Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40

    Hallo

    ik heb sinds kort mijn eerste spiegelreflexcamera gekocht. Een Nikon D40.

    Ik wil nog meer eens vermelden dat ik een complete leek ben he

    Als je door de zoeker kijkt zie je 3 vakjes. Ik veronderstel dat dat is om scherp te stellen want als je op de knop drukt om een foto te nemen licht er eentje rood op.

    Nu is mijn vraag, hoe kan ik switchen tussen deze vakjes zodat bvb de rechterkant van mijn foto scherp is en niet het centrum van de foto?

    Dank je wel!!

  • #2
    Re: Nikon D40

    In het menu kan je dat aanpassen, hier staat uitleg bij "How to focus using a specific focal point on a Nikon D40 "



    Een andere optie is gewoon 1 scherpstelpunt gebruiken (het centrale) en scherpstellen op je onderwerp en dan herkadreren en dan afdrukken.Ik denk niet dat er een lock knop op de D40 zit .

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40

      De allerbeste raad die men beginners kan geven is ; zet 's avonds de tv af en lees je boekje van de camera, liefst met je camera bij de hand.
      Zo lees je waarvoor alles dient en je kan direct alles proberen.
      Daar ben je zeker een paar avonden mee bezig en je leert ineens een aantal basis begrippen.
      Ook hebben sluitertijd, diafragma en iso dan geen geheimen meer.
      Nadien kan je hier nog gerust gerichte vragen stellen want die zullen er met de tijd zeker nog komen.

      veel succes
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        De allerbeste raad die men beginners kan geven is ; zet 's avonds de tv af en lees je boekje van de camera, liefst met je camera bij de hand.
        Zo lees je waarvoor alles dient en je kan direct alles proberen.
        Daar ben je zeker een paar avonden mee bezig en je leert ineens een aantal basis begrippen.
        Ook hebben sluitertijd, diafragma en iso dan geen geheimen meer.
        Nadien kan je hier nog gerust gerichte vragen stellen want die zullen er met de tijd zeker nog komen.

        veel succes
        yep typische RTFM vraag
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40

          RTFM
          Read The F***king Manual?

          Als je ergens op hebt scherpgestelt waar je wil, zit er een AF knopje (naast de zoeker) die met je rechterduim indrukken en kadreren.
          portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
          Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40

            Dank jullie wel voor de zinvolle antwoorden.

            Comment

            Working...
            X