Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX 7 met Leica glas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony NEX 7 met Leica glas

    Ik ben al enige tijd aan het sparen om mij ooit een Leica M9 aan te schaffen. Ik ben van plan nog te wachten tot de opvolger aangekondigd wordt. Ik hoop dan dat de prijs van de M9 iets naar beneden gaat of dat er enkele goede 2de handse aangeboden worden. (Of die M10 wordt zo goed dat ik nog verder moet sparen )

    In afwachting dacht ik mij toch al een Leica lens aan te schaffen (35mm of 50mm Summilux). Ik heb ergens gelezen dat die goed samengaan met de Nexen van Sony. Nu is mijn vraag, heeft er iemand ervaring met het gebruik van Leica lenzen op een NEX of ander toestel? En vooral dan het manueel focussen.

  • #2
    Re: Sony NEX 7 met Leica glas

    Of het manueel focussen goed gaat hangt niet zozeer van de lens af , maar veel meer van de camera....

    Comment


    • #3
      Re: Sony NEX 7 met Leica glas

      Ben ook Leica fan maar heb enkel mijn analoog materiaal, vanwege kostprijs naar digitaal.
      Heb geen ervaring met NEX en scherpstellen. Maar kijk ook eens naar volgende toestellen:
      1) Ricoh GXR, met module met Leica M bajonetvatting .
      2) Fuji x 100 en de Fuji x pro 1 die binnenkort uitkomt ( met adapter voor Leica M ???? )
      Beide Fuji toestellen zijn qua zoeker (optisch en digitaal), volgens mij superieur aan Leica.
      Groeten.

      Comment


      • #4
        Re: Sony NEX 7 met Leica glas

        de lecia objectieven zijn inderdaad zeer goed bruikbaar op de nex toestellen en er zijn talloze gebruikers met die combinatie.

        met de NEXen kun je op verschillende wijze manueel focussen:

        -het klassieke systeem waarbij het beeld rond gekozen scherpstelpunt 6x of naar keuze 12 maal uitvergroot wordt. Scherpstelpunt kun je zelf kiezen en kun je over gans het beeld plaatsen. Met nex lenzen wordt het beeld automatisch vergroot als je aan de scherpstelring van de lens draait, bij niet NEX lenzen moet je op een knopje drukken.

        -peaking systeem, met dit systeem kun je instellen dat er een lijntje getekend wordt rond het object dat scherp is. Dus als een oog in focus is wordt er een lijntje getekend rond het oog. Dikte van lijn en kleur is instelbaar. Is origineel ontwikkeld voor video maar zeer toepasbaar voor fotografie. Dit maakt dat je vrij snel manueel kunt focussen.



        fujix x-100 is toestel met vast objectief
        fuji x pro 1 is geen rangefinder toestel en EVF is mid-class kwaliteit, manueel focussen met dit toestel in combi met fuji objectieven is niet denderend. Weet niet hoe dit met Leica objectieven zal werken. Beeldkwaliteit van fuji is zeer goed.


        volgende vergelijkende tests van een fervent Leica M9 gebruiker vertellen waarschijnlijk veel meer:

        vergelijk nex7-leica m9 beide met leica summilux objectief


        vergelijk Sony / Zeiss Sonnar E 24mm f/1.8 met Leica 24mm f/1.4 Summilux



        LEICA M9 is full-frame NEX5/7 APS-C, er gaan geruchten, en Sony heeft tijdens lancering van NEX7 ook balonnekes in die richting opgelaten, dat er een FF versie van de NEX-toestellen zou komen.

        Comment


        • #5
          Re: Sony NEX 7 met Leica glas

          Bedankt puerte

          Comment

          Working...
          X