Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1100D HULP GEZOCHT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1100D HULP GEZOCHT

    Hallow iedereen,
    Ik heb me een Canon 1100d aangeschaft voor soort videoclip's temaken voor mezelf,
    Nu ik was aan het monteren en de kwaliteit heb ik beter verwacht eerlijk gezegd,
    Ik heb er een lens bijgekregen het was een pakket van 400 euro.
    Kan iemand mij helpen hoe dat komt? Het lijkt zo amateuristisch de kwaliteit.
    Mijn foto's daarin tegen zijn echt prachtig. Komt het omdat ik geen statief gebruik anders schaf ik me er direct 1 aan, of lig het aan de lens ? Anders koop ik er direct een nieuwe maar ga het niet kopen als het aan de camera ligt, Zou alle hulp kunnen gebruiken !
    Alvast bedankt VG Yordi VM

  • #2
    Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

    Oorspronkelijk geplaatst door YordiVM Bekijk bericht
    Het lijkt zo amateuristisch de kwaliteit.
    Dat komt omdat je zelf nog een amateur bent.
    Filmen houdt iets meer in dan camera richten en op knop drukken.
    Zodra je vakbekwaamheid toeneemt worden je films professioneler.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

      Ik denk dat de grootste beperking is hoe de spullen te gebruiken. Natuurlijk zijn er spullen waarmee je meer eruit kunt halen, maar ik zou me concentreren om kennis en kunde te vergaren.

      Als ik zoek met bijvoorbeeld google vind ik aardig wat sites met nuttige info. Weet niet of je hier wat aan hebt ?
      Veel digitale spiegelreflex camera's beschikken tegenwoordig over een filmfunctie. Het is ook niet waarschijnlijk dat er nog veel camera's uit zullen komen die geen filmfunctie hebben. Als fotograaf is het even wennen met de nieuwe filmmogelijkheden. Reden genoeg om hier even dieper in te duiken.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

        ik ben nog altijd van mening, gebruik een toestel waarvoor het is ontwikkeld

        mss dat dit hard klinkt voor jou maar dat is dan maar zo
        een spiegelreflex / dslr is in 1ste instantie een FOTOtoestel waar je zelfs om het compleet te benutten een degelijke leercurve moet doorlopen en dus veel proberen / leren en dan nog zul je dingen blijven leren omdat elke tak nog eens anders is binnen de FOTOgrafiewereld

        wil je video, koop dan een VIDEO-camera

        punt andere lijn
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

          Ik begrijp niet waarom mensen willen filmen met een foto-toestel
          Als je wil filmen, waarom koop je dan een fototoestel en geen video-camera?
          Of mis ik iets ?
          Grt, Amaat
          The fun begins where the road ends
          BD Lidnummer : BD2057BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

            Vanwege de grote voordelen van een grote sensor en lichtsterke lenzen, dus een kleine scherptediepte.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

              Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
              ik ben nog altijd van mening, gebruik een toestel waarvoor het is ontwikkeld

              mss dat dit hard klinkt voor jou maar dat is dan maar zo
              een spiegelreflex / dslr is in 1ste instantie een FOTOtoestel waar je zelfs om het compleet te benutten een degelijke leercurve moet doorlopen en dus veel proberen / leren en dan nog zul je dingen blijven leren omdat elke tak nog eens anders is binnen de FOTOgrafiewereld

              wil je video, koop dan een VIDEO-camera

              punt andere lijn
              Sorry, maar dit is onzin, momenteel is het zelfs zo dat de kwaliteit van het filmen met een DSLR ver boven een doorsnee videocamera komt, door de grote sensor. De kwaliteit is echt fenomenaal, maar het gebruiksgemak is beneden alles. Vandaar dat er een aanbod van toebehoren op de markt is om dat gebruiksgemak wat op te krikken. En de prijs van die extra's gaat boven de aankoopprijs van je DSLR.

              Wat wel waar is, je moet het filmen beheersen, en dat is niet te vergelijken met fotograferen, maar ik kan je met grote zekerheid zeggen dat dit niet aan de camera ligt.

              Zelfs in puur professionele middens heeft de DSLR zijn plaats gekregen als hoogwaardige videobron.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                Nog wat concreter op de vraag van de TS, filmen doe je steeds van statief, en een statief voorzien van een degelijke videokop zodat je een flinke demping hebt op je bewegingen. Werk je met een groothoek laat ons zeggen 16 mm op full frame is het meer mogelijk van uit de hand te filmen, maar liefst met een schoudersteun, wat ook weer als extra te koop is.

                Wat is concreet je klacht inzake de kwaliteit van wat je tot nu toe gefilmd hebt ?

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                  Staat IS af?
                  Een 50 mm F1.8 schijnt goed te zijn om mee te filmen en nog goed betaalbaar.
                  Last edited by eos550; 17 januari 2012, 13:17.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                    Wat bedoel je met lage kwaliteit?
                    Niet scherp? => manuele focus
                    Geen juiste kleuren? => manuele witbalans
                    Beeld niet stabiel genoeg? => statief of soort draagharnas

                    probeer zeker lightroom 4 eens voor het bewerken van je video!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                      Is het bij de 1100D niet zo dat je geen manuele instelling hebt ivm met belichting tijdens het filmen?

                      Filmen met een DSLR is absoluut niet simpel, maar het loont wel de moeite.

                      Paar tips zijn:
                      -veel oefenen
                      -niet luisteren naar iedereen die zegt dat het niet de bedoeling is om met je 1100D te filmen. Als dit echt niet de bedoeling was, had Canon de functie nooit op hun camera's gezet. En verschenen er ook geen fantastische filmpjes gefilmd met een DSLR. En waren er geen films mee gemaakt. Of afleveringen uit House MD.
                      -Manueel focussen. Ook hier geldt: veel oefenen.

                      Kijk eens op cinema5D.com, geweldige site. Zoals hier maar dan over video.
                      Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                        Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
                        Nog wat concreter op de vraag van de TS, filmen doe je steeds van statief,

                        MVG, Jeff C.
                        Niet volledig correct volgens mij, een statief is geen noodzaak. Er zijn nog veel meer andere mogelijkheden om mooie beelden te verkrijgen (steadicam, glider, tenzij je dit ook allemaal onder 'statief' rangschikt).
                        Ik film bijna altijd uit de losse hand en heb geen nood aan een statief.

                        Wat natuurlijk niet betekent dat een statief een heel handig accessoire is wat standaard bij je uitrusting zou moeten zitten.
                        Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                          Betere lenzen zijn ook een voordeel . Mijn 7D en 5DmkII filmen veel beter dan onze sony videocamera . Ze hebben wel hun nadelen tegenover een videocamera geen AF.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                            Filmen uit de losse hand doe ik ook wel eens. Maar ik vind de 50mm meestal iets te lang en gevoelig voor beweging. Liever gebruik ik mijn 12-24 om te filmen. Dan hoef je niet zo bang te zijn voor bruuske bewegingen.
                            Maar een statief is natuurlijk ook een goede oplossing. Met die 50mm kan je bovendien mooi met de scherptediepte spelen.
                            EOS 550d + 50mm 1.4 + Tokina 12-24 F4= veel fotografieplezier

                            Mijn Razzi account

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 1100D HULP GEZOCHT

                              Oorspronkelijk geplaatst door ToonD Bekijk bericht
                              Niet volledig correct volgens mij, een statief is geen noodzaak. Er zijn nog veel meer andere mogelijkheden om mooie beelden te verkrijgen (steadicam, glider, tenzij je dit ook allemaal onder 'statief' rangschikt).
                              Ik film bijna altijd uit de losse hand en heb geen nood aan een statief.

                              Wat natuurlijk niet betekent dat een statief een heel handig accessoire is wat standaard bij je uitrusting zou moeten zitten.
                              Laat ons het omkeren, statief blijft een noodzaak, maar de uitzonderingen bevestigen de regel, filmen uit de hand zonder steadycam of een of andere steun is mogelijk mits je erg let op het brandpunt dus steeds groothoek. Alle andere pogingen klasseren we onder noemer goedkoop zat !

                              Oh.... en als laatste opmerking, het is niet omdat jij altijd uit de losse hand filmt, dat dit dan ook wil zeggen dat je goed bezig bent !

                              MVG, Jeff C.
                              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                              Comment

                              Working...
                              X