Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D4 remote

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D4 remote

    Hallo,
    Er is een flinke hetze over de remote besturing van de d4 dmv ipad.
    Ik snap dit niet so goed want het lijkt er op dat je hier wifi voor nodig hebt, terwijl deze camera niet voor studiofotografen is bedoeld. Zeker als een natuurfotograaf heb je er niets aan.

    Wat ik me afvraag is of je de camera ook 'wired' kan bedienen met je ipad/iphone. Met een hdmi kabel of zo. Weet iemand hier iets van. Wellicht is dit al mogelijk met een van de huidige modellen? Ik bedoel dus de volledige besturing van sluitertijd, diafragma, iso, scherpstellen etc.

    Rob

  • #2
    Re: D4 remote

    Van wat ik gezien kun je tetteren met netwerkkabel, laptop en een browser.

    Mensen hebben altijd wat te zeuren, maar het is natuurlijk een fout in de iPad.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D4 remote

      Kun je mij eens zeggen waar een goede beschrijving is te vinden van deze mogelijkheden bij de d4?

      En mijn tweede vraag of er een bestaand model camera is die van afstand kan worden bestuurd door ipad/iphone MET een kabel? Weet je daar iets van?

      Comment


      • #4
        Re: D4 remote

        Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
        Kun je mij eens zeggen waar een goede beschrijving is te vinden van deze mogelijkheden bij de d4?

        En mijn tweede vraag of er een bestaand model camera is die van afstand kan worden bestuurd door ipad/iphone MET een kabel? Weet je daar iets van?
        Via ControlMyNikon kan je de D4, D3, ... sturen via kabel door een iPod, ...
        Zeer, zeer handige tool en helemaal niet duur
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: D4 remote

          Ok, dat ziet er wel interessant uit, maar zover ik het kan beoordelen moet er toch een wifi connection zijn met een computer/labtop. Of heb ik het mis?
          Voor natuurfotografie wordt het pas interessant als je geen wifi nodig hebt. Desnoods alles verbinden met kabels. Bestaat er zoiets niet?

          Comment


          • #6
            Re: D4 remote

            Ik zie nu Trouwens dat er voor de android markt wel al iets is:
            https://market.android.com/details?i...ZXlvdXJjYW0iXQ..

            Dat is toch vreemd. De iPad markt staat er toch om bekend veel meer opties te bieden.

            Comment


            • #7
              Re: D4 remote

              Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
              Ok, dat ziet er wel interessant uit, maar zover ik het kan beoordelen moet er toch een wifi connection zijn met een computer/labtop. Of heb ik het mis?
              Voor natuurfotografie wordt het pas interessant als je geen wifi nodig hebt. Desnoods alles verbinden met kabels. Bestaat er zoiets niet?
              Het is een verbinding MET kabel via de USB-poort. dat is trouwens de kabel die met je toestel meegeleverd is.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: D4 remote

                Ik snap het niet. Voor zover ik het kan achterhalen op internet moet er een pc/labtop als brug dienen tussen DSLR en ipad. Dus als ik het goed begrijp is de DSLR dmv usb kabel verbonden met een pc/labtop. Waar is de ipad dan in dit verhaal? Zit die ook met een kabel vast aan de pc?

                Waar heb je de ipad dan voor nodig. Dan kan je de camera toch ook direkt besturen met de pc/labtop?

                Comment


                • #9
                  Re: D4 remote

                  Oorspronkelijk geplaatst door butterfly Bekijk bericht
                  Ok, dat ziet er wel interessant uit, maar zover ik het kan beoordelen moet er toch een wifi connection zijn met een computer/labtop. Of heb ik het mis?
                  Wifi is een transport middel... als de camera een Wifi signaal kan uitzenden en de ipad kan dat signaal ontvangen... dan heb je toch alles wat je nodig hebt? (point to point)

                  wil je dit over het internet doen, dan heb je natuurlijk een access point nodig... maar dat kan evengoed een portable access point zijn...
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X