Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De Sigzilla iemand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De Sigzilla iemand?

    Het blijft toch een monster van een lens? Hoe moet je daarmee omgaan trouwens? Welk statief, welk soort fotografie, hoe meezeulen...?
    Lijkt me leuk ermee eens te "spelen" maar daar zal het wel ophouden vrees is ...
    Nu, als (als!) het al een echte ad is valt de prijs wel goed mee.


  • #2
    Re: De Sigzilla iemand?

    Ik vraag me af of deze lens ook echt te koop is mof dat ze pas een paar gaan maken als die in bestelling staan. Lijkt mij meer een aandachttrekker voor beurzen ed..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: De Sigzilla iemand?

      Anders wel een scherp lenske:

      shared_files/articles/sigma_200-500/009477l.jpg Some months ago I reviewed the Sigma 200-500 f/2.8 ([LINK="http://www.juzaphoto.com/article.php?l=en&article=62">click here for Sigma 200-500 f/2.8 EX DG revie...

      Comment


      • #4
        Re: De Sigzilla iemand?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Ik vraag me af of deze lens ook echt te koop is mof dat ze pas een paar gaan maken als die in bestelling staan. Lijkt mij meer een aandachttrekker voor beurzen ed..
        Hier in Ekeren bij digital wharehouse staat er een exemplaar voor canon in de winkel.
        Ik heb er eens naast gestaan en het is echt geen lenske voor snapshots
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: De Sigzilla iemand?

          en als je moe bent van er mee te sleuren... kan je er gewoon op gaan zitten...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #6
            Re: De Sigzilla iemand?

            staat ook in het gamma bij konijn

            gewicht: 15 kg
            standaard ook 2x teleconvertor bijgeleverd

            kostprijs: meer dan het dubbele dan dat gevraagd wordt hier
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: De Sigzilla iemand?

              Hier in Nijmegen (NL): 28% korting:
              http://www.fotogrijpink.nl/index.php...er_id=9&page=8
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

              Comment


              • #8
                Re: De Sigzilla iemand?

                Oorspronkelijk geplaatst door Fritzer Bekijk bericht
                Hier in Nijmegen (NL): 28% korting:
                http://www.fotogrijpink.nl/index.php...er_id=9&page=8
                konijn is standaard lager al
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: De Sigzilla iemand?

                  Ik denk dat de advertentie wel echt is, ik ken de man niet persoonlijk maar ik heb hem al eens gezien.....

                  Ermee omgaan?......redelijk voorzichtig....ieder slagje/stootje is met dit gewicht gevaarlijk.

                  Statief?...het zwaarste/stevigste dat je kan vinden of met een serieuze rijstzak zeulen.

                  Gebruik?....Vanuit de wagen, schuilhut,etc voor vogel/dier fotografie.....sportfotografie in zalen sporthallen, langs sportvelden etc...

                  Eigenlijk te zwaar om mee te zeulen. Vergeet niet dat je nog een camera, statief, wimberley, rugzak etc...bij je hebt.

                  Ik heb een Sigma 300-800mm f5.6 die +- 6kg weegt. Tel daar nog een camera, statief etc..bij.....en je komt in de buurt van de 10kg wat voor mij nog net te doen is.

                  Met die 200-500mm van 15kg......nee, hoeft niet voor mij

                  Eventuele reparaties, nazichten, reinigingen kosten veel geld.

                  Ik heb laatst +800€ betaald voor nazicht, reiniging, calibratie en vervanging van een paar onderdeeltjes na een 5-tal jaar intensief gebruik.

                  Bij een zoomlens heb je altijd de mogelijkheid dat er stof binnen kan. Of het nu een draai-of een schuifzoom is. Bij een prime kan men de compartimenten hermetisch afdichten, bij een zoom niet.

                  Maar op gebied van gestoken scherpte valt ze in mijn ogen toch tegen als ik de foto's op juzaphoto bekijk.

                  Dan zijn de sigma 300-800/5.6 APO EX DG HSM en de sigma 500/4.5 EX APO DG retescherpe lenzen die een pak minder kosten en vooral beter hanteerbaar zijn.

                  Maar het zou ook kunnen dat je met de 200-500mm op het einde van de zoom (500mm ) en bij gebruik van een convertor meer moet diafragmeren om echte scherpte te krijgen.

                  Bij de voorbeeldfoto's is dit niet gedaan.

                  Ik denk dat het gewicht (handelbaarheid )en het diafragmeren de oorzaak van verkoop is.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: De Sigzilla iemand?

                    Heeft een tijdje bij cameranu.nl gestaan aan ik geloof 8000-9000 euro...!
                    Maar het was op=op en staat er nu niet meer op dus :d

                    Comment


                    • #11
                      Re: De Sigzilla iemand?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
                      Bij een zoomlens heb je altijd de mogelijkheid dat er stof binnen kan. Of het nu een draai-of een schuifzoom is. Bij een prime kan men de compartimenten hermetisch afdichten, bij een zoom niet.
                      Een leuke algemeenheid, maar ik heb een zoom die volledig is afgesloten en een prime die open is(Nikkor AFS 70-200 en AF 85/1.8).
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • #12
                        Re: De Sigzilla iemand?

                        Voor de geïnteresseerde


                        http://www.2dehands.be/foto-camera/l...111495020.html

                        Comment


                        • #13
                          Re: De Sigzilla iemand?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                          Hier in Ekeren bij digital wharehouse staat er een exemplaar voor canon in de winkel.
                          Ik heb er eens naast gestaan en het is echt geen lenske voor snapshots
                          De lens staat er vlak bij de ingangsdeur op een statief. Dacht eerst dat het een dummy was, maar het is een echte. Geen enkel kabeltje of kettinkje eraan. Je zou haast geloven dat ze smeken dat deze lens gestolen wordt (om dan 20.000€ te krijgen van de verzekering)
                          Last edited by notex; 25 januari 2012, 20:11.

                          Comment


                          • #14
                            Re: De Sigzilla iemand?

                            Als ik het geld had zou ik hem kopen.

                            Ideaal voor astrofotografie met zo een diafragma.
                            Moet je bijna geen tracking gebruiken of 20 foto's stacken

                            Comment

                            Working...
                            X