Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS600D lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS600D lens.

    Beste kenners,

    Ik heb voor mijn dochter een Eos600D (body) gekocht . Nu is mijn vraag welke lens zou ik kopen voor op dit toestel ? Mijn dochter is nog maar 15 en helemaal in de ban van fotografie , ze kent er meer van als ik Ik ben een volkomen leek op dit gebied . Ik weet wel dat een goede lens heel belangrijk is . Graag zou ik een lens kopen zodanig dat ze niet contstant moet wisselen . Ze wil vooral natuur foto's en familie foto's maken . Ik was aan het denken in de richting 18-200 is dat een goede keuze . Heeft iemand misschien nog een goede tweedehands of iets dergelijks ?

    Alvast bedankt ,
    Gr Rudi

  • #2
    Re: Canon EOS600d lens.

    18-200 zijn leuke allround objectiefs, maar persoonlijk zou ik kijken na een Kitlesn (18-55IS) ja ik weet bereik is stuk minder dan de 18-200. Je kunt er later altijd nog een 55-250IS bij kopen.

    Dan heb je een hele mooie set om mee te starten en de wondere wereld van fotografie te ontdekken ;-)

    Mocht je de basis van fotografie onder de knie hebben (belichtingsdriehoek (Diafragma, Sluitertijd, ISO)) Hier allemaal terug te lezen in begrijpelijke taal ;-)


    Als je deze basis hebt zou eventueel ook nog kunnen kijken na een prime als de 50 f/1.8, maar ik zou persoonlijk eerst lekker aan de slag gaan met de kitlens eventueel met de 55-250 erbij. Lekker de basis onder de knie krijgen. Dan zul je zien dat je veel makkelijker een keuze kunt maken welk objectief bij je past. Kitlens en de 55-250 zijn veel 2de hands te vinden voor een leuke schappelijke prijs ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS600d lens.