadeel hier is indien je alle randstukken (statieven, plu's, ...) ook nog moet bijkopen dat deze set m.i. behoorlijk duurder wordt vergeleken met een studioflitsset.

    Wat is jullie visie hierop ? Zijn er andere punten in het voordeel / nadeel van één van beide opties ?

    grtz

    Liriuske
    Liriuske

    Wijze raad doet wonderen !

  • #2
    Re: Studio flitsset

    goede compacte studiosets (op baterij, makkelij voor locatie) kosten bakken meer dan 2 speedlights en 2 tt5

    aan de andere kant:

    2/3 keer yn 560
    1 set rf 602

    kost minder dan 1 speedlight
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Studio flitsset

      Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske Bekijk bericht
      Ik bekijk momenteel volgende twee opties :

      1. investeren in een echte studioflitssets --> maar het grote nadeel voor mij hier is het compact karakter;

      2. investeren in twee bijkomende flitsen (580 ex II) en 2 TT5 --> grote nadeel hier is indien je alle randstukken (statieven, plu's, ...) ook nog moet bijkopen dat deze set m.i. behoorlijk duurder wordt vergeleken met een studioflitsset.
      als je op locatie wil werken, dan is mobiliteit en compactheid van groot belang...
      dan kom je bij reportage flitsters terecht.

      tweede parameter is: TTL of Manueel... click

      dus... dat wordt manueel... en dan kan je je afvragen, zie ik erop tegen (of heb ik geen tijd) om naar de flitsen te lopen om ze bij te sturen of niet.

      als dat geen bezwaar is, dan kan een flits kopen vanaf 35€, een triggerset vanaf 20€

      ben je eerder van het luie type, of time-is-money... dan is een pocketwizard met canon flashes een optie en dan spreken we van een 10 voud van het bovenstaande bedrag
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Studio flitsset

        @ david_ve en d-oracle,

        Thx voor jullie reply.

        Inderdaad op lokatie gaan is compact en dus meest aangewezen speedlights.

        Zullen dus speedlights worden met tt5.

        Grtz
        Liriuske
        Liriuske

        Wijze raad doet wonderen !

        Comment


        • #5
          Re: Studio flitsset

          vergeet bij tt1/tt5 de ac3 niet!!

          google leert je veel! vlot van ttl naar manueel en alles vanop de camera aan te passen
          nikon stuff

          Comment

          Working...
          X