Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D herkent batterij niet meer !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D herkent batterij niet meer !

    Mijn canon 7d herkend plots zijn batterij niet meer!
    Fotograferen lukt nog, maar krijg geen info meer.
    Alles is orgineel van Canon, en heeft altijd gewerkt.

    Heeft iemand dit probleem ook al gehad?

    Groeten
    http://www.wimbosch.be

  • #2
    Re: Batterij word niet meer herkend !

    Heb het ook gehad, indertijd onder garantie hersteld.
    Moest blijkbaar stuk vervangen worden.
    Camera kwam terug met fabrieksinstellingen.
    Dit is niet abnormaal, maar wie weet hebben ze alleen dat gedaan ?
    Je kan het altijd eens proberen.

    De fout belet je niet om te fotograferen, als ik het nu buiten garantie zou voorhebben zou ik er niets aan doen.

    Comment


    • #3
      Canon 7d herkent batterij niet meer !

      Heeft iemand ooit nog het probleem gehad, dat plots uw camera de baterij niet meer herkend?

      Geeft steeds de melding " kan niet communiceren met accu !"
      Alles is orgineel van Canon en heeft ook 1,5 jaar goed gewerkt.



      Weet trouwens iemand waar je uw camera onder garantie kunt laten herstellen zonder deze 5 of 6 weken kwijt te zijn? (vind ik toch zeer lang) Konijnenberg!

      Groeten
      http://www.wimbosch.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7d herkend batterij niet meer !

        Oorspronkelijk geplaatst door frokkel Bekijk bericht
        Heeft iemand ooit nog het probleem gehad, dat plots uw camera de baterij niet meer herkend?

        Geeft steeds de melding " kan niet communiceren met accu !"
        Alles is orgineel van Canon en heeft ook 1,5 jaar goed gewerkt.



        Weet trouwens iemand waar je uw camera onder garantie kunt laten herstellen zonder deze 5 of 6 weken kwijt te zijn? (vind ik toch zeer lang) Konijnenberg!

        Groeten
        Heb je al eens met een andere batterij getest? Veel kans dat je batterij versleten is/geraakt.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7d herkend batterij niet meer !

          canon reparatiecentrum zit in Bergen op zoom , das maar een kwartier over de nederlandse grens
          als je het toestel brengt+haalt kan je hem aanzienlijk korter kwijt zijn
          Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7d herkend batterij niet meer !

            Testen met andere accu. Doet die het wel ?
            Heb je geen extra accu, maar ken je iemand met een 7D of 60D/5DII dan kun je deze accu ook even proberen ;-)

            wat geeft je lader aan ?
            -groen lampje opgeladen
            -of blijft deze oranje knipperen

            Zit hier zelf nu ook met een overleden accu. En deze doet in de camera niks meer en in de lader blijft deze oranje knipperen. Gelukkig meerdere accu's in mijn bezit

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7d herkent batterij niet meer !

              [Mod-LesC]Twee bijna identieke topics van dezelfde poster (crossposting! ) samengevoegd.[/Mod]
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D herkent batterij niet meer !

                Sorry wist niet meer dat ik dit al gevraagd had.
                Menselijke fout

                Heb 2 batterijen en zelfs een orginele batterijgrip !
                Herkend geen batterijen, ook niet in de batterijgrip.

                Groeten
                http://www.wimbosch.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D herkent batterij niet meer !

                  [Mod-LesC]Excuses aanvaard. Nooit meer doen! [/Mod]

                  En als collega 7D-fotograaf: als ik je uitleg goed begrijp doet hetzelfde probleem zich voor met en zonder batterijgrip?
                  D'er was onlangs nog iemand met batterijproblemen met de 7D, eventjes zoeken:
                  Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


                  Lijkt me toch wel iets voor het reparatiecentrum.
                  (tenzij je een volledige reset zou kunnen doen, door even de knopbatterij te verwijderen, p.235 in je handleiding)
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D herkent batterij niet meer !

                    heb sinds enkele weken hetzelfde probleem.
                    Batterij (en)wordt niet herkend op 7D. en ze loopt leeg als ze ih toestel blijft zitten
                    Origineel Canon batterij. (2 stuks), zelfs geregistreerd ih toestel
                    Heb nog niet kunnen proberen in ander toestel, maar van wat ik lees op het net, vaak voorkomend probleem.
                    camera heeft firmware 2.0.3

                    ik heb vanalles gelezen en geprobeerd, maar nog niks dat helpt.
                    camera is van 2010, dus geen garantie meer

                    ik las dat het soms vanzelf weer overgaat, maar nu is het toch al enkele weken en knap vervelend.
                    Heb nieuwe batterijen gekocht maar die hebben hetzelfde effect

                    ook de nieuwe/oude batterijen via de GRIP insteken geeft hetzelfde probleem
                    contactjes gereinigd, helpt niet
                    camera factory reset ook niet

                    iemand een oplossing?
                    heb niet veel zin om die binnen te doen en dan weken kwijt te zijn en 250+ euro te betalen voor een factory(?) reset

                    alvast bedankt
                    --

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D herkent batterij niet meer !

                      Batterij (en)wordt niet herkend op 7D. en ze loopt leeg als ze ih toestel blijft zitten
                      Origineel Canon batterij. (2 stuks), zelfs geregistreerd ih toestel
                      Exact wat ik indertijd voorhad.
                      Ik heb geen grip.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 7D herkent batterij niet meer !

                        Dan toch maar voor herstelling binnengebracht bok Foto Konijnenberg waar ik die gekocht heb. Gaat enkele weken duren... hopelijk terug voor de vakantie
                        --

                        Comment

                        Working...
                        X