Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

the observer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • the observer


  • #2
    Re: the observer

    Zo observeren we ze graag!
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

    Comment


    • #3
      Re: the observer

      Ik zou zeggen : "Gil en de regenscherm", want daar werk je nogal graag mee. Mooi uitgewerkt
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: the observer

        Observer en geobserveerde. We zijn het één, we zijn het ander. En nooit weten we
        wanneer we wat zijn.

        Comment


        • #5
          Re: the observer

          Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
          Ik zou zeggen : "Gil en de regenscherm", want daar werk je nogal graag mee. Mooi uitgewerkt
          Ik fotografeer ook heel graag in de regen omdat er dan heel veel glans en schittering is...
          vandaar mijn regenschermen waarschijnlijk...
          Bedankt voor het kijken en geven van commenateren.

          Comment


          • #6
            Re: the observer

            Een hele mooie

            zelf had ik waarschijnlijk anders gecropt maar als ik even rutig blijf kijken dan zie ik dat dit beter in beeld staat dan de crop die ik in gedachte had
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: the observer

              Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
              Een hele mooie

              zelf had ik waarschijnlijk anders gecropt maar als ik even rutig blijf kijken dan zie ik dat dit beter in beeld staat dan de crop die ik in gedachte had
              Zou dit ook gedacht hebben...en heb de foto ook anders met links een vage wandelende figuur. Geeft een heel ander beeld en sfeer. OOk mooi, volgens mij, maar hier heb ik het accent op de man met de plu willen leggen... en heb ik de linkerzijde bewust overbelicht om die figuur te laten verdwijnen zodat die geen aandacht vraagt...
              Bedankt voor de commentaren.
              Gil

              Comment


              • #8
                Re: the observer

                Heel knappe foto.
                Mag ik vragen hoe je dit gedaan hebt?

                Greetz sander
                Nikon D3100 + Nikkor AF-S 18-55mm F3.5-5.6 G DX VR + Nikkor AF-S 55-200mm F4-5.6 DX ED VR

                Comment


                • #9
                  Re: the observer

                  kan me nog steeds meer dan bekoren deze manier van fotograferen
                  nadruk ligt hier zeker op de observer

                  vraag me nog altijd af hoe je het flikt
                  groetjes Ingrid

                  Comment


                  • #10
                    Re: the observer

                    Oorspronkelijk geplaatst door MG-TF Bekijk bericht
                    kan me nog steeds meer dan bekoren deze manier van fotograferen
                    nadruk ligt hier zeker op de observer

                    vraag me nog altijd af hoe je het flikt
                    Hoe ik dit flik....
                    Heb ik al niet verscheidene malen vermeld..of is dit op een andere site... hoe ik 'het' doe...
                    Samengevat... begin ik met een zelfgekozen diafragma en sluitertijd. Voorbeeld: F22 en dikwijls tussen de 1/10 sec en 1 sec....
                    Ik beweeg dikwijls mijn camera TIJDENS de opname en dit naargelang het onderwerp...
                    Dus TEGEN alle regels van de fotografie in... Ik weet het... Ik weet het....
                    Daarna begin ik de bewerking in lightroom met doordrukken en tegenhouden.
                    Ga naar CS5 om daar te werken met enkele filters waaronder de 'blur'...
                    Ik noteer nooit iets en kan dus GEEN tweede zelfde foto creëren van één masterfoto.
                    Bega ik een fout ( ...per ongeluk gedeleet...) onderweg tijdens de ontwikkeling... lees bewerking... (want ik fotografeer nu altijd in RAW) dan is het om zeep want ik kan niet herbeginnen...
                    Ik werk tot ik een bevredigend resultaat bekom...
                    ...een workshop geven.... zou dus en workshop zijn van zoeken, aanvoelen, experimenteren, uitproberen...
                    'Feeling' blijkt wel zeer voornaam te zijn...zo voel ik het toch aan...zoals eens schilder die aan een creatie begint... (vandaar ook dat ik bij deze foto de zijkanten nadien heb overbelicht...
                    Spîjt me dat ik geen pasklaar antwoord kan geven op jullie vraag.
                    Try it and you will see...
                    Bedankt voor de interesse...
                    groeten
                    gil

                    Comment


                    • #11
                      Re: the observer

                      Top! Echt waar en boeiende techniek. Zou ik zo in een galerij verwachten

                      Comment


                      • #12
                        Re: the observer

                        Weeral een hele mooie!
                        Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

                        Comment


                        • #13
                          Re: the observer

                          GIL,
                          toch bedankt met deze start info, we zullen het proberen te klaren, hoofdzaak is ook het zelf uittesten en dan uitzoeken hoe het verder moet
                          gelukkig gaat het eerstdaags wat regenen
                          groetjes Ingrid

                          Comment


                          • #14
                            Re: the observer

                            Dank u voor de uitleg, het presenteren van dergelijke foto's vergt blijkbaar veel werk.
                            Maar het resultaat mag er zijn!

                            Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                            Hoe ik dit flik....

                            gil
                            BD0681BE -
                            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                            Comment


                            • #15
                              Re: the observer

                              vind dit een heel geslaagd werk van je
                              Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                              Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                              Comment

                              Working...
                              X