Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The green house

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • The green house

    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: The green house

    Mooi hoor, hele rustige foto.
    Mooie kleuren, welke ik in het riet ook heel mooi vind.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: The green house

      Heel goed gezien! Mooie pastelkleuren ook
      Mijn website: http://dutchmountainscapes.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: The green house

        Het is een reeks die het vooral van kleur en sfeer moet hebben. En dat is meteen ook een andere Dama-foto-reeks.
        Het zijn en blijven mooie foto's, maar naar Dama maatstaven is het niet top.
        Nu ja, dat kan ook niet altijd, dat weet ik ook wel.
        Wat ik in deze reeks vooral mis, is de compositorische sterkte waar je altijd mee komt uitpakken.

        Een harde kritische noot, Danny, maar met liefde gegeven
        Last edited by Vinnydizzy; 20 januari 2012, 06:05.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #5
          Re: The green house

          Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
          Een harde kritische noot, Danny, maar met liefde gegeven
          Och, dat is gewoon de manier waarop ik ook altijd mijn vrouw een beurt geef, en die voelt
          zich ook niet altijd genaaid. Maar ik ben het wel met je eens.

          Comment


          • #6
            Re: The green house

            sluit me aan bij voorgaande(n), toch mooie kleurtjes
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: The green house

              Bedankt voor de kritische reacties !

              Vinny,
              Harde noten zijn er om te kraken he ?

              De ideale landschapsfoto bevat inderdaad een sterke compo, bakken veel sfeer, mooi licht en kleur, een aandachtspunt...

              Ik probeer die elementen ook vaak in mijn opnames te verwerken, maar soms valt er wel eens zo'n element weg zoals hier... Sterke compo is dit niet, maar (en dat vind ik misschien alleen maar zelf) toch heb ik hier de nodige aandacht aan de compo geschonken, met de weinige elementen die ik ter beschikking had.
              De horizon ligt mooi op 2/3, het hoofdonderwerp, dat groene huisje, op een sterk punt.
              Met de diagonaal vooraan gevormd door het riet probeerde ik evenwicht in de foto te krijgen, die tevens voor extra dieptewerking moest zorgen.

              Maar mijn hoofddoel was hier de zachte vriesmorgen-sfeer weer te geven door gebruik te maken van de pastelkleuren, en het contrast van het groene huisje.

              Zoals reeds opgemerkt, een sfeerfoto...

              Misschien heb je deze wel gemist, die wel iets sterker is qua compo...
              Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..


              Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              Het is een reeks die het vooral van kleur en sfeer moet hebben. En dat is meteen ook een andere Dama-foto-reeks.
              Het zijn en blijven mooie foto's, maar naar Dama maatstaven is het niet top.
              Nu ja, dat kan ook niet altijd, dat weet ik ook wel.
              Wat ik in deze reeks vooral mis, is de compositorische sterkte waar je altijd mee komt uitpakken.

              Een harde kritische noot, Danny, maar met liefde gegeven
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: The green house

                Wie schildert da huis nu in zo een lelijk groen

                Ik kan niks opmerken aan de manier waarop je deze foto hebt getrokken, maar mijn oog wordt iedere keer opnieuw naar dat groene huisje en leidt mijn aandacht af van de rest van de foto.

                Burn the house down

                Groetjes,
                Myriam
                Canon 5D mark III - EF 17-40mm F4.0 L - EF 24-105mm F4.0 L & Sony SLT A55V - Tamron Macro 90mm F2.8
                www.myriamvos.jalbum.net of facebook

                Comment


                • #9
                  Re: The green house

                  net omdat het "groenachtig" huis zo contrasteert met de zachtere kleuren in de plaat vind ik hem wel speciaal... ook omdat het eens iets anders is.
                  Qua compo is dit mss inderdaad niet de sterkste uit jouw reeksen. Naar standard and poors maatstaven: geen AAA maar wel een AA+
                  facebook

                  500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: The green house

                    Ik vind hem knap Danny
                    De zachte kleuren maken er een pareltje van en dan mag de compositie van mij al een tikkeltje minder sterk zijn .
                    Al merk ik dat niet echt . Het riet komt mooi in schuine lijn ingevoegd wat een mooie diepte geeft . Je horizon zit niet in het midden wat de compositie ook ten goede komt dus ... Zelfs als ik heel streng ben kan ik niks vinden wat me stoort . Ze mag van mij zo aan de muur naast al je andere knappe foto's
                    Groetjes
                    Luc
                    Last edited by lucske_40; 21 januari 2012, 07:27.
                    Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

                    Comment


                    • #11
                      Re: The green house

                      De pastel kleurtjes zijn hier de smaakmaker en met als troef dat groene huisje. Jawel het is een andere plaat dan die we gewoon zijn van je...misschien juist daarom en thats why I love ths one more.
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment

                      Working...
                      X