Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens advies

    Ik heb mijn oog laten vallen op een Canon 600D (of mogelijk een 60D) en was op zoek naar een goede lens voor normaal gebruik die zich ook nog een beetje kan redden in iets mindere lichtomstandigheden. Na een beetje zoekwerk was ik op het volgende uitgekomen:

    Tamron SP AF 17-50mm f/2.8 XR Di-II LD ASP IF

    Heeft er iemand ervaring met deze lens? Deze wordt vaak beschreven als het goedkope alternatief voor de naar mijn mening, een beetje overprijsde Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM lens (min +/- 800€!).

    Het enige (niet onoverkomelijke) nadeel dat ik momenteel kan vinden is het feit dat deze niet over IS beschikt. Over feit dat de AF motor volgens sommige een beetje aan de luide kant zou zijn krijg ik niet veel duidelijkheid, voor de ene is dit storend en de andere dan weer niet uiteraard. Dus mensen die enige ervaring hebben met deze lens, graag jullie mening! :-)
    Canon EOS 600D - Tamron AF 17-50 / 2,8 XR Di II VC LD - Tamron AF 70-300 Di VC - Follow me @ Flickr

  • #2
    Re: Lens advies (Tamron SP AF 17-50mm f/2.8)

    [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]

    Als EF-s 17-55 f/2.8 IS bezitter kan ik je wel vertellen dat deze lens haast niet van mijn 7D komt (voordien op de 350D en 50D eveneens de meest gebruikte lens). Ik lees ook veel goeds over de goedkopere Tamron, als waardig alternatief. Zelf houd ik het bij the real thing, maar ben ervan overtuigd dat bezitters van het Tamron-alternatief tevreden zijn.
    En er is bijna constant de discussie of IS op relatief korte brandpunten wel nodig is of niet.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Lens advies (Tamron SP AF 17-50mm f/2.8)

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Objectieven.[/Mod]

      Als EF-s 17-55 f/2.8 IS bezitter kan ik je wel vertellen dat deze lens haast niet van mijn 7D komt (voordien op de 350D en 50D eveneens de meest gebruikte lens). Ik lees ook veel goeds over de goedkopere Tamron, als waardig alternatief. Zelf houd ik het bij the real thing, maar ben ervan overtuigd dat bezitters van het Tamron-alternatief tevreden zijn.
      En er is bijna constant de discussie of IS op relatief korte brandpunten wel nodig is of niet.
      Neem dan beter de sigma 17-50 OS 2.8 als je naar budget kijkt maar ik zweer ook bij de canon 17-55 IS 2.8
      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

      Comment


      • #4
        Re: Lens advies (Tamron SP AF 17-50mm f/2.8)

        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
        Neem dan beter de sigma 17-50 OS 2.8 als je naar budget kijkt maar ik zweer ook bij de canon 17-55 IS 2.8
        Da's misschien een goed uitgangspunt: stel dat je de EF-s 17-55 f/2.8 te duur vindt, wat is dan het beste (prijs/kwaliteit) alternatief? Tamron of Sigma of ... ?
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lens advies (Tamron SP AF 17-50mm f/2.8)

          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
          Da's misschien een goed uitgangspunt: stel dat je de EF-s 17-55 f/2.8 te duur vindt, wat is dan het beste (prijs/kwaliteit) alternatief? Tamron of Sigma of ... ?
          Wel met die insteek was ik gaan zoeken en kwam ik op de vernoemde Tamron uit... maar als er iemand nog goede alternatieven weet dan hoor ik het graag
          Canon EOS 600D - Tamron AF 17-50 / 2,8 XR Di II VC LD - Tamron AF 70-300 Di VC - Follow me @ Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lens advies

            ik had een EFs 17-55 mm f2.8 IS ! tot ie het begeven had (kost van 500€)
            heb mij in de plaats de sigma 17-50 OS f2.8 gekocht (was goedkoper dan herstelkost)

            ben er zeer tevreden van (zelfs als de canon variant beter is, weinig mensen zullen het verschil zien)
            deze sigma heeft ook stabilisatie !
            ik vind ook het overwegen waard

            Succes met de keuze !
            The future brings my best photo. Time is on my side.
            Canon EOS 7D & Canon Powershot G15 /https://plus.google.com/u/0/+PeterL/

            Comment

            Working...
            X