Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De lotus stand...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De lotus stand...

    ...op auto-moto salon 2012:





    Is dit wat?
    GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
    AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

  • #2
    Re: De lotus stand...

    Niet zo supergeslaagd qua compo vind ik, velg van de zwarte auto stoort wat en het rechtse deel van de stand (met stoelen) draagt ook niets bij.
    iets dichterbij gaan/meer zoomen zodat dat grote witte paneel het meeste van de achtergrond werd, was misschien beter geweest ?
    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

    Comment


    • #3
      Re: De lotus stand...

      Ik had persoonlijk ook geprobeerd de oranje wagen die er achter staan er helemaal achter weg te stoppen. Niet door de wagen te verplaatsen natuurlijk, dat mag je daar niet ! Zelf iets meer naar rechts staan was misschien beter, alleen is een autosalon daar niet altijd toe geschikt...
      The only time you have too much fuel is when you are on fire

      Comment


      • #4
        Re: De lotus stand...

        Niet sterk genoeg het echt goed te vinden, maar daar kan jij niets aan doen. Salon in nu niet de ideale plaats om mooie foto's te nemen. logo en " a unique place in history" mochten er zeker opstaan hoor ;-).

        heb ook naar deze wagen staan kijken, prachtig gewoon!

        Ben je geweest op de persdag ?

        Comment


        • #5
          Re: De lotus stand...

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
          Niet sterk genoeg het echt goed te vinden, maar daar kan jij niets aan doen.
          sinds wanneer kan een fotograaf er niets aan doen dat zijn foto niet goed is. Als je door de zoeker kijkt en denkt 'dit trekt op niks' dan druk je toch gewoon niet af en als je dat toch doet dan zet je t toch niet in showcase.

          maar goed. Ik vind de foto niet slecht, maar er scheelt iets. Misschien die oranje wagen eruit knippen. Heel moeilijk kan dat niet zijn. Onderaan mag er ook een stuk af
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: De lotus stand...

            Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            sinds wanneer kan een fotograaf er niets aan doen dat zijn foto niet goed is.
            Sinds het ontstaan van het fototoestel.


            compositie, kleurzetting , onderwerp en scherpte zijn ok alleen is het beeld niet sterk genoeg omdat de omstandigheden er zich niet toe doen. alles wat de fotograaf goed kon doen deed hij ook. De rest is afhankelijk van externe factoren die je niet in de hand hebt.

            Comment


            • #7
              Re: De lotus stand...

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfie Junior Bekijk bericht
              Sinds het ontstaan van het fototoestel.


              compositie, kleurzetting , onderwerp en scherpte zijn ok alleen is het beeld niet sterk genoeg omdat de omstandigheden er zich niet toe doen. alles wat de fotograaf goed kon doen deed hij ook. De rest is afhankelijk van externe factoren die je niet in de hand hebt.
              100 jaar geleden schilderden portretfotografen open ogen op mensen die met ogen dicht op de foto stonden. In deze foto is heel veel recht te trekken met PS. Ik heb er net eens een stuk onder en boven afgesneden (hohoho geen 2/3 meer ) en die oranje wagen uitgehaald. Dat is een wereld van verschil en een superstrak plaatje.

              Externe factoren maak je intern door je standpunt zorgvuldig te kiezen en als je er echt niets van kan maken, maak dan ook de foto niet. Maak nooit excuses en steek het nooit op iets anders dan de fotograaf.
              The Knight That Says Ni...kon

              Comment


              • #8
                Re: De lotus stand...

                Ik kom al van ver en dacht dat het wel genoeg was geweest



                Al kan ik kan de argumenten die gegeven zijn zeker begrijpen!
                GRAFISCH ONTWERP | WWW.ANNONSE.BE
                AUTOMOTIVE ARTWORK | WWW.JELLECLAEYS.BE

                Comment


                • #9
                  Re: De lotus stand...

                  Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  100 jaar geleden schilderden portretfotografen open ogen op mensen die met ogen dicht op de foto stonden. In deze foto is heel veel recht te trekken met PS. Ik heb er net eens een stuk onder en boven afgesneden (hohoho geen 2/3 meer ) en die oranje wagen uitgehaald. Dat is een wereld van verschil en een superstrak plaatje.

                  Externe factoren maak je intern door je standpunt zorgvuldig te kiezen en als je er echt niets van kan maken, maak dan ook de foto niet. Maak nooit excuses en steek het nooit op iets anders dan de fotograaf.


                  Je begrijpt me niet goed denk ik. al zit je er een dag aan te photoshoppen (wat trouwens niet meer de essentie van fotografie is trouwens, maar da's persoonlijk.) en al kies je alle mogelijke standpunten, het zal nooit een topfoto zijn in die omstandigheden. Als ik dan uw redenering hoor wil dat zeggen dat jij alleen maar foto's maakt die "top" zijn dan ? maak van fotografie geen exacte wetenschap, maar laat je gevoel spreken zonder altijd die technische kijk de bovenhand te laten nemen.

                  Ik heb de indruk dat veel mensen altijd maar een close up van een wagen willen. Ik ben van het principe dat je een auto moet deel laten uitmaken van een omgeving, anders neem iedereen dezelfde foto van een bepaalde wagen. Oranje wagen (die trouwens ook een Lotus is) en bureel storen mij absoluut niet, het heeft allemaal met de wagen te maken. Dat is natuurlijk allemaal zeer persoonlijk, je kunt iemand dus niet "afkraken" omdat hij/zij een andere kijk daarop heeft. Dat maakt het juist allemaal zeer interessant.

                  Comment

                  Working...
                  X