Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 1100D of Nikon D3100 voor een amateurfotograaf?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 1100D of Nikon D3100 voor een amateurfotograaf?

    Ik ben een beginnende amateurfotograaf en zou graag een spiegelreflexcamera kopen. Na heel wat meningen geraadpleegd te hebben, heb ik ervoor gekozen op zoek te gaan naar een toestel met 1 lens met groter bereik dan twee lenzen. Dan blijf ik over met twee (of drie) toestellen, rekening houdend met mijn budget (was eigenlijk 500 euro).
    Wat raden jullie aan? Wat is de beste prijs-kwaliteit?

    Canon EOS 1100D
    Tamron AF 3,5-6,3/18-200 XR Di II Canon
    € 472

    Nikon D3100
    Sigma AF 3,5-6,3/18-200 DC Nikon
    € 579

    Nikon D3100
    Tamron AF 3,5-6,3/18-200 XR Di II Nikon
    € 559

    (Prijzen komen allemaal van fotokoch.de)

    Ik denk het vooral een canon-nikon vraagstuk is?

    Alvast bedankt!!
    Last edited by ilze; 17 januari 2012, 13:51.

  • #2
    Re: Canon EOS 1100D of Nikon D3100 voor een amateurfotograaf?

    Oorspronkelijk geplaatst door ilze Bekijk bericht
    Ik denk het vooral een canon-nikon vraagstuk is?

    Het maakt niet zoveel uit of je in dit geval een instap-Canon of -Nikon neemt.
    Als je i.p.v. 2 lenzen, bijv: de 18-55 en de 55-250 (Canon), een 18-200 neemt,
    dan heb je aan kwaliteit gewoon iets minder. De lenzen met een groot bereik zoals deze,
    hebben wat minder scherpte.
    Groeten
    Paul

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 1100D of Nikon D3100 voor een amateurfotograaf?

      Persoonlijk vind ik de verschillen tussen de instap modellen niet zo schokkend groot. Ik persoonlijk zou niet kiezen voor een 18-200 objectief, maar eerder kijken of je het bereik in twee objectieven kunt opsplitsen bijvoorbeeld voor canon (kitlens) 18-55IS + 55-250IS.

      Je kunt van een 18-200 dat deze over het gehele bereik optisch goed scoort. Je zult bij dit soort objectieven vaak toch moeten inleveren. Als je niet wenst te wisselen of licht wilt reizen kan dit objectief een uitkomst zijn.

      Nikon of Canon. Beide goede merken die geen prul maken. Ik zou net zo goed met een Nikon kunnen schieten als met Canon.

      Comment

      Working...
      X