Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring 16-85mm Nikon?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring 16-85mm Nikon?

    Ben reeds aan het zoeken geweest op het forum, maar helaas geen duidelijk antwoord gevonden.
    Daarom, wie heeft er ervaring met bovenvermeld objectief?
    Pro's en contra's??
    Zou deze gebruiken ipv mijn 18-105mm.
    Is dit een verstandige keuze of niet?
    Dank voor uw antwoorden.
    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

  • #2
    Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

    de 18-105 is een goede lens, de 16-85 is wel wat beter, en zeker scherper...
    deze lens is zo gekend vanwege zijn scherpte en het toeval wil .....ik heb er eentje te koop
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
      de 18-105 is een goede lens, de 16-85 is wel wat beter, en zeker scherper...
      deze lens is zo gekend vanwege zijn scherpte en het toeval wil .....ik heb er eentje te koop
      Als deze zo goed is, waarom doe je deze dan weg???
      Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

        Hey Louis,

        Heb de 16-85 ook een tijdje gehad, zeker niets negatiefs over te vertellen en idd net wat scherper als de 18-105.

        Ik heb ze verkocht omdat ik ben overgestapt naar FX en heb enkel de 18-70 gehouden voor back-up camera.

        in alle eerlijkheid, als je toch wil veranderen, kijk dan eerder uit naar wat lichtsterk glas denk niet dat de 16-85 een meerwaarde gaat brengen.

        Grtjs

        Tootsie
        Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

        BD1614BE

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

          ik zou de 16-85 ook overslaan.

          Heb hem ook gehad en vond hem op de D7000 behoorlijk tegenvallen. Ik kon er geen scherpe foto mee krijgen. Veel te veel geld voor wat hij biedt
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            ik zou de 16-85 ook overslaan.

            Heb hem ook gehad en vond hem op de D7000 behoorlijk tegenvallen. Ik kon er geen scherpe foto mee krijgen. Veel te veel geld voor wat hij biedt
            ik heb in combinatie met D7000 toch veel mooi foto's gemaakt hoor .. echter heb ik hem ook ingewisseld in tweedehands 17-55 f2.8 -> miste DOF van f2.8

            tip : -> kijk misschien naar tamron 17-50 (met of zonder VC)
            Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

              Op deze site zit een sorteerfinctie.
              Je kan sorteren o.a. op scheidend vermogen, vervorming, lichtafval e.d.
              De Nikon 16-85 staat tussen ruim 40 objectieven.

              De Nikon Z 28-400mm F4-8 VR zet weer een nieuwe standaard voor alles-in-een-zooms voor kleinbeeld met een bereik van 28mm groothoek tot 400mm tele. Dat is dus ruim 14x zoom. Het weegt net over de 7 ons en is daardoor ook nog eens makkelijk om mee te nemen.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Als deze zo goed is, waarom doe je deze dan weg???
                omdat ik enkel nog met primes werk, maar de 16-85 blijft een dijk van een lens....
                http://www.jvs-photography.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

                  Toen ik vorig jaar een D7000 wilde kopen, heb ik hier eerst een paar maanden mee gelezen. Heb toen begrepen dat de 16-85 een betere optie was dan de kit-lens. Ik heb die raad toen opgevolgd en ik fotografeer er nu mee sinds juni en vind het een schitterende lens om mee te leren. Bovendien geeft ze lekker scherpe foto's.
                  Ik volg geen cursus en probeer het op mijn eigen tempo en door hier (letterlijk) en daar wat tips mee te pikken en uit te proberen en tot hier toe biedt dat lensje mij een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. De andere lenzen volgen wel als ik wat meer ervaring heb, maar deze voldoet tot nu toe prima.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring 16-85mm Nikon?

                    Fotografeer ook al weer een tijdje met deze lens icm de D7000. Vind het een prima lens.
                    Moet eerlijk zeggen dat ik hem het meeste in het groothoek gebied gebruik ( 16-24 ), en hier vind ik hem prachtig scherp.
                    Als ik al een 18-105 zou hebben weet ik niet of ik hem zou vervangen voor de 16-85, zijn dan toch ook wel weer andere kandidaten.
                    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                    MIJN WEBSITE

                    Comment

                    Working...
                    X