Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

    Ik ben een paar jaartjes minder actief met fotografie bezig geweest, maar nu lonkt er weer een leuk project en ik krijg de smaak weer te pakken.

    Maar ik zit met een vervelend probleem. Sinds mei wil mijn canon wel eens haperen en krijg ik een err 99.
    Ik heb al vanalles geprobeerd , andere lens , andere CF kaart, andere batterij met en zonder externe flitser. Zaak is ik kan er moeilijk een lijn in trekken. Wat me wel opvalt is dat als ik de fout krijg ik soms ook wel foto's(dit op moment dat ik geen err 99 ) krijg die zwaar overbelicht zijn waardoor ik het vermoeden heb dat mijn sluiter hapert.

    Wat is jullie idee? Zijn er dingen die ik nog kan proberen. Iets kuisen aan het toestel. Zou kunnen dat er soms een stofje of zandkorrel mijn sluiter doet haperen? Firmware update?
    Kan ik de interne batterij van mijn toestel wisselen en wat heeft dit voor effect?

    Als laatste optie overweeg ik een nieuwe body. Wat zijn hier de opties. Ik las dat de 60D en 7D niet tot de recentste toestellen op de markt horen. Wil dit zeggen dat hun opvolgers op komst zijn?

    Grtz

    Jotto
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

  • #2
    Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrate or not?

    http://forum.belgiumdigital.com/f9/c...ighlight=err99

    en waarom zou je niet naar een 60d of 7d gaan? omdat er opvolgers zouden aankomen?
    Hier zijn nog geen effectieve data ofzo van gekend mijn weten.
    En persoonlijk verkies ik dan liever een 'ouder' toestel. Hier zullen dan de kinderziektes ook uitgehaald zijn door nieuwere firmware etc.

    Ik pas voor het nieuwste van het nieuwste op dat vlak. Liever iets dat zich al deels heeft bewezen.
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

      Inderdaad, het was vooral de 40D die "berucht" was voor Err.99 (zie link die Userke geeft), maar ook andere Canons kunnen dit euvel vertonen, recent nog een 1000D:
      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...


      Ik ga overigens akkoord met wat mijn voorganger schrijft: koop een toestel dat uit zijn kinderziekten is. Vaak gaan de prijzen van de wat oudere modellen omlaag op het moment dat er een nieuw model wordt aangekondigd. Zowel de 60D als de 7D (deze laatste heb ik zelf) zijn uitstekende toestellen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
        Ik ga overigens akkoord met wat mijn voorganger schrijft: koop een toestel dat uit zijn kinderziekten is. Vaak gaan de prijzen van de wat oudere modellen omlaag op het moment dat er een nieuw model wordt aangekondigd. Zowel de 60D als de 7D (deze laatste heb ik zelf) zijn uitstekende toestellen.
        Ik stelde een open vraag zonder er meteen zelf conclusies aan te hangen.
        Ik volg jullie redenering volledig. Als er opvolgers zouden komen wacht ik ook liever nog even af en kijk dan wat de beste deal wordt, de nieuwe dure modellen of de oudere modellen die dan ondertussen in prijs gedaald zijn ;-)

        Of ik nu al dan niet een nieuwe body koop, zou ik natuurlijk graag mijn 400D altijd functioneel houden. Vrijdag nam ik foto's binnen met externe flitser en bijn a alle foto's zonder err 99. Zaterdag was ik buiten en lukte mij maar 1 op 10 foto's. Maandag en gisteren geen enkel probleem meer. Met of zonder flitser. Toeval of niet ik krijg vooral de error als ik buiten fotografeer.
        Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

        Comment


        • #5
          Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

          iedereen houdt graag zijn toestellen functioneel he

          wat je mss kan proberen, is met je verschillende lenzen.
          Is het bij een specifieke lens dat het voorkomt?
          Mss een specifieke stand? Bepaalde diafragma-opening / sluitertijd?
          Je kan ook eens proberen de contacten van vatting of lens wat te reinigen, mss een stofje ofzo op bepaalde momenten.

          Succes met de analyse!
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

            ik vermoed inderdaad dat je diafragma open blijft staan, en je mogelijk een vuil kontakt hebt. Best gebruik je hiervoor geen produkten die een film achterlaten. Zelf doe ik dit met isopropyl. Hetzelfde dat ik gebruik voor mijn sensor te onderhouden.
            Mijn handtekening kan een hele hoop cijfers en getallen bevatten, Maar het belangrijkste is dat ik weet hoe het te gebruiken en dat het bijna 16 Kilogram weegt.

            Comment


            • #7
              Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

              Oorspronkelijk geplaatst door marc-cr Bekijk bericht
              ik vermoed inderdaad dat je diafragma open blijft staan, en je mogelijk een vuil kontakt hebt. Best gebruik je hiervoor geen produkten die een film achterlaten. Zelf doe ik dit met isopropyl. Hetzelfde dat ik gebruik voor mijn sensor te onderhouden.
              isopropyl ALCOHOL = isopropanol.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

                Het is een een eos 60D geworden + ineens een 70-200 4l IS erbij.
                Momenteel doet de 400D het wel terug zonder problemen, we zullen zien of dat zo blijft.
                Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

                Comment


                • #9
                  Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
                  Het is een een eos 60D geworden + ineens een 70-200 4l IS erbij.
                  Momenteel doet de 400D het wel terug zonder problemen, we zullen zien of dat zo blijft.

                  Een hele goede keuze vind ik (natuurlijk)
                  Het is een uitstekende camera waar je nog jaren veel plezier van zult hebben.
                  Succes
                  Paul

                  Comment


                  • #10
                    Re: Soms err 99 bij canon 400D upgrade or not?

                    Succes met je aanschaf! En nu maar snel je signature aanpassen.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment

                    Working...
                    X