Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geloofwaardig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geloofwaardig

    Beste mensen
    http://www.2dehands.be/foto-camera/l...112389106.html

    voor zo'n dure lens 915 euro vragen? Daar heb ik toch ff mijn twijfels over.
    "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

  • #2
    Re: geloofwaardig

    Mail em dan effe...?
    En vraag of het mogelijk is om deze te testen en foto's snel op een laptop te zwieren enz..
    Canon 5D2 en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: geloofwaardig

      Stuur maar een mail dat je interesse hebt. 9 kansen op de 10 dat je een mail krijgt in het Engels en dat ze werken via een koerierbedrijf uit Engeland.

      Voor een Minolta 600/F4 vragen ze 900€.
      En een Nikon 600/F4 voor 900€.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: geloofwaardig

        Jongens jongens .... denk nu even een héél klein beetje na.
        Deze lens gaat op de 2de hands markt tussen de 5000 € en de 5500 €, dus wat denk je nu zelf ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: geloofwaardig

          Ik droom niet zo gauw van lenzen, maar ALS ik ergens van zou dromen is het van zoiets....

          Comment


          • #6
            Re: geloofwaardig

            Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
            een 14-tal dagen geleden (ongeveer) zag ik dat dezelfde lens werd aangeboden vanuit Brussel en dat voor 975 euro dacht ik.(ook op 2dehands)
            voor die prijs wil iedereen ze natuurlijk kopen.
            iemand zou eigenlijk eens moeten proberen om met de koper contact te zoeken om nadien zijn bevindingen hier eens neer te pennen.
            tenzij de lens wordt aangeboden tgv van een (v)echtscheiding ,en de verkoper ze snel omgeruild wil zien voor cash , maar zoniet vrees ik dat je bedrogen zal uitkomen.
            Canon EOS R5 - RF100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM - RF24-70 f/2.8 L IS USM

            Comment


            • #7
              Re: geloofwaardig

              enkele maanden geleden heb ik gereageerd op een advertentie hij 2dehands, een canon 600mm f4 werd aangebaden voor 3100 euro door iemand uit oostende, ik kreeg een mail terug van een man uit duitsland, die de lens als geschenk gekregen had(???), maar hij had er al zo eentje(?????). Hij was natuurlijk een drukke zakenman met een belgische vrouw, had geen tijd om zich zelf met de verkoop bezig te houden. Ominternet fraude tegen te gaan (sic) had hij de lens aan de gekende firma hermes (bestaat dus effectief) overhandigd, als ik de 3100 euro stortte op de rekening van hermes, kwam er een courier van hermes met de lens en hed ik 1 week om de lens te testen pas na die week stort hermes het geld door aan de verkoper, als ik niet tevreden ben komen ze de lens terug halen .... Klinkt heel goed maar ik betrouwde het niet, heb nog teruggestuurd dat ik onder geen beding ging betalen voordat de lens terplaatse was (visa of bankcheque eventueel met meerkost van enkele procenten...) niets meer van gehoord. Wat ze doen is: een origineel formulier van bvb hermes inscannen, het rekeningnummer vervangen door een rekeningnummer ergens in bvb Bulgarije (heeft een kennis van mij meegemaakt met een 2dehands auto), je stort het geld en de koerier daagt nooit op, de eigenaar van de rekening is niet te traceren...centjes foetsie, opletten dus mensen, ik heb nadat de verkoop niet doorging, heb ik nog op 4 andere lenzen gereageerd, geen enkele keer kreeg ik een mail terug, blijkbaar gaat het om dezelfde bende, die al weet dat ik er niet intrap... opletten dus

              Comment


              • #8
                Re: geloofwaardig

                De titel zegt het zelf al hé, als het bijna te mooi is om waar te zijn dan is het meestal bedrog, en zelfs als het niet te mooi is, ook dan nog oppassen. Mijn motto: eerst zien en dan betalen.
                D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
                Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
                Flickr - JAlbum

                Comment


                • #9
                  Re: geloofwaardig

                  Zo een aanbiedingen kom je regelmatig tegen op 2ehands. De verkoper heeft meestal maar 1 zoekertje en is net die dag geregistreerd.
                  Niet op reageren!
                  Fotografie is leren kijken.
                  http://johanluyckx.weebly.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: geloofwaardig

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                    Zo een aanbiedingen kom je regelmatig tegen op 2ehands. De verkoper heeft meestal maar 1 zoekertje en is net die dag geregistreerd.
                    Niet op reageren!
                    Yep. Dagelijks verschijnen van de fake advertenties met absurde prijzen. Blijkbaar trappen er toch nog regelmatig mensen in. Natuurlijk zeer vervelend voor newbies die de prijzen nog niet kennen, en ter goeder trouw op zoiets reageren...

                    Comment


                    • #11
                      Re: geloofwaardig

                      Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
                      ....... Natuurlijk zeer vervelend voor newbies die de prijzen nog niet kennen, en ter goeder trouw op zoiets reageren...
                      wat moet een newbie met zo,n lens..?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: geloofwaardig

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        wat moet een newbie met zo,n lens..?
                        grt,bouk.
                        stoefen !! en ne kromme rug krijgen...
                        Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: geloofwaardig

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          wat moet een newbie met zo,n lens..?
                          grt,bouk.
                          inderdaad,

                          maar de hoofdredenen dat ik deze hier plaatste is als waarschuwing, voor mensen die het niet 100% doorhebben en als mensen op het forum reageren dat het fake is worden automatisch ook meer mensen gewaarschuwt.
                          Dat was eventjes mijn logica.
                          De plaatser heb ik gecontacteerd, maar reageerde niet.

                          Ik kan me eigenlijk niet meteen voorstellen waarom je deze zou verkopen zelfs voor zo weinig geld. Behalve als het zo'n megadrinkbeker zou zijn.
                          "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                          Comment


                          • #14
                            Re: geloofwaardig

                            Ik heb gemaild

                            Code:
                            Hello ,
                            
                            I'm really glad you're interested in this item.
                            I apologize for the delay but I had some problems with my computer.
                            The lowest price I can offer is 900 Euro including all taxes and is not
                            negotiable, the price includes insurance and shipping to your address.
                            Original purchase date: 14/10/2011 The product is new, all original
                            packaging and
                            Accessories + invoice and warranty.
                            For now I'm out of town with my job and I'll be back in two months or more,
                            I'm in London, where I opened a pet store. It will not be a problem because
                            I will deliver the product if you want to buy.
                            (No time for meetings with the buyer or his friends not agree with these
                            proposals)
                            So can not do business directly with the buyer!
                            Because no time for this sale, so I'm trying to sell it online. So if you
                            are really interested in this product and want to buy it.
                            I want to use this company has lower taxes and is faster.
                            1...Company DPD Global... Is safe for the seller and the buyer.
                            
                            Here is my deal method:
                            A.First you have to send me your shipping information (your name and
                            address).
                            1.After I have received your shipping info, I'll go to a DPD Location and I
                            will leave the product onto your name and address as the intended receiver.
                            B.DPD will check it to see that the unit was placed with all the papers and
                            to see that is legal.
                            2.You will receive a notification from DPD as a confirmation that the
                            product is in their custody and also, that the product has been tested.
                            C. DPD verify the transfer of money, and if everything is in order, will
                            deliver the product to your door.
                            PLEASE READ:Very important!
                            - I will receive payment details after you check the product and you will
                            agree to keep.
                            - The payment details will remain with the company until you confirm that
                            everything is Ok and you want to keep it.
                            If you want to close this deal today please tell me your name and address
                            and I will start the shipping!
                            So, this is not a blind transaction, you can see the product before you
                            decide to buy them. This way we are both protected: I will know that I have
                            a serious buyer who has the money to pay me and you will be able to see and
                            inspect the product before buying them.
                            D.If by any reason, you will not be satisfied with the product, you will
                            return the product to DPD with no expenses.
                            I apologize if it seems like I'm pushing on this deal but I really want to
                            be sure that everything is clarified before any further steps.
                            
                            Please complete your details correctly!!!
                            
                            Shipping detaills like this:
                            First name:
                            Last name :
                            Address :
                            City/State :
                            PostalCode :
                            Country :
                            E-mail 1:
                            E-mail 2:
                            Phone Number:
                            
                            
                            Tell me whether you agree with all to whether I'll wait or I have to find
                            another buyer.
                            I hope to be a person who wants to buy!
                            I await your response.
                            
                            Thank you ,
                            Michel Gaulin
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: geloofwaardig

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              Ik heb gemaild

                              Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                              Comment

                              Working...
                              X