Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

    Hey,
    Ik beschik over een canon eos 550d en een canon speedlight 430exII met statief, paraplu en remote en trigger van yonguo. Ik had me graag een tweede externe flitser aangekocht, die niet al te duur is maar prijs kwaliteit toch goed genoeg, mss moeilijk :-) kunnen jullie mij iets aanraden? Het zou vooral zijn om buiten shoots te doen in combinatie met de 430exII. Hoe zit het dan ook met de aansturing van de flitsers tegelijk? Wat heb ik hiervoor nodig?
    Graag wat meer info van julllie

    Dank u!

    magalie

  • #2
    Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

    2de statief, paraplu of andere light modifier, 2de ontvanger voor je 2de flits
    mss kan het praktisch zijn om een extra complete set aan te schaffen voor de kleine meerprijs, zo heb je een reserve zender

    niet duur en simpel, de YN-460 II of YN-560 (al dan niet de net nieuwe II), beide ook van youngnuo
    De 1ste draait rond de 35 euro op ebay, de 2de rond de 50-55 euro
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

      zijn deze ook volledig manueel te bedienen en ook via TTL?
      hoeveel seconden bedraagt de oplaadtijd?

      Comment


      • #4
        Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

        @userke: ik heb er ook al wat verder van opgezocht, maar enig idee waar ze het in pakket met plu en trigger en statief verkopen aan een redelijk prijsje?

        graag seintje :-)

        Comment


        • #5
          Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

          de YN-460 & 560 zijn enkel manueel te bedienen, geen TTL

          ER bestaan TTL-versies van de youngnuo flitsen ook wel.

          Een volledig pakket voor plu e.d. zal je wel kunnen vinden maar weet ook niet direct waar.

          Ik kan je wel aanraden om bij cameratools te shoppen.

          Een sterke aanrader qua statief is de Lumopro LP-605
          Ook swivels vind je in hun gamma en de degelijke westscott 2-in-1 paraplu van 100 cm diameter
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

            en dan dezelfde trigger kopen dan da ik nu heb dan voor de bijkomende flits?

            Comment


            • #7
              Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

              Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
              en dan dezelfde trigger kopen dan da ik nu heb dan voor de bijkomende flits?
              Beter een bijkomende receiver van hetzelfde type. Een trigger (transmitter) heb je immers al.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                ik vind nergens een echt pakketje om alles te kopen
                als ik bij cameranu alles zou aankopen, zit ik aan bijna 200 euro kan dit?
                of iemand ergens een goedkopere oplossing?

                Comment


                • #9
                  Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                  Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                  ik vind nergens een echt pakketje om alles te kopen
                  als ik bij cameranu alles zou aankopen, zit ik aan bijna 200 euro kan dit?
                  of iemand ergens een goedkopere oplossing?
                  swivel + statief => 60 euro

                  Paraplu => 24 euro

                  Dus cameratools => 60+24+10,50 => 95 euro

                  Dan nog op ebay een YN-460 II aan ± 35 euro

                  en dan nog een RF-602 setje aan ± 20 euro of een enkele receiver aan ± 15 euro
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                    Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                    zijn deze ook volledig manueel te bedienen en ook via TTL?
                    hoeveel seconden bedraagt de oplaadtijd?

                    Op deze site vind je heel wat goede tests van allerlei flitsers: http://speedlights.net/
                    David Leemans
                    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                      Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                      Hey,
                      Ik beschik over een canon eos 550d en een canon speedlight 430exII met statief, paraplu en remote en trigger van yonguo. Ik had me graag een tweede externe flitser aangekocht, die niet al te duur is maar prijs kwaliteit toch goed genoeg, mss moeilijk :-) kunnen jullie mij iets aanraden? Het zou vooral zijn om buiten shoots te doen in combinatie met de 430exII. Hoe zit het dan ook met de aansturing van de flitsers tegelijk? Wat heb ik hiervoor nodig?
                      Graag wat meer info van julllie

                      Dank u!

                      magalie
                      lees de sticky eens click

                      daar vindt je in de eerste post een samevatting van materiaal, prijzen en actuele links naar online winkels. vanaf 94€ heb je een volledig set, flits inbegrepen...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                        Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                        en remote en trigger van yonguo. Ik had me graag een tweede externe flitser aangekocht, die niet al te duur is maar prijs kwaliteit toch goed genoeg, mss moeilijk :-) kunnen jullie mij iets aanraden? Het zou vooral zijn om buiten shoots te doen in combinatie met de 430exII. Hoe zit het dan ook met de aansturing van de flitsers tegelijk? Wat heb ik hiervoor nodig?
                        Ik weet niet hoe dat bij yonguo zit, maar als je twee (of misschien meer: http://lightwaredirect.com/ ) flitsers op 1 reciever mocht wensen te zetten, neem je best twee dezelfde, voor eventueel behoud van ttl vooral.

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                          ik heb ook even nog navraag gedaan bij een ex-leerkracht fotografie van mij en die zei me dat de yonguo flitser niet altijd even consistent zijn. dat ze ander licht kunnen geven met dezelfde instellingen.
                          die raadde eerder metz ofzo aan.
                          wat denken jullie hiervan?

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                            Oorspronkelijk geplaatst door magietje Bekijk bericht
                            ik heb ook even nog navraag gedaan bij een ex-leerkracht fotografie van mij en die zei me dat de yonguo flitser niet altijd even consistent zijn. dat ze ander licht kunnen geven met dezelfde instellingen.
                            die raadde eerder metz ofzo aan.
                            wat denken jullie hiervan?
                            Onzin...

                            heeft die ex-leerkracht een yongnuo? of heeft hij dat ergens gehoord?

                            Ik heb er 3 liggen en ze zijn even consistent als m'n SB800's, m'n Metz...

                            ze zijn goedkoop en werken goed. click
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke flitser combineren met canon speedlight 430 EX II?

                              @ d'oracle:
                              ik dacht mij dus de YN-560 aan te schaffen, maar vindt deze nergens goedkoop. 79 € en dan nog lichtstatief, swivel, paraplu en gels en dan kom ik aan 215 euro das er een beetje over e.
                              kan je mij links geven waar ik alles goedkoop kan aanschaffen? :-)

                              Comment

                              Working...
                              X