Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's kwijt na scannen bagage bij vliegtuig check in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's kwijt na scannen bagage bij vliegtuig check in?

    goedemorgen

    ik zit hier met een vraagje
    kunnen uw foto's verloren gaan bij het scannen van je rugzak door het rontgen machien aan de bagage controle?
    kan je daar iets aan doen?
    vroeger bij de analogie fotografie, moest je filmke zeker in zo een zwart plastiek doosje zitten, of was dat gewoon voor stof en licht tegen te houden?

    alvast bedankt

    groetjes pieter
    Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

  • #2
    Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

    Vrij zeker dat dit geen kwaad kan... Tzou wel schoon zijn moest elke iphone, ipad, ssd, usb stick leeg zijn na de security ik vlieg vrij veel, 5 tal keer per jaar, nog nooit problems gehad en ik sleur altijd bovenstaande lijstje mee
    Pentax K-5 - Pentax-DA WR 1:3.5-5.6 SMC - Pentax F 1:1.4 50mm - Pentax-FA 80-320mm 1:4.5-5.6 SMC - Pentax-M 1:1.4 50mm - Tamron 18-250mm 1:3.5-6.5 - Metz 58 af-1

    Comment


    • #3
      Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

      Kan absoluut geen kwaad voor digitale foto's.

      Groetjes,
      Philippe
      beeldbank www.arterra.be
      persoonlijke site www.wildeyes.be
      Before You Attempt To Beat The Odds. Be Sure You Could Survive The Odds Beating You.

      Comment


      • #4
        Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

        Vorige week heeft mijn handbagage op de luchthaven van Mumbai ruim 5 minuten in zo ne scanner gezeten (omdat diegene die het op het scherm moest controleren effe naar 't WC of zo was), en alles stond nog op de geheugenkaartjes/sticks. Dus nee, het kan zeker geen kwaad.

        Vroeger waren die zwarte doosjes idd vooral tegen stof & licht. Wie zijn filmrolletjes wilde beschermen tegen die stralen stak die dan in een 'loden' zak of liet ze visueel controleren.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

          ok, dank je wel

          dus discussie mag afgesloten worden

          groetjes pieter
          Nikon D7200 + Nikon D3000 + Canon TX

          Comment


          • #6
            Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

            wel 1 keer gehad dat mijn toestel raar deed na zo'n controle, batterij uitgehaald en opnieuw ingestoken en werkte weer perfect
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

              Nog een verhaal om je gerust te stellen:
              Ik heb mijn geheugenkaartje eens in mij broekzak laten zitten. Deze heeft heel het proces in de wasmachine inclusief de droogkast meegemaakt. Resultaat: de foto's waren perfect, zonder enig kwaliteitsverlies.

              Comment


              • #8
                Re: foto's kwijt na scannen bagage bij vliegtuig check in?

                De discussie is duidelijk: scanners op vliegvelden zijn geen enkel probleem. Maar op vele andere plaatsen (tassen, rugzakjes etc..) moet je bagage laten doorlichten: openbare gebouwen en de grote musea in FR, D, IT, ESP en natuurlijk in de VS. Ook daar geen enkel probleem.

                Comment


                • #9
                  Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lauwers1982 Bekijk bericht
                  vroeger bij de analogie fotografie, moest je filmke zeker in zo een zwart plastiek doosje zitten
                  Dat hielp niet tegen scanners, hoor.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudi J
                  zonder enig kwaliteitsverlies.
                  Had je iets anders verwacht dan? Uitgewassen kleuren?

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's kwijt via vliegtuig check in?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                    Had je iets anders verwacht dan? Uitgewassen kleuren?
                    Haha! een vrolijke noot om een ijskoude ochtend wat te ontdooien
                    Your first 10,000 photographs are your worst.Henri Cartier-Bresson

                    Comment

                    Working...
                    X