Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aantal clicks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aantal clicks

    ik heb een vraagje ,hoe kan je weten hoeveel clicks een tweedehands toestel echt heeft gemaakt ,ik weet dat je de nummering van de foto's kan volgen maar volgens mij kan je toestel ook worden gereset ,dus denk niet dat dit echt betrouwbaar is ,het gaat hier in dit geval over een canon 550D
    hartelijk dank voor de medewerking

  • #2
    Re: aantal clicks

    Waarom zou je een 550D tweedehands kopen ? Zo duur zijn die nu ook weer niet.

    In ieder geval kan hij nog niet heel oud zijn, dus nog niet versleten.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: aantal clicks

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Waarom zou je een 550D tweedehands kopen ? Zo duur zijn die nu ook weer niet.

      In ieder geval kan hij nog niet heel oud zijn, dus nog niet versleten.
      ik moet eerlijk zijn het is niet ik die deze koopt ,maar een vriend van mij die eigenlijk pas wilt beginnen en de kans heeft dit toestel aan te schaffen ,en er zijn mensen die clickken als een sneltrein maar er zijn er ook die hem amper hebben gebruikt maar hoe kan je dat zien ,je leest ook dikwijls mijn toestel heeft 10000 clicks maar hoe weet je dat zeker ,is ook nuttig als ik zelf eens zou overwegen om een 2de hands te kopen vb( 5D markII )

      Comment


      • #4
        Re: aantal clicks

        Bij sommige Canons kan je de shutter count hiermee uitlezen. Maar het werkt niet voor allemaal...
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: aantal clicks

          Met panda exif, maar dan wel met een onbewerkte foto.
          Groeten Hervé.

          Comment


          • #6
            Re: aantal clicks

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Bij sommige Canons kan je de shutter count hiermee uitlezen. Maar het werkt niet voor allemaal...
            Thx ! Worked just fine for my 50D !
            Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
            BD0993BE
            Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

            Comment


            • #7
              Re: aantal clicks

              Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
              Met panda exif, maar dan wel met een onbewerkte foto.
              volgens dat ik al gelezen heb moet je wel in jpg trekken, klopt dat???

              Grts S.

              Comment


              • #8
                Re: aantal clicks

                Bij Canons kan je dat voor zover ik weet niet zien in de Exif. Nikons zijn daar minder kieskeurig in.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: aantal clicks

                  Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
                  volgens dat ik al gelezen heb moet je wel in jpg trekken, klopt dat???

                  Grts S.
                  Als ik het Nef bestand toewijs krijg ik dit bericht

                  Groeten Hervé.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aantal clicks

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    ik heb een vraagje ,hoe kan je weten hoeveel clicks een tweedehands toestel echt heeft gemaakt
                    In principe ja, maar als de sluiter, ontspan knop ect. gemaakt wordt kan het soms gebeuren dat men deze terug reset, wat ben je dan met kliks die niet kloppen, de verkoper zal dat niet vertellen.

                    online check;



                    En volgende keer hier eerst eens opzoeken, is veel gestelde vraag.
                    Never resist temptation or it could go away...
                    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

                    Comment


                    • #11
                      Re: aantal clicks

                      Je kunt aan de buitenkant vd body ook zien of hij veel gebruikt is en waarschijnlijk dan ook veel foto's gemaakt heeft. Een toestel dat weinig gebruikt is zal rondom de hoeken van de handgreep en rond de sluiterknop niet veel sterker glanzen dan de rest van de body onderdelen. Een camera waar men veel mee gefotografeerd heeft zal op die plaatsen blinkende delen vertonen waar het originele fijne patroon van de in plastiek gemaakte onderdelen grotendeels weggesleten is.
                      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                      Comment


                      • #12
                        Re: aantal clicks

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Je kunt aan de buitenkant vd body ook zien of hij veel gebruikt is en waarschijnlijk dan ook veel foto's gemaakt heeft. Een toestel dat weinig gebruikt is zal rondom de hoeken van de handgreep en rond de sluiterknop niet veel sterker glanzen dan de rest van de body onderdelen. Een camera waar men veel mee gefotografeerd heeft zal op die plaatsen blinkende delen vertonen waar het originele fijne patroon van de in plastiek gemaakte onderdelen grotendeels weggesleten is.
                        dan zal ik als ik de mijne verkopen er maar bij zetten dat hij blinkt als nieuw
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: aantal clicks

                          Als ik nu bij iemand een camera ga uittesten, (canon 450d) kan ik dan gewoon de clicks met bv deze website achterhalen? http://regex.info/exif.cgi/
                          En waar kan ik de aantal clicks vinden want er staan dan wel veel gegevens bij de Exif.
                          Fujifilm X-T10 met 18-55mm f2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: aantal clicks

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            Je kunt aan de buitenkant vd body ook zien of hij veel gebruikt is en waarschijnlijk dan ook veel foto's gemaakt heeft. Een toestel dat weinig gebruikt is zal rondom de hoeken van de handgreep en rond de sluiterknop niet veel sterker glanzen dan de rest van de body onderdelen. Een camera waar men veel mee gefotografeerd heeft zal op die plaatsen blinkende delen vertonen waar het originele fijne patroon van de in plastiek gemaakte onderdelen grotendeels weggesleten is.
                            goede tip vind ik !!!
                            ik heb toch de indruk dat het niet gemakkelijk is om die clicks te achterhalen ,in mijn foto's met mijn D50 vind ik ze ook niet terug in het exif (vb opanda en derg...)
                            toch dank voor jullie hulp

                            Comment


                            • #15
                              Re: aantal clicks

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaitho Bekijk bericht
                              Als ik nu bij iemand een camera ga uittesten, (canon 450d) kan ik dan gewoon de clicks met bv deze website achterhalen? http://regex.info/exif.cgi/
                              En waar kan ik de aantal clicks vinden want er staan dan wel veel gegevens bij de Exif.
                              Is er iemand die kan zeggen als je een foto opstuurt in deze url waar je juist kan zien het aantal kliks ??
                              Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                              Comment

                              Working...
                              X