Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nog maar eens de 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nog maar eens de 7D

    Ik had onlangs een gesprekje met 2 zeer doorgewinterde fotografen, beide 5D en 1D gebruikers. Toen op een gegeven moment de 7D ter sprake kwam, hadden beiden een spontane reactie over teveel ruis in de hoge ISO's. Ik vroeg me af of dit een logisch gevolg is van de minder ruis die ze gewend zijn op de 5D/1D dan wel of de 7D op dat vlak inderdaad wat zwakker scoort. Zijn er BDers die uit ervaring kunnen spreken?

    Djienbe

  • #2
    Re: nog maar eens de 7D

    JPEG

    RAW

    Vanaf 1600 toch serieus wat noise bij de 7D

    Comment


    • #3
      Re: nog maar eens de 7D

      Iso 5000 - 7D



      Ik maak me niet zoveel zorgen om de ruis prestaties van de 7D ;-)

      Comment


      • #4
        Re: nog maar eens de 7D

        Hij scoort inderdaad zwakker vanaf iso 1000 en hoger. Maar indien je afdrukken niet te groot worden bij deze hogere iso foto's ga je hier weinig verschil kunnen zien tov de beide andere toestellen.Voor webformaat foto's moet je je niet te snel ongerust maken....de 7D is wat noise betreft beter dan al de voorgaande cropcamera's van Canon.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: nog maar eens de 7D

          Vergeet ook niet naar de prijs te kijken !

          Comment


          • #6
            Re: nog maar eens de 7D

            OK, da's helder nu
            Bedankt voor de info

            Djienbe

            Comment


            • #7
              Re: nog maar eens de 7D

              De 1D MIII is ook niet geweldig in Iso boven de 1600 ...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #8
                Re: nog maar eens de 7D

                Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                Hij scoort inderdaad zwakker vanaf iso 1000 en hoger. Maar indien je afdrukken niet te groot worden bij deze hogere iso foto's ga je hier weinig verschil kunnen zien tov de beide andere toestellen.Voor webformaat foto's moet je je niet te snel ongerust maken....de 7D is wat noise betreft beter dan al de voorgaande cropcamera's van Canon.
                De ruis op de 550D valt op iso 6400 anders ook nog vlotjes mee hoor. Heb hier ooit ergens een voorbeeldje gepost.
                Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                flickr

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                  De ruis op de 550D valt op iso 6400 anders ook nog vlotjes mee hoor. Heb hier ooit ergens een voorbeeldje gepost.
                  Euh you're kidding right? Ik vind de ruis op ISO 1250-1600 al teveel op m'n 550D. Ik moet wel toegeven dat ik 'allergisch' ben voor ruis.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #10
                    Re: nog maar eens de 7D

                    Nope, dat meen ik echt. 6400 is echt wel de limiet.
                    Zal wel een beetje van het omgevingslicht afhangen zeker.
                    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                    flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: nog maar eens de 7D

                      Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                      Euh you're kidding right? Ik vind de ruis op ISO 1250-1600 al teveel op m'n 550D. Ik moet wel toegeven dat ik 'allergisch' ben voor ruis.
                      Ik heb een jaar een 550D erbij gehad. Hier zit de zelfde sensor in als bij de 7D. En haalde behoorlijke resultaten met de 550D.

                      Ik ben beetje allergisch aan het worden voor discussie omtrent ruis. Ruis is niet altijd te voorkomen, maar in veel van de gevallen heeft het te maken met niet goed belichten dat er veel ruis in zit.
                      Het klopt dat je met een 5D II een stop winst hebt, maar wat houd die stop nog in als je niet goed belicht ? Dan verlies je die toch ook weer die ene stop ?
                      Ik zou zelf starten met goed leren belichten en leren lezen van je histogram.

                      Als reactie op mijn blog over het overbelichten van sneeuwfoto's, kwamen een aantal fotografen naar me toe met de opmerking: 'Maar dan ziet m'n foto er zo vlak uit' of 'Maar dan zit m'n histogram helemaal aan de rechterkant'. Wanneer ik dan zeg dat dat ook de bedoeling is, kijken ze me aan alsof ik Japans spreek. Daarom hierbij een toelichting op het zogenaamde 'op rechts belichten' ofwel 'expose to the right'.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nog maar eens de 7D

                        Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                        Nope, dat meen ik echt. 6400 is echt wel de limiet.
                        Zal wel een beetje van het omgevingslicht afhangen zeker.
                        Het zal afhangen of de inhoud van je foto eerder veel lichte middentonen en hooglichten (weinig zichtbare noise)bevat ipv veel donkere middentonen en schaduwpartijen(veel zichtbare noise). Het zal ook afhangen hoe groot je je foto afdrukt of weergeeft op een scherm. In een kleine afbeelding zal je noise haast niet zien terwijl op een groot formaat de noise er verschrikkelijk uit zal zien op iso 6400. Het formaat zal bepalen of iso 6400 nog bruikbaar is
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: nog maar eens de 7D

                          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                          De ruis op de 550D valt op iso 6400 anders ook nog vlotjes mee hoor. Heb hier ooit ergens een voorbeeldje gepost.
                          De 550D is in 2010 op de markt gebracht.....de 7D in 2009. Mijn stelling was dat de 7D beter presteerd qua beeldruis dan al de crop camera's die eraan vooraf gingen.
                          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                          Comment


                          • #14
                            Re: nog maar eens de 7D

                            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                            De 550D is in 2010 op de markt gebracht.....de 7D in 2009. Mijn stelling was dat de 7D beter presteerd qua beeldruis dan al de crop camera's die eraan vooraf gingen.
                            De 7D is inderdaad met 2 digic 4 processors uitgerust. Dus betere ruisonderdrukking.

                            http://www.pixelmania.nl/artikel.asp...id=1177&page=2

                            (offtopic) Hier een linkje naar een foto getrokken op een iso 6400, het gaat hier enkel om de ruis:

                            Eos 550D @ Iso 6400
                            Last edited by eos550; 17 januari 2012, 12:29. Reden: Eos 550D @ iso6400
                            Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                            flickr

                            Comment


                            • #15
                              Re: nog maar eens de 7D

                              Ik vind Iso 800 de max voor de 500D. Da's de reden dat ik een 5D MII heb gekocht.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment

                              Working...
                              X