Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

    Hallo;

    Ik heb een paar goede lenzen van mijn analoge Nikon f80.
    De Nikon compact P80, die ik nu heb, wil ik vervangen voor een fullframe Nikon.
    Mij is aangeraden een D700, maar heb geen euri-centjes voor een nw.

    Dus weet iemand een betrouwbaar adres in NL of belgie

    En wat zou nu een normale prijs zijn voor een goede 2e hands D700?

    ps niet gelijk schieten als ik dit in een verkeerde afdeling heb geplaatst;

    Alvast bedankt

    Calisto
    Met vriendelijke groet

    Calisto

  • #2
    Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

    Ik schiet niet maar ik zou de vraag bij "Gezocht" plaatsen:

    Ben je op zoek naar iets specifiek om jouw fotomateriaal uit te breiden, kan in dit forum een zoekertje plaatsen.


    De D800 komt eraan... en misschien is er dan een groter aanbod tweedehands D700's.

    Comment


    • #3
      Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

      Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht

      Ik heb een paar goede lenzen van mijn analoge Nikon f80.
      welke lenzen heb je? (even checken als het de moeite loont)
      heb je buiten die lenzen nog een specifieke reden om een fullframe te wensen? Een crop camera heeft namelijk ook wel z'n voordelen...

      af en toe kan je hier in de koopjes hoek een D700 vinden... Ze gaan wel nog altijd niet goedkoop... denk dat ze 1400-1600€ gaan...
      Last edited by d_oracle; 18 januari 2012, 16:40.
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

        Hallo;

        Dank voor de snelle reactie en nuttige tips;

        Ik heb een Sigma 24 mm, een sigma APO 7/300 AF/ een |Nikon AF 28/ 85;
        een flitser SB 24. eea is nog in perfecte conditie, maar wel ong 18 jr oud....

        ik zal morgen uitgebreider reageren; daar m'n partner ziek is en nu hulp nodig heeft

        Alvast bedankt

        Groet Calisto
        Met vriendelijke groet

        Calisto

        Comment


        • #5
          Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

          In Nederland zou je Camera-express in de gaten kunnen houden.
          En volgens mij nog met garantie ook.
          Groeten,
          Johan
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

            Oorspronkelijk geplaatst door Calisto Bekijk bericht
            Ik heb een Sigma 24 mm, een sigma APO 70-300 AF/ een |Nikon AF 28-85;
            een flitser SB 24. eea is nog in perfecte conditie, maar wel ong 18 jr oud....
            persoonlijk zou ik omwille van deze lenzen geen dure fullframe kopen... Die gaat niet tot z'n recht komen...

            denk dat deze lensje vandaag een straatwaarde hebben van om en bij de 100€ (per stuk)
            Die SB24 ondersteunt geen iTTL, kan dus enkel in manuele mode op de camera gebruikt worden... straatwaarde 70€

            alles verkopen... levert je een 300-350€ op en koop een D3100 met een 18-105mm objectief en je zal mooiere beelden maken als met een D700 met bovenstaande lenzen... (scherp door de bocht) en vooral, je zal veel minder geld uitgeven! Vooral als je op voorhand al zegt... ik heb niet zo veel geld hiervoor, dan lijkt mij dat de beste oplossing...
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

              Hallo;
              Zo ff wat tijd voor wat uitgebreider antwoord voor de vele goede tips;
              Nog bedankt voor de vele tips.
              Eeen correctie vwb mij analoge nikon: het is een f801; maar dat heeft verder geen waarde.

              @ Timefreezer:
              - Als ik eruit ben, is dat een goede tip om daar een topic mbt een camera te plaatsen
              @ Jojan1956:
              - ik zal de site van cameraexpress ook in de gaten houden. Hier in NL hebben we Calument in R'dam + A'dam & Konijnenbergfotgrafie. Die hebben ook weleens wat aardigs.
              @d-Oracle:
              - Ik denk dat u aardig in de goede richting denkt. Als ik alles op een rijtje zet, dan is dat inderdaad waarschijnlijk een goede raad. Ik had nog niet gedacht aan de SB flitser; die dan ook niet meer geschikt is voor een digitale camera.
              - Ik denk ook dat de D700, ook 2e hands te duur wordt als ik ook nog een paar nieuwe lenzen & een flitser nodig heb. Ik was in een professionele zaak geweest, en daar gaf men mij dat advies. Men had mijn lenzen nog niet gezien; 't was een kort gesprek. Binnenkort laat ik m'n spullen daar zien. En, nee, ik laat me niet ompraten. Ik neem alles "mee" en besluit thuis.
              Ik zit nu aan een goede 2e hands D90; of 2e hands D7000 te denken. Dat zijn ook een prachtige camera's , dat wat betere specificaties als de D3100? Ik denk, dat de D3100 toch een stap of wat minder is dan de kwaliteit van m'n oude f801 en de bijbehorende lenzen. Ik hoef niet persé 't nieuwste.
              De D90 is nu nieuw €760 in NL; en de D7000 € 1050; dus een goede 2e hands de helft? Dan 1 of 2 lenzen; w.o. een marco. Ik wil graag weer toe aan groothoek, 50 mm, en een 100 mm Macro en in de toekomst weer een tele. ( wat ik had)

              Met vriendelijke groet

              Calisto
              Met vriendelijke groet

              Calisto

              Comment


              • #8
                Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                Hoi Calisto,
                Toch maar eens even op Kieskeurig kijken voor de actuele prijzen. Dat scheelt eccht heel veel van de prijzen die jij noemde. Want ze zijn veel goedkoper.
                Tip : Zoek de laatste prijs op internet, en bel een Foto Klein. Vraag of zij het er ook voor doen. Heeft bij mij ook al een paar keer gewerkt !
                Mijn D90 (body) januari 2011: € 579,- .
                Groeten,
                Johan
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                  Dag Johan;

                  goede tip; dat van Klein en kieskeurig. Ga ik zeker doen.

                  Ben gisteren naar die fotozaak geweest ( Konijnenberg/nl) en gaf hetzelfde advies
                  mbt de lenzen & de SB24 flitser. Die ga ik dus te koop aanbieden hier en op marktplaats. € 100 per stuk, en misschien ook de camera zelf, als er een liefhebber voor is.

                  Ik ga denk ik voor de D90; de D7000 heeft dan wat beter specificaties, oa hogere ISO, 30 punts focus ipv 11 bij de D90, maar ik heb prachtige foto's gezien v.d. D80; dus dat zal v.d. D90 niet anders zijn. De D7000 kost nw. € 1050; en dan nog lenzen erbij...

                  Ik heb bij KameraExpress een prijs v.d. D90 gezien, € 550, maar er ( overal) een leverings- probleem; dus dat schiet niet echt op.
                  Ik zag op dit forum ook een topic hierover.

                  Groet;
                  Calisto
                  Met vriendelijke groet

                  Calisto

                  Comment


                  • #10
                    Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                    Pas op bij geimporteerde camera's.
                    Daar kan Nikon Ned. of Nikon Be. nog wel eens moeilijk over doen bij reparatie.
                    Ik heb een nog zeer weinig gebruikte Nikon D700+MB-10. Met gratis fototas en CF geheugenkaart jeroennieuwesteeg@home.nl of Ned. 0411-610707

                    Comment


                    • #11
                      Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      In Nederland zou je Camera-express in de gaten kunnen houden.
                      En volgens mij nog met garantie ook.
                      Groeten,
                      Johan
                      garantie wel ma das maar een jaar he...ik zit nu met die ****, heb men toestel gaan halen bij de noorderburen, khebber brokken aan...en garantie in nederland is al gedaan...

                      Comment


                      • #12
                        Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                        Ook in Nederland wordt tegnwoordig vaak met 2 jaar garantie verkocht.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #13
                          Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                          Ik heb op al mijn Nikon spul inderdaad 2 jaar garantie (wel even registeren via de Nikon site)...


                          D90 heb ik laatst, tweedehands, opgepikt voor 350 euro...vind het persoonlijk een camera die nu, nieuw, te duur verkocht wordt....wel fijne/goede camera!
                          Mijn objectieven zijn all round...

                          Comment


                          • #14
                            Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                            Oorspronkelijk geplaatst door Anne Katrien Bekijk bericht
                            garantie wel ma das maar een jaar he...ik zit nu met die ****, heb men toestel gaan halen bij de noorderburen, khebber brokken aan...en garantie in nederland is al gedaan...
                            Op alle nieuwe camera's en lenzen bieden wij standaard 2 jaar garantie. Op alle overige producten is de garantietermijn van de leverancier van toepassing. Kamera Express heeft geen eigen reparatiedienst en laat defecte producten altijd herstellen door de leverancier of zijn geauthoriseerde reparatie instelling.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: betrouwbaar adres 2e hands Nikon D700

                              een d3100 voorstellen aan iemand die een D700 zoekt is belachelijk... ze spelen zelfs niet eens in hetzelfde klassement die twee...

                              een d7000 langs de andere kant... zou wel een waardig alternatief kunnen leveren...


                              en garantie is 2 jaar voor gans europa... wat ze ook zeggen...
                              is als apple... die zeggen ook maar een jaar.... terwijl het er twee zijn.... of ze het nu leuk vinden of niet.
                              www.aeri-photography.be

                              Comment

                              Working...
                              X