Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mag dit....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mag dit....

    Hallo,

    Heb een vraagje.
    Vorig jaar heb ik foto's genomen van een nichtje om communiekaartjes te maken. Geheel amateuristisch.
    Ik heb dit kaartje toen in verkleinde kwaliteit hier gepost, mijn naam langs de zijkant op het kaartje vermeld, maar zo stom geweest van geen watermerk te zetten... I know ...stom

    Nu kreeg ik vandaag een mail van een kennis dat ze een folderke in haar mailbox kreeg van iemand die zich uitgeeft als fotografe (huwelijk, communie, ....)
    Die kennis herkende het kaartje als zijnde het mijne.
    Moest je nu zeggen, enkel het LO is overgenomen. Het is maar een simpel kaartje met hokjes. maar zelf de foto's zijn overgenomen, het is dus gewoon mijn kaartje dat ze op haar foldertje geplakt heeft.

    De andere kaartjes die erop staan zijn trouwens ook van andere sites geplukt oa





    Wss kan ik hier niets tegen doen? Maar het gaat voor mij gewoon om het principe. Je uitgeven voor fotografe en niet eens je eigen werk publiceren maar het werk van een ander. Vind het maar laag.

    Deze persoon heeft zich hier trouwens ook al uitgegeven voor huwelijksfotografe. Ga haar dus zeker ook contacteren, en zeker ook de 2 andere websites waar ze de foto's "gestolen" heeft
    Last edited by Brienemien; 24 januari 2012, 21:19.

  • #2
    Re: Mag dit....

    je kan daar zeker iets tegen doen...kijk maar even via zoeken op dit forum naar foto gestolen...enne een watermerk hoeft niet echt hoor...foto's van anderen gebruiken is diefstal!
    Begin alvast met een mailtje te sturen naar betrokkene, eerst al om te melden dat die of gene foto van jou is en dat je vergoeding eist ....of laat het direct weten via een advokaat.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: Mag dit....

      Oorspronkelijk geplaatst door Brienemien Bekijk bericht
      Vind het maar laag.
      Dat is het minste wat je ervan kan zeggen.
      En bovendien is het riskant want degene die afgebeeld is (of de ouders of voogd) kunnen zich nog beroepen op het portretrecht.

      Dan heeft deze dief twee mensen achter zich aan: de echte fotograaf en het afgebeelde model.

      Ik zou het daarbij zeker niet laten.
      zoiets doe je niet, dit is een ordinaire onverantwoorde dief.

      Comment


      • #4
        Re: Mag dit....

        Toch onbegrijpelijk dat men zich aan zoiets laat kennen!
        Hoe kan je nu genoegen nemen door met een ander zijn werk te pronken!
        Groetjes, Beauke
        Mijn foto's

        Comment


        • #5
          Re: Mag dit....

          het ruikt zelfs een beetje naar oplichting als ge het mij vraagd.....dit zou ik in geen geval laten paseren , heb ook al geregeld met diefstal van mijn foto's te maken gehad , maar nog nooit(bij mijn weten) voor commerc. doeleinden (folder of iets dergelijks) steeds waren het websites die mijn werk plaatsten als zijnde hun werk, maar steeds netjes opgelost....
          wat ik hier zie is puur bedrog , daar zou ik geen compassie mee hebben....
          http://www.jvs-photography.be/

          Comment


          • #6
            Re: Mag dit....

            stuur een factuur!
            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Re: Mag dit....

              Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
              stuur een factuur!
              Inderdaad, niet voorbij laten gaan.
              Zorg voor voldoende bewijzen ... probeer het foldertje in handen te krijgen en kijk dan even de tarieven van Sofam na ... oplage * euro per foto ... kassa, kassa.

              En ik zou zeker de ouders van de persoon op de foto ook aanspreken ... portretrecht opeisen ... en hop, passeer nogmaals langs de kassa.

              Dit is een simpele zaak voor de rechtbank hoor, pure inbreuk op copyright. Dus maak een mooi, maar stevig factuurtje op met een begeleidende brief waar je in voorstelt om 'een regeling te treffen' door betaling van de factuur binnen de 8 werkdagen (geen kalenderdagen), zoniet wordt het dossier doorgegeven aan je advocaat.

              Je zou verstelt staan hoe snel ze (meestal toch) reageren

              En niet aflaten hoor ... ik had er laatst eentje die een mail terug stuurde en zich afvroeg of ik wel de eigenaar van de foto's was ... lol ... het was rap opgelost
              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

              Comment


              • #8
                Re: Mag dit....

                Creative service (ook eentje wiens kaartje gebruikt is) zijn er mee bezig
                We weten al hun gegevens, zij gaan een factuur opsturen van Sofam.
                Ik zelf heb ook een mail gestuurd naar Sofam om te vragen wat mijn rechten zijn.
                Creative service ging ook kijken wat ze voor mij konden doen.
                Wij laten het hier zeker niet zo bij.

                Comment


                • #9
                  Re: Mag dit....

                  Ik dacht net te zeggen om Sofam eens te contacteren, blijkbaar al gedaan
                  Steven

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mag dit....

                    Ben benieuwd of je betaald ga krijgen. Laat zeker iets weten, Brienemien.

                    En hebben jullie die schrijffout in't groot gezien: "comminie". Enfin, (op commerciële wijze) pronken met andermans foto's geeft geen pas.
                    Nikon D90/16-85mmVR/50mm1.4/105mm2.8 micro/sb-900/70-210mm/Panasonic Lumix TZ7/ Manfrotto 1 en 3-poot

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mag dit....

                      Op 't foldertje staat "Wij komen graag bij u langs om enkele voorbeelden te laten zien".
                      'k zou vragen om eens langs te komen met wat voorbeeldjes, misschien zit dat van u er tussen dan
                      't is inderdaad echt wel schandalig dit, dat moeten ze toch weten dat zoiets uitkomt.
                      Waarschijnlijk zelf totaal niet in staat om iets of wat kwaliteit te leveren, weer een of andere die denkt geld geroken te hebben en iets wil bijverdienen met fotografie.

                      Lol, effe gegoogled op alfafocus.be.
                      't is zelfs iemand die geregistreerd is hier
                      http://forum.belgiumdigital.com/3354206-post87.html

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mag dit....

                        Bannen die handel. Die persoon komt hier alleen maar voor reclame te maken en foto's te stelen.
                        Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mag dit....

                          Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.

                          Alfafocus: Veerle Goyvaerts

                          Op welke naam alfafocus geregistreed is vind je via dns.be Met google en de eigenaar kom bij facebook waar vriendin vd eigenaar foto's plaatst met een link naar de website.
                          Adres in Berlaar vind je dan ook weer op dns.
                          Last edited by paly; 18 januari 2012, 13:40.
                          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mag dit....

                            Oorspronkelijk geplaatst door paly Bekijk bericht
                            Dan is Veerle haar Alfafocus volgens mij een bijverdienste,
                            want op de site van de federale overheidsdienst
                            is Alfafocus bvba sinds februari 2011 van iemand anders.
                            Ik ga er geen namen/links van posten wil geen personen noemen die niets met deze "diefstal" te maken hebben.

                            Alleszins: vrij grof om zo foto's te stelen en te misbruiken om "professioneel" over te komen.
                            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mag dit....

                              En zonder pardon aangeven bij de fiscus, kans is wel heel groot dat dit gewoon zwartwerk is. Het moet maar eens gedaan zijn met die stielkapotmakerij waar ikzelf dagelijks mee word geconfronteerd!
                              Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

                              Gratis kijkplezier Coming soon

                              Comment

                              Working...
                              X