Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnetje komt net kijken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zonnetje komt net kijken



    Update: Vliegtuigstreep verwijderd, bovenkant iets afgesneden, en invullicht 5% verminderd.
    Last edited by jos82; 23 januari 2012, 21:37.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Zonnetje komt net kijken

    mooi shot
    rijm is goed te zien
    mss spijtig van die ene dikke lijn in de lucht dwars door de foto
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Re: Zonnetje komt net kijken

      Is mooi...maar de lucht vind ik ietske te licht...misschien stukje eraf tot net boven de boom.
      Gr Pascale
      Eerlijkheid duurt het langst!!
      Mijn website: http://www.degrafon.be/

      Comment


      • #4
        Re: Zonnetje komt net kijken

        mooi!
        facebook

        500px

        Comment


        • #5
          Re: Zonnetje komt net kijken

          eerlijk ? ....eerste indruk was WAAHW maar toch is er iets wat stoort. Ik weet echt niet wat maar vermoed saturatie. toch natuurlijk

          gr,
          canon5DIII, 24-105mm, 50mmf1.4, Panasonic TZ-7

          website : www.leonvanham.com

          Comment


          • #6
            Re: Zonnetje komt net kijken

            Oorspronkelijk geplaatst door Medussa Bekijk bericht
            eerlijk ? ....eerste indruk was WAAHW maar toch is er iets wat stoort. Ik weet echt niet wat maar vermoed saturatie.
            ik vermoed de rode schijn in het gras...(heb er ook al naar gezocht wat er wringt en da's het enige waar ik kan opkomen)
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Zonnetje komt net kijken

              Bedankt voor de reacties.
              Die vliegtuigsporen blijven met die koude wel erg lang zichtbaar. Dit is wat me zelf een beetje stoort in de foto. Misschien toch een poging wagen deze weg te clonen, zal niet makkelijk zijn door de boom.

              Grt,

              Jos
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment


              • #8
                Re: Zonnetje komt net kijken

                Knap Jos
                Die vliegtuigsporen storen niet allemaal . Enkel die dwarse misschien al zal wegclonen niet makkelijk in de boom denk ik .
                Groetjes
                Luc
                Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                Comment


                • #9
                  Re: Zonnetje komt net kijken

                  jammer van die streep,want het is een hele mooie
                  eos 600 d
                  lens 18-135 canon 10-22canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonnetje komt net kijken

                    Soms heb je het gevoel dat er sfeer ontbreekt aan de opname..dat heb ik met deze ook.
                    Misschien komt het door de schaduw werking en het gekozen moment van de opname waar de zon eigenlijk net komt piepen en waar je een donkerder voorplan verwacht.
                    Misschien iets te fel opgelicht met het blenden en een bewijs dat blenden af en toe wel eens veel kwaliteit doet inleveren met de bewerking.
                    Less is more en mijn persoonlijke mening.
                    Mvg, Pascal,Schoonspikke
                    Als je schiet..schiet dan raak!
                    500 PIXHuawei P30 PRO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonnetje komt net kijken

                      Compositie is dik ok
                      Wel heb ik het gevoel dat de witbalans voorgrond/achterplan niet overeenkomt. Zou ofwel de voorgrond aanpassen maar ik denk nog beter de lucht wat 'koeler' maken.
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonnetje komt net kijken

                        Iedereen bedankt voor het reageren.

                        Ik denk dat ik bij deze foto toch een beetje eigenwijs ga zijn en hem op de vliegtuigstreep na zo laten.
                        Vind dit persoonlijk zelf de mooiste in het reeksje. Is natuurlijk ook allemaal een kwestie van smaak ook.
                        Heb nog wel even naar de witbalans van de 3 orginele gekeken, en had deze alle 3 hetzelfde gehouden op 5000K.

                        Grt,

                        Jos

                        Edit:
                        Update geplaatst, met de vliegtuigstreep grotendeels verwijderd, In de boom met alle fijne takjes was niet te doen.
                        Bovenkant iets gecropped.
                        Invullicht met 5% verlaagd.
                        Last edited by jos82; 23 januari 2012, 21:39.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment

                        Working...
                        X