Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sport camera Canon of Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sport camera Canon of Nikon

    Beste forumleden,

    Vorig weekend werd mijn fotomateriaal jammer genoeg gestolen. Nu is het dus tijd om mij te laten informeren wat ik mij best zal aankopen voor mijn nieuwe set.

    Ik doe vooral aan indoor sportfotografie, wielrennen in wielerbanen. Deze zijn soms héél slecht verlicht.

    Mijn vorige set bestond uit een Canon 1D MKIII met een 70-200 2.8 IS II USM, 24-70 2.8 USM, 17-40 4.0 en een speedlite 580 EXII. Ik was hier héél tevreden over.

    Voordat ik aan sportfotografie deed beschikte ik al over Canon materiaal en ben ik bij dit merk gebleven.

    Nu ik volledig opnieuw moet beginnen staat de overstap naar Nikon open, maar waarom zou ik nu voor Canon of voor Nikon kiezen?
    In de toekomst zou ik eventueel ook willen experimenteren met draadloos flitsen misschien heeft een bepaald merk hier meer mogelijkheden?
    Ook een 2de body is in de toekomst een optie maar eerst 1 goede nieuwe set.

    alvast bedankt voor jullie tijd.

  • #2
    Re: sport camera Canon of Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
    Nu ik volledig opnieuw moet beginnen staat de overstap naar Nikon open, maar waarom zou ik nu voor Canon of voor Nikon kiezen?
    vandaag is Nikon king of indoorsports fotografie... D3s op kop en D700 als tweede kandidaat... hoge iso's, snelheid en accurate multipoints AF

    Huur eens een camera... en speel er mee...

    binnenkort vermoedelijk... D4 en 1Dx maar da's een andere prijsklasse en ze zijn er nog niet...

    Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
    In de toekomst zou ik eventueel ook willen experimenteren met draadloos flitsen misschien heeft een bepaald merk hier meer mogelijkheden?
    Ook een 2de body is in de toekomst een optie maar eerst 1 goede nieuwe set.

    alvast bedankt voor jullie tijd.
    voor strobistwerk zijn zowel Nikon als Canon erg geschikt
    Last edited by d_oracle; 18 januari 2012, 20:52.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: sport camera Canon of Nikon

      voor sportfotografie kan je inderdaad best bij nikon kijken wat ze in huis hebben, vooral op vlak van snelheid autofocus en iso-prestaties
      hou er wel rekening mee dat de lenzen van nikon in vergelijking met canon duurder zijn.

      succes met de zoektocht
      Cedric

      Comment


      • #4
        Re: sport camera Canon of Nikon

        Boeiend. Ik lees momenteel het boek "Ons feilbare denken" van D. Kahneman. Kun je je voorstellen dat een Nikon-bezitter zou adviseren toch maar bij Canon te blijven? Of dat een Canon-bezitter een Nikon set zou aanprijzen?
        Boeiende litteratuur!
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: sport camera Canon of Nikon

          Oorspronkelijk geplaatst door cephoto Bekijk bericht
          voor sportfotografie kan je inderdaad best bij nikon kijken wat ze in huis hebben, vooral op vlak van snelheid autofocus en iso-prestaties
          Dus al die witte toeters die langs de kant staan bij sportwedstrijden verdoen hun tijd daar ?

          Oorspronkelijk geplaatst door cephoto Bekijk bericht
          hou er wel rekening mee dat de lenzen van nikon in vergelijking met canon duurder zijn.
          Dit was vroeger het geval, maar dit gaat niet meer op voor de nieuwe generatie lenzen. Beide merken zijn elkaar waard qua prijzen ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: sport camera Canon of Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
            Boeiend. Ik lees momenteel het boek "Ons feilbare denken" van D. Kahneman. Kun je je voorstellen dat een Nikon-bezitter zou adviseren toch maar bij Canon te blijven? Of dat een Canon-bezitter een Nikon set zou aanprijzen?
            Boeiende litteratuur!
            Absoluut een waarheid als een koe !

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: sport camera Canon of Nikon

              Ik weet niet of je op Nikon moet overstappen, maar wat ik wel weet is dat je een
              fantastische set materiaal had.
              Een dief met goede smaak blijft toch ook maar een schurk.

              Comment


              • #8
                Re: sport camera Canon of Nikon

                Ik wacht eveneens nog op andere antwoorden van andere fotozaken. Ik mag toch verwachten dat deze mensen mij objectieve info geven.

                In ieder geval al bedankt voor de reacties.

                Dit antwoord heb ik gekregen van Kristof bij art en Craft Gent:

                Nu wij weten wat uw toepassing is moeten wij u dit voorstel maken om verschillende redenen.
                 
                In uw geval zou Nikon voor de snelheid geen enkel voordeel bieden.
                Ten 2de de D4 is een Full frame en u zal de crop van 1.3 van de 1 D reeksen missen.
                 
                Het AF systeem van de 1 D mark IV is schitterend wat soms tegen viel bij de III.
                De ISO waarden van de 1 D Mark IV is perfect zeker even goed als Nikon.
                 
                Wat draadloos flitsen betreft dit is evengoed mogelijk met deze body als met Nikon.
                 
                En het laatste is ook niet onbelangrijk, het budget van Canon zal steeds lager liggen.
                Met uitzondering van de 70-200mm zijn alle lenzen en andere toebehoren bij Canon een pak goedkoper tot 40%

                Comment


                • #9
                  Re: sport camera Canon of Nikon

                  Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                  Boeiend. Ik lees momenteel het boek "Ons feilbare denken" van D. Kahneman. Kun je je voorstellen dat een Nikon-bezitter zou adviseren toch maar bij Canon te blijven? Of dat een Canon-bezitter een Nikon set zou aanprijzen?
                  Boeiende litteratuur!
                  Als canon user denk ik dat de D700 het best is qua prijs/kwaliteit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sport camera Canon of Nikon

                    ik denk dat wanneer je info vraagt bij fotozaken je beetje moet opletten dat ze niet opsolferen waar ze vanaf willen of iets waar ze beetje meer op verdienen ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: sport camera Canon of Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                      Boeiend. Ik lees momenteel het boek "Ons feilbare denken" van D. Kahneman. Kun je je voorstellen dat een Nikon-bezitter zou adviseren toch maar bij Canon te blijven? Of dat een Canon-bezitter een Nikon set zou aanprijzen?
                      Boeiende litteratuur!
                      Oorspronkelijk geplaatst door hostewim Bekijk bericht
                      Ik wacht eveneens nog op andere antwoorden van andere fotozaken. Ik mag toch verwachten dat deze mensen mij objectieve info geven.

                      In ieder geval al bedankt voor de reacties.

                      Dit antwoord heb ik gekregen van Kristof bij art en Craft Gent:

                      Nu wij weten wat uw toepassing is moeten wij u dit voorstel maken om verschillende redenen.
                       
                      In uw geval zou Nikon voor de snelheid geen enkel voordeel bieden.
                      Ten 2de de D4 is een Full frame en u zal de crop van 1.3 van de 1 D reeksen missen.
                       
                      Het AF systeem van de 1 D mark IV is schitterend wat soms tegen viel bij de III.
                      De ISO waarden van de 1 D Mark IV is perfect zeker even goed als Nikon.
                       
                      Wat draadloos flitsen betreft dit is evengoed mogelijk met deze body als met Nikon.
                       
                      En het laatste is ook niet onbelangrijk, het budget van Canon zal steeds lager liggen.
                      Met uitzondering van de 70-200mm zijn alle lenzen en andere toebehoren bij Canon een pak goedkoper tot 40%
                      mmm... ik geef JR52 hierboven helemaal gelijk... dit is een sterk staaltje van die Kristof van A&C...

                      ik denk dat hij van z'n 1D IV's af wil... want de 1DX komt er aan...
                      denk als je alles vergelijkt... dat nikon en canon elkaar wat prijs betreft niet ver ontlopen... soms is een canon lens eens goedkoper, maar nikon lenzen hebben dan weer gratis een zonnekap erbij...
                      en canon heeft een gesmaakte 70-200mm f4 terwijl nikon een erg populair 35mm f1.8 AF-s lensje heeft...
                      d'r is geen perfectie... ze hebben allemaal iets, en allemaal iets niet...

                      persoonlijk maak ik wel eens foto's van jeugd indoor basketbal: click , en stel vast dat je daar zowel hoge ISO's, snelle accurate AF en een scherpe lens nodig hebt. Alle drie!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: sport camera Canon of Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        mmm... ik geef JR52 hierboven helemaal gelijk... dit is een sterk staaltje van die Kristof van A&C...

                        ik denk dat hij van z'n 1D IV's af wil... want de 1DX komt er aan...
                        denk als je alles vergelijkt... dat nikon en canon elkaar wat prijs betreft niet ver ontlopen... soms is een canon lens eens goedkoper, maar nikon lenzen hebben dan weer gratis een zonnekap erbij...
                        en canon heeft een gesmaakte 70-200mm f4 terwijl nikon een erg populair 35mm f1.8 AF-s lensje heeft...
                        d'r is geen perfectie... ze hebben allemaal iets, en allemaal iets niet...

                        persoonlijk maak ik wel eens foto's van jeugd indoor basketbal: click , en stel vast dat je daar zowel hoge ISO's, snelle accurate AF en een scherpe lens nodig hebt. Alle drie!
                        verkopers he allemaal dezelfde.

                        Gewoon eventjes om te zeggen dat Canon dit ook kan natuurlijk:

                        klik

                        en klik

                        Tis wel met een 5DMKII gedaan en ik denk ook wel als Canon user dat een Nikon tegenwoordig net iets beter presteert dan een Canon. Maar met de komst van de D4 en 1Dx gaan ze waarschijnlijk weer op gelijke voet komen. Maar ik zou zeker geen 600D of dergelijke nemen en blijven bij een xD reeks of Dx.
                        UnicornPictures on Facebook & Flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: sport camera Canon of Nikon

                          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                          mmm... maar nikon lenzen hebben dan weer gratis een zonnekap erbij...
                          kreeg ik ook bij mijn Canon lens hoor.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: sport camera Canon of Nikon

                            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                            nikon lenzen hebben dan weer gratis een zonnekap erbij...
                            Zo zie je maar wat een fabrikant de consument kan doen geloven
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: sport camera Canon of Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                              Zo zie je maar wat een fabrikant de consument kan doen geloven
                              niet zozeer de fabrikant... eerder een perceptie opgebouwd door blijkbaar "mis-informatie" gelezen op fora zoals BD haha
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X