Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 5D Mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS 5D Mark II

    wat vinden jullie van de EOS 5D Mark II

    ik wil mij een nieuwe body aanschaffen

  • #2
    Re: EOS 5D Mark II

    Ik ben daar al een paar jaar HEEL tevreden over. Je moet natuurlijk ook goede lenzen hebben hé!!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: EOS 5D Mark II

      Misschien kan het praktischer zijn om aan te halen wat je wilt behalen.
      Ook een overzicht van het glaswerk dat je in je bezit hebt, is meegenomen om duidelijkere informatie te ontvangen.

      Waar liggen je interesses in fotografie? Enz...

      Elke body heeft zijn voor- en nadelen. Merk is een persoonlijke voorkeur daarnaast, door handligging / bediening / ...
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: EOS 5D Mark II

        Heb sinds donderdag mijn 5DMII en ben daar enorm tevreden mee heb lang gewacht om de upgrade van de eerste 5D te maken, maar ben echt content. Doe vooral sociale gelegenheden en huwelijken. Dit nu in combinatie met een aardige reeks lenzen natuurlijk. Video functie is leuk meegenomen.
        Canon 5D & 5D MII 16-35 f/2.8 L -- 24-70 f/2.8 L -- 70-200 f/2.8 L IS II

        Comment


        • #5
          Re: EOS 5D Mark II

          Zalige body! Werk goed en heeft SUPER kwaliteit in foto's!
          Denk dat het ondertussen al wel HEEL veel is gezegd dat het
          een body is die op vele vlakken niet te overtreffen is !

          Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
          Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

          Comment


          • #6
            Re: EOS 5D Mark II

            ik denk dat die op dit moment de beste verhouding prijs/beeldkwaliteit heeft, als je geen nood hebt aan supersnelle AF of gebruik kan maken van het crop-voordeel. Er wordt nogal wat gesproken van een opvolger, maar die is nog nergens officieel te bespeuren.

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment


            • #7
              Re: EOS 5D Mark II

              Ik vind da maar niks zo'n 5D.
              Geef mij maar een 1000D. Lekker klein en licht. Ligt ook goed in de handen. Kost ook veel minder.
              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
              website: http://www.hung.be
              facebook - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: EOS 5D Mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                Ik vind da maar niks zo'n 5D.
                Geef mij maar een 1000D. Lekker klein en licht. Ligt ook goed in de handen. Kost ook veel minder.
                Wat een eerlijke een knappe vergelijking weer


                Nee ik breek geen 1000D af, heb er ook nog eentje gehad, toffe toestellen. Maar aan zo
                een antwoord en vergelijking heeft de TS hartstikke niets...

                Life Isn't About Finding Yourself... Life Is About Creating Yourself...
                Canon Stuff, 5DII & 40D met het nodige glaswerk, filters en knipperlichten...

                Comment


                • #9
                  Re: EOS 5D Mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                  Ik vind da maar niks zo'n 5D.
                  Geef mij maar een 1000D. Lekker klein en licht. Ligt ook goed in de handen. Kost ook veel minder.
                  Zegt iemand die volgens zijn eigen website een 5D II heeft en er, zoals hij zelf schrijft, tegen eind 2011 nog een 2e zou willen...

                  Het is een zeer goed toestel, maar zoals al eerder door anderen gezegd, hangt veel ervan af wat je graag fotografeert en welke lenzen je reeds hebt.
                  Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: EOS 5D Mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door blackangel Bekijk bericht
                    wat vinden jullie van de EOS 5D Mark II

                    ik wil mij een nieuwe body aanschaffen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                    Ook een overzicht van het glaswerk dat je in je bezit hebt, is meegenomen om duidelijkere informatie te ontvangen.

                    Waar liggen je interesses in fotografie? Enz......
                    verandert dat wat aan de eigenschappen van een camera? Geef gewoon antwoord op de vraag.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: EOS 5D Mark II

                      Allez dan:
                      Ik heb de 5DII een dag gehad om te vergelijken met de beeldprestaties van mijn 7D.
                      De 5DII scoort beter qua beeldkwaliteit (sensor) en ruis.

                      Het zijn echter 2 body's die je niet volledig mag vergelijken naar gebruik (Full vs Crop, snelheid AF, fps, ...).
                      Al het glas dat ik erop gezet heb was wel L-glas.

                      Maar ik heb uiteindelijk (nog) geen 5DII bij in huis gehaald

                      Grtz,
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: EOS 5D Mark II

                        ik heb nu (reeds een jaar) de canon eos 1000D kit (Canon EOS 1000D EF-S 18-55 + EF 75-300 Kit)

                        en kheb nog een macro 100 mm

                        ik neem graag foto's van mensen ,landschappen en insecten

                        nu had ik ook vernomen dat niet alle lensen op de eos 5D mark gaan??

                        ik weet niet veel over body's , en ben aan het uitkijken , maar mits ik er niet veel van ken ,is het heel moeilijk voor mij om te beslissen ,wat nu het beste is voor mij :-s
                        mischien met jullie meningen dat ik eruit geraak?

                        Comment


                        • #13
                          Re: EOS 5D Mark II

                          Alle EF-S lenzen passen niet op een full frame. Die zijn specifiek voor crop-camera's.
                          En die 75-300 zou ik niet direct op een 5D II durven schroeven. Een dergelijk wapen eist eigenlijk deftige (L-)lenzen...
                          Het is niet de body die zorgt voor de goede foto's : dat is in de eerste plaats de fotograaf (zijn kennis en "oog" voor het licht), dan de lenzen, en op een afstand van een km. of 2 : de body...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: EOS 5D Mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door blackangel Bekijk bericht
                            ik heb nu (reeds een jaar) de canon eos 1000D kit (Canon EOS 1000D EF-S 18-55 + EF 75-300 Kit)

                            en kheb nog een macro 100 mm

                            ik neem graag foto's van mensen ,landschappen en insecten

                            nu had ik ook vernomen dat niet alle lensen op de eos 5D mark gaan??

                            ik weet niet veel over body's , en ben aan het uitkijken , maar mits ik er niet veel van ken ,is het heel moeilijk voor mij om te beslissen ,wat nu het beste is voor mij :-s
                            mischien met jullie meningen dat ik eruit geraak?
                            Hier ga je waarschijnlijk al betere antwoorden op krijgen
                            Veel mensen kunnen blijkbaar ook al niet meer tegen een grapje. Uiteraard is de 5D II een goed toestel. Maar elk toestel is goed omdat elk toestel is gemaakt voor een specifieke doelgroep. De 1DX is ook een prachtig toestel. En zelfs nog beter dan de 5DII in veel opzichten. Dus waarom gaan we niet met z'n allen dit toestel aanraden aan de TS?
                            Het is nogal een algemene vraag: wat denken jullie van de 5DII? En wat ziet ge dan: Allemaal mensen die even komen zeggen dat ze er ene hebben en hoe goed die is.

                            Ik vind het een goed toestel voor hetgeen ik doe. Maar TS doet misschien iets totaal anders. Hoe kan je hier eigenlijk op antwoorden?
                            Vandaar mijn antwoord.

                            Ik zou graag willen weten wat je ermee wil bereiken. Misschien kan je perfect mooie foto's maken met een goedkoper toestel? Of wil je het laatste nieuwe, wacht nog heel even want de 5D III zal hoogst waarschijnlijk in maart gelanceerd worden. (Sla mij niet dood, indien het niet in maart is). Het zijn maar geruchten.

                            Er zijn zoveel mogelijkheden, waarom wil je de 5DII? Of is het omdat iedereen zegt dat het zo goed is? Ik kan je ook een hoop mensen vinden die gelukkig zijn met een 40D.

                            Mijn advies: zoek een toestel die voldoet aan je wensen en niet op basis wat anderen ervan vinden.
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment


                            • #15
                              Re: EOS 5D Mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                              Alle EF-S lenzen passen niet op een full frame. Die zijn specifiek voor crop-camera's.
                              En die 75-300 zou ik niet direct op een 5D II durven schroeven. Een dergelijk wapen eist eigenlijk deftige (L-)lenzen...
                              Het is niet de body die zorgt voor de goede foto's : dat is in de eerste plaats de fotograaf (zijn kennis en "oog" voor het licht), dan de lenzen, en op een afstand van een km. of 2 : de body...
                              Mmm, toch een kleine nuance stellen. Als je een tak uitkiest waar de technische kant van de foto's zwaar speelt komen de mogelijkheden van de body en de prestaties van de sensor toch niet op een grote afstand van de rest hoor.
                              Het is uiteindelijk wat je wensen naar kwaliteit toe zijn die je budget gaan teisteren

                              Grtz,
                              Kurt

                              Comment

                              Working...
                              X