Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

    Hoi

    Ik heb een vraagje over de Nikkor 35mm 1.8.

    Waarvoor kan je de lens zoal gebruiken?

    Groetjes
    Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

  • #2
    Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

    Op een crop body ? Dan "gedraagt" ie zich als een 50mm.

    Op een full frame body ? Dan gedraagt ie zich zoals hij gebouwd werd, 35mm.

    Weet dat er fotografen (niet de minste !) zijn (geweest) die zowel enkel op 35 als op 50 mm werken/gewerkt hebben.
    Maw, je kan er alles mee fotograferen !

    Gewoon even logisch nadenken ... sommige onderwerpen zullen beeldvullend op je scherm verschijnen, andere zijn amper een stipje in de verte ...

    Eén ding is zeker, f1.8 is "redelijk" snel inzake diafragmaopening

    Doet me denken aan de opmerking die je soms krijgt indien je met een telelens rondloopt ... " Wow ! Daar kan je zeker een foto mee trekken van de maan !!!".
    En dan reageer ik ..." kan je ook met je gsm !!!"

    Comment


    • #3
      Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

      Als je op Flickr zoekt op "Nikkor 35mm f1.8" of "Canon 35mm f2" dan zie je rechts een link naar alle foto's die met deze lens getrokken zijn of er verband mee hebben. Dat geeft je een beeld wat anderen met deze lens doen.

      Ik heb zelf een 35mm lens (en tot nu toe minder gebruikte 85mm) en ben genoodzaakt om hiermee zowat alles te doen: close up, actie, portret en landschappen, met behoorlijk resultaat.
      Op een crop camera een zeer veelzijdige lens!
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

      Comment


      • #4
        Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

        idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.

        Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
        Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

        Comment


        • #5
          Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

          Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
          idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.

          Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
          Zeker weten !!!! :-)

          Comment


          • #6
            Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

            Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
            Zeker weten !!!! :-)
            Bedankt ! Ik ga morgen eens gaan vergelijken met de 50mm, maar ik denk toch dat het de 35mm zal worden !

            Bedankt voor de informatie !
            Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

            Comment


            • #7
              Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

              Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.
              Dat zegt veel over je vriend zijn fotografische kennis hahaha

              Neem het gerust aan van veel mensen hier, die 35mmf1.8 is een héél tof lensje en breed inzetbaar.
              Ga voor portretjes wel niet te dicht staan want dan kan je wel wat vervorming hebben, of het moet zo bedoelt zijn natuurlijk.
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
                idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.

                Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
                Iedere lens is overal voor te gebruiken, het is maar net wat wil je en hoe weet je de beperkingen van een lens te gebruiken of te omzeilen

                Ooit eens gehoord en altijd bijgebleven:
                "Het beste materiaal heb je bij je, daar kan je namelijk foto's mee maken"

                Greets rich
                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                Comment


                • #9
                  Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                  Ik ben wat verbaasd over de vraag waar je een 35 mm objectief voor kan gebruiken.

                  Het aardige van digitale fotografie is dat je direct het resultaat ziet.
                  Ga dus aan de slag en je merkt vervolgens zelf wel of je iets kan met de bijbehorende beeldhoek.
                  Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
                    idd, crop camera. Ik vraag het omdat een vriend mij aan het uitlachen was toen ik zei dat ik er natuur, landschap, portret en urbex foto's mee wou maken.

                    Dit lukt denk ik dan allemaal goed met die lens?
                    Je hebt een zoom. Zet die eens op 35mm en dan weet je het toch zelf?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Societyiswrong Bekijk bericht
                      Ik heb een vraagje over de Nikkor 35mm 1.8.

                      Waarvoor kan je de lens zoal gebruiken?
                      Je kan er foto's mee maken. Verder weet ik eigenlijk geen toepassing buiten brandglas.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                        35 mm. Prachtige afstand voor alle soorten van fotografie. Je kan je eigenlijk beter af-
                        vragen waarvoor al die andere lenzen dienen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                          Op een crop body ? Dan "gedraagt" ie zich als een 50mm.

                          Op een full frame body ? Dan gedraagt ie zich zoals hij gebouwd werd, 35mm.
                          de 35mm f/1.8 doet op een FF toch hetzelfde als op een cropcamera, tenzij je de auto DX modus uit zet.

                          Maar de mijne, dat is een 35mm f/1.8 en doet wat een 35mm doet en zoals hij gebouwd is.
                          The Knight That Says Ni...kon

                          Comment


                          • #14
                            Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                            kort antwoord:
                            • het geeft je ongeveer hetzelfde beeld als jouw ogen....
                            • je kan er dingen mee isoleren via focus (kleine diepstescherpte dus enkel onderwerp in focus en de rest niet...)
                            • je kan er mee fotograferen in laag licht... (grote opening laat veel licht door)
                            • is een ideale standaardlens voor feestjes, straatfotografie en dergelijke... en full body portretten
                            • niet geschikt voor: natuur (dieren en vogels), close-up portretten (vervorming nogal) en macro
                            www.aeri-photography.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Waarvoor kan je een 35mm lens gebruiken?

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              35 mm. Prachtige afstand voor alle soorten van fotografie. Je kan je eigenlijk beter af-
                              vragen waarvoor al die andere lenzen dienen.
                              Doe dat nou niet....iedereen zal zich dan gaan afvragen waarom ze indertijd extra objectieven hebben aangeschaft
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X