Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lenzen kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lenzen kopen ?

    Hallo fotoliefhebbers !

    ik ben in het bezit van een 100mm macro IS L USM en de 50mm 1.8 en ik verkocht zonet mijn 28-300 L IS USM wegens het niet meer voldoen aan mijn vereisten .... scherpte, helderheid , snelheid ...

    - Ik doe veel studiowerk en daar gebruik ik het meest mijn 50mm 1.8...
    - voor reportage en automotive was de 28-300 heel leuk...
    - de macro spreekt voor zich...

    NU spoken de volgende vragen door mijn hoofd ...
    - eerst de 24-70 kopen (of wachten op de opvolger ???)
    - eerst de 70-200 L IS II kopen ???
    - eerst de 50mm 1.2 / 85 mm 1.2 kopen voor de studio ?
    - radicaal voor vaste brandpunten gaan ?

    HELP !

  • #2
    Re: Welke lenzen kopen ?

    24-70 zou ik in jouw geval schrappen, omdat die toch niet de beste onder de L'etjes iz en omdat je een 50mm hebt. Die 1.8 of 1.2, tja.... dat geeft verschil natuurlijk, maar ook niet altijd even spectaculair.
    Vermits je scherpte, snelheid, helderheid aanhaalt lijkt de 70-200 2.8 IS II een goede keuze. Nu ja, daar kun je eigenlijk nooit verkeerd aan doen. je hebt dan gelijk een 85mm 2.8 en ee 135mm 2.8 (geen 85mm 1.2 of 1.8 en ook geen 135mm 2.0 maar wel bijna beide tegelijk en voor scherpte moet die niet onderdoen, dus als je met de 85 of de 135 niet volopen fotografeert kan het met de 70-200 ook).
    Blijft wat je zelf radicaal noemt: voor vaste brandpunten gaan... lastig en moet je voor jezelf uitmaken; ik vind een kwalitatieve zoom asl de 70-200 vaak een luxe. De 24-70 heeft als voordeel een goede inzetbaarheid op een FF gecombineerd met 2.8... dus daarom geniet die nog enige voorkeur ondanks zijn "mindere kantjes" (en dan zijn we aan 't pietepeuteren want het is tenslotte nog altijd een L-lens). Maar als ik zeker ben van de omsatndigehden of van wat ik wil, kies ik resoluut voor de 50mm 1.8, 55mm 2.0 (MF) of voor de 35mm 1.4.
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment

    Working...
    X