Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

twijfel octa of beauty

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • twijfel octa of beauty

    Ik heb een vraagje

    Ik ben nog aan het twijfelen ikzelf heb al een beauty dish van Falcon eyes. Maar ik zie dat er heel veel wordt gewerkt met een elinchrom deep octa.
    Is er veel verschil tss belichting met een falcon eyes beauty dish of een elinchrom deep octa? Is er bij een deep octa minder gespreidt licht?
    Kent er iemand een goede website die dit uitlegt?

    Alvast bedankt,

    Gr Stef

  • #2
    Re: twijfel octa of beauty

    In de laatste Shoot magazine staan verschillende light modifiers besproken.
    waaronder ook een beauty dish, Deep octa 100cm en Deep octa 70cm..

    Wellicht op het inernet ook wel iets over te vinden...

    Groeten Thomas
    Flickr

    Nikon, NIKKOR AF 50 1.8D, NIKKOR AF 85 1.8D, NIKKOR 35mm 1.8, SB 600

    Comment


    • #3
      Re: twijfel octa of beauty

      Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
      Ik heb een vraagje

      Ik ben nog aan het twijfelen ikzelf heb al een beauty dish van Falcon eyes. Maar ik zie dat er heel veel wordt gewerkt met een elinchrom deep octa.
      Is er veel verschil tss belichting met een falcon eyes beauty dish of een elinchrom deep octa? Is er bij een deep octa minder gespreidt licht?
      Kent er iemand een goede website die dit uitlegt?
      neem ze allebei... ze zijn absoluut verschillend... elk heeft een andere outcome.
      shoot through paraplu, bounce paraplu, softbox, octa, PLM, beauty dish, bare flash, snoot, grid... om even enkele van de voornaamste op te sommen...

      de vraag die je je moet stellen is: welke outcome wil ik? en dan kunnen we je vertellen welke modifier je nodig hebt.

      met andere woorden... welke foto's wil je nemen?
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: twijfel octa of beauty

        Hallo Koen en Thomas,


        Ik had graag foto’s gemaakt zoals volgende foto http://mode.newslicious.net/2010/07/...y-melissa.html
        Dus fashion foto’s met karakter

        Gr Stef

        Comment


        • #5
          Re: twijfel octa of beauty

          Oorspronkelijk geplaatst door Biest Bekijk bericht
          In de laatste Shoot magazine staan verschillende light modifiers besproken.
          waaronder ook een beauty dish, Deep octa 100cm en Deep octa 70cm..

          Wellicht op het inernet ook wel iets over te vinden...

          Groeten Thomas
          Klopt volledig wat Thomas zegt.
          In de vorige shoot heb ik samen met mijn collega fotograaf Michel Engelen verschillende light modifiers getest en onze bevindingen neergeschreven.

          Onze favoriet was zonder twijfel de deep-octa 100 cm

          Veel groeten,

          Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

          Comment


          • #6
            Re: twijfel octa of beauty

            Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Klopt volledig wat Thomas zegt.
            In de vorige shoot heb ik samen met mijn collega fotograaf Michel Engelen verschillende light modifiers getest en onze bevindingen neergeschreven.

            Onze favoriet was zonder twijfel de deep-octa 100 cm

            Veel groeten,

            Peter
            Ik heb een elinchrom set , met daarop een walimex octagon van 140 cm , en ben er zeer tevreden van.
            Groeten , VDSDigit@l

            Comment


            • #7
              Re: twijfel octa of beauty

              Wat zou een alternatief zijn voor de elinchrom deep octa 70 cm want de goedkoopste is 259 euro + hood 95 euro.

              Wat is er speciaal aan de deep octa?

              Gr Stef

              Comment


              • #8
                Re: twijfel octa of beauty

                Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                Hallo Koen en Thomas,


                Ik had graag foto’s gemaakt zoals volgende foto http://mode.newslicious.net/2010/07/...y-melissa.html
                Dus fashion foto’s met karakter

                Gr Stef
                dergelijke foto's zijn vermoedelijk met een beautydish gemaakt... hoog geplaatst met een boom-stand

                de fotografe vertelt het trouwens zelf
                Last edited by d_oracle; 26 januari 2012, 23:10.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #9
                  Re: twijfel octa of beauty

                  Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                  Wat zou een alternatief zijn voor de elinchrom deep octa 70 cm want de goedkoopste is 259 euro + hood 95 euro.

                  Wat is er speciaal aan de deep octa?

                  Gr Stef
                  waarom wil je een deep octa? heb je er al wel eens voorbeelden van gezien?

                  vergelijk tussen een deep octa en beautydish... click ... persoonlijk vind ik 't resultaat van de beautydish beter. De beauty dish is dan ook zowat de meest populaire modifier bij fashion fotografen.
                  Last edited by d_oracle; 26 januari 2012, 23:04.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment


                  • #10
                    Re: twijfel octa of beauty

                    Oorspronkelijk geplaatst door stefaanjan Bekijk bericht
                    Wat zou een alternatief zijn voor de elinchrom deep octa 70 cm want de goedkoopste is 259 euro + hood 95 euro.

                    Wat is er speciaal aan de deep octa?

                    Gr Stef
                    Beste, wat is er speciaal aan de deep-octa is vooral de lichtkwaliteit en een mooi lichtverval. De schaduwen worden wel ingevuld maar blijven aanwezig en dat creëert extra diepte in je beeld. Het licht is ook minder vlak dan bij een gewone softbox.

                    Wat hier wordt gezegd dat de beautydish de meest populaire zou zijn, kan best zijn, maar dan vooral omdat de deep octa merkgebonden is (elinchrom). Beautydish wordt heel vaak gebruikt voor beautyshots, maar voor fashionshots vind ik hem zeker minder geschikt dan de deep-octa. Of je het ene nu mooier vindt dan het andere is louter subjectief, dus dat moet jezelf beoordelen adhv voorbeelden.
                    Onze collega Frank Doorhof is bijvoorbeeld een fervente gebruiker van de deep-octa en de maxi-spot van elinchrom. Is hij geen goede modefotograaf ?

                    En ja, een goede lightmodifier kost nu eenmaal centjes. Maar wat ben je met een geweldige lens en geweldige camera, als je licht niet goed zit ?

                    Veel groeten,

                    Peter
                    www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                    Comment

                    Working...
                    X