Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

    Aankomend weekend is het opnieuw het Gentse lichtfestival. Nu heb ik hier 2 lenzen liggen, en zou eigenlijk maar 1 lens willen meenemen. Graag had ik jullie mening (en tips qua instellingen zijn ook steeds welkom) gekregen welke van de 2 lenzen het meest geschikt en zodus de mooiste foto's zou opleveren voor dit festival:
    - AF-S Nikkor 18-200mm, 1:3.5-5.6 G ED
    - AF-S Nikkor 35mm, 1:1.8 G

    Ik heb een Nikon D40 als body

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

    heb je n statief?
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

    Comment


    • #3
      Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

      jep, statief gaat ook mee

      Comment


      • #4
        Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

        Ik stel me dezelfde vraag: moet je vooral breedhoek voorzien of eerder tele? In dit geval voor een A65. Meestal zit er een Minolta 28-135 op. Qua breedhoek heb ik alleen de kitlens.
        En geen statief.

        Comment


        • #5
          Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

          Oorspronkelijk geplaatst door SergeV Bekijk bericht
          Ik stel me dezelfde vraag: moet je vooral breedhoek voorzien of eerder tele? In dit geval voor een A65. Meestal zit er een Minolta 28-135 op. Qua breedhoek heb ik alleen de kitlens.
          En geen statief.
          Dat maakt toch helemaal niet uit. Met een beetje creativiteit kan je dit festival met elke lens vastleggen.
          Een statief zal wel aangewezen zijn.
          @ snippet: het hangt er een beetje vanaf voor wat je naar het festival gaat. Ga je met vrienden/familie en wil je de sfeer wat vastleggen of ga je enkel voor de verschillende opstellingen. In het eerste geval zou ik voor de 35 gaan, in het tweede geval voor de 18-200 + statief.
          Je kan eventueel ook voor de sfeer vast te leggen de techniek gebruiken die bij partyfotografie gebruikt wordt. Sluiter op 1/4e en met flits om beweging te bevriezen. Zo ga je het aanwezige licht niet wegblazen met je flits en mooie gebalanceerde beelden overhouden.
          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

          Comment


          • #6
            Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

            Hou rekening met het volgende:
            - er zal (weer) ontzettend veel volk zijn: zelf je plekje uitkiezen voor beste standpunt zal uiterst moeilijk zijn.
            - je zal moeten zorgen dat je boven het publiek uitkomt.
            - met uitzondering van de Korenmarkt (Postgebouw) zitten alle andere locaties tussen smalle straten en de manoeuvreerruimte is beperkt.
            Ik neem daarom een hoog (carbon) statief mee en fotografeer op FX met 20mm, 28mm
            en 85 mm. Details vastleggen met een langere tele kan ook, hou er wel rekening mee dat het lichtspel razend snel kan zijn en met hoog contrasterende kleuren.

            Comment


            • #7
              Re: Gents lichtfestival: keuze van lens (nikon)

              merci voor de tips!

              Comment

              Working...
              X