Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS600D lens.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS600D lens.

    Beste kenners,

    Ik heb voor mijn dochter een Eos600D (body) gekocht . Nu is mijn vraag welke lens zou ik kopen voor op dit toestel ? Mijn dochter is nog maar 15 en helemaal in de ban van fotografie , ze kent er meer van als ik Ik ben een volkomen leek op dit gebied . Ik weet wel dat een goede lens heel belangrijk is . Graag zou ik een lens kopen zodanig dat ze niet contstant moet wisselen . Ze wil vooral natuur foto's en familie foto's maken . Ik was aan het denken in de richting 18-200 is dat een goede keuze . Heeft iemand misschien nog een goede tweedehands of iets dergelijks ?

    Alvast bedankt ,
    Gr Rudi

  • #2
    Re: Canon EOS600d lens.

    18-200 zijn leuke allround objectiefs, maar persoonlijk zou ik kijken na een Kitlesn (18-55IS) ja ik weet bereik is stuk minder dan de 18-200. Je kunt er later altijd nog een 55-250IS bij kopen.

    Dan heb je een hele mooie set om mee te starten en de wondere wereld van fotografie te ontdekken ;-)

    Mocht je de basis van fotografie onder de knie hebben (belichtingsdriehoek (Diafragma, Sluitertijd, ISO)) Hier allemaal terug te lezen in begrijpelijke taal ;-)


    Als je deze basis hebt zou eventueel ook nog kunnen kijken na een prime als de 50 f/1.8, maar ik zou persoonlijk eerst lekker aan de slag gaan met de kitlens eventueel met de 55-250 erbij. Lekker de basis onder de knie krijgen. Dan zul je zien dat je veel makkelijker een keuze kunt maken welk objectief bij je past. Kitlens en de 55-250 zijn veel 2de hands te vinden voor een leuke schappelijke prijs ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS600d lens.

      Bedankt voor de snelle reactie en de waardevolle tips . Ivm de lens had ik dan misschien beter toch een kit gekocht . Ik had ook gedacht aan de Canon EF-S 55-250mm F/4.0-5.6 iS . Als ik ga kijken bij 18-200 kom ik bij Tamron en Sigma . Of zou ik bij canon blijven ?

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS600d lens.

        je moet maar zo denken als men een bereik van 18mm t/m 200mm in één objectief propt dan kun je er wel van uitgaan dat er op punten word ingeleverd op kwaliteit.

        Zelf ben ik meer voorstander om dit bereik op te delen in 2 a 3 objectieven. bijvoorbeeld de 18-55 en 55-250.

        Wij hebben een Tamron en Sigma 18-200 gehad en ik vond het om te huilen de kwaliteit. Neemt niet weg dat het praktisch best handige objectieven zijn als je niet wil wisselen van objectief of voor als je licht wilt reizen.

        Daarom mijn persoonlijke voorkeur voor de 18-55 en 55-250. Aan deze combinatie heb wij hier erg veel plezier aan beleeft. En nooit spijt van gehad dat we deze gekocht hebben. De 18-200 leek handig voor uitstapjes, maar al snel verdwenen ze in de kast om nooit meer gebruikt te worden

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS600d lens.

          Heb je ze misschien te koop de 18-200

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS600d lens.

            Oorspronkelijk geplaatst door RuudR Bekijk bericht
            Heb je ze misschien te koop de 18-200
            Eén hebben we weg gegooid. Niet verkoopbaar zo slecht. (de Sigma) Tamron hebben we weggegeven.

            Ik zou het niet doen een 18-200. En als je perse een 18-200 wenst dan lees ik nog redelijke verhalen over de Canon. ;-)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS600d lens.

              Ok super dan streep ik deze al door. Ik ga toch maar eens kijken dan voor de 18-55 en een 55 - 250 . Bedankt alvast .

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS600d lens.

                en als je naar lenzen begint te zoeken kan je de nieuwprijs best vergelijken met wat hier in de rubrieken aangeboden gevraagd wordt.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS600d lens.

                  Een alternatief voor de 18-55 (prijs/kwaliteit van die is onklopbaar) met wat meer telebereik is de Canon Efs 18-135 .
                  Goed om mee te beginnen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS600d lens.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                    je moet maar zo denken als men een bereik van 18mm t/m 200mm in één objectief propt dan kun je er wel van uitgaan dat er op punten word ingeleverd op kwaliteit.

                    Zelf ben ik meer voorstander om dit bereik op te delen in 2 a 3 objectieven. bijvoorbeeld de 18-55 en 55-250.

                    Wij hebben een Tamron en Sigma 18-200 gehad en ik vond het om te huilen de kwaliteit. Neemt niet weg dat het praktisch best handige objectieven zijn als je niet wil wisselen van objectief of voor als je licht wilt reizen.

                    Daarom mijn persoonlijke voorkeur voor de 18-55 en 55-250. Aan deze combinatie heb wij hier erg veel plezier aan beleeft. En nooit spijt van gehad dat we deze gekocht hebben. De 18-200 leek handig voor uitstapjes, maar al snel verdwenen ze in de kast om nooit meer gebruikt te worden

                    +1

                    Paul

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS600D lens.

                      [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Objectieven. Als dit geen lensvraag is... [/Mod]
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS600D lens.

                        Als je dochter echt gepassioneerd is door fotografie, dan zal ze snel terug bij je komen aankloppen voor meer 'geavanceerde' (lees: duurdere tot véél duurdere) objectieven.

                        een mooie keuze is de Canon 17-55 F2.8 (€850) vervolledigd met de 70-200 F4 of 2.8 versie (€500 tot 2000 afhankelijk van de versie).

                        direct een kostelijke affaire, maar het zal op termijn geld besparen doordat ze de standaardlenzen à la 18-55, 18-135 en 18-200 wellicht toch zal willen inruilen voor die modellen.

                        daarbij komt ook dat je een 17-55 of 70-200 na gebruik ook nog gemakkelijker en aan een betere prijs van de hand kunt doen dan de basislenzen.
                        Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS600D lens.

                          18-55IS is ook nog een redelijk gewild lensje evenals de 55-250. Die tweedehands ook zo weg zijn voor een redelijke prijs.

                          Ondanks dat ik zelf erg tevreden ben met de 17-55 en 70-200 II zou ik het niet zo snel adviseren aan iemand die net start.

                          Lekker leren fotograferen met een basis set. Op het moment dat je de basis onder de knie hebt kun je voor je zelf al veel beter een keuze maken wel objectief het beste bij je past.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS600D lens.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Superdaantje Bekijk bericht
                            18-55IS is ook nog een redelijk gewild lensje evenals de 55-250. Die tweedehands ook zo weg zijn voor een redelijke prijs.

                            Ondanks dat ik zelf erg tevreden ben met de 17-55 en 70-200 II zou ik het niet zo snel adviseren aan iemand die net start.

                            Lekker leren fotograferen met een basis set. Op het moment dat je de basis onder de knie hebt kun je voor je zelf al veel beter een keuze maken wel objectief het beste bij je past.

                            wat betreft de 18-55 kan ik je volgen. ik gebruik deze ook zeer graag, maar zou liever een 17-55 hebben. ik heb de 70-200 2.8 non IS voor de voetbal waar ik uiterst tevreden over ben en ook al ben ik een beginneling, toch zie je het verschil.

                            De 18-55 is ideaal voor binnen en portretjes.


                            Een andere mogelijkheid (misschien geen volledige allround lens) is de 15-85 IS USM.
                            Deze lens zal de meeste klussen wel kunnen klaren. zeker in het begin.
                            Canon EOS 550D + Canon EOS 450D + 18-55 IS II + 18-55 IS met defecte AF + 70-200 2.8L USM + Metz 36 + Sony DSC V1 + Sony DCR-PC2E + LoweproPro Runner 300 AW

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS600D lens.

                              Ik blijf toch wat ik al heb aangegeven als je net start met fotografie waarom niet met de kitlens. En zo eerst de basis leren en op moment dat je deze beheerst en ook weet waar jou passie ligt voor fotografie het juiste objectief er bij zoeken.
                              Wij kunnen wel zeggen de 17-55 of 70-200 " is the there is ", maar kan ook zijn dat primes als 50, 85, 100, 135 etc beter bij je past.

                              Ik heb persoonlijk spijt dat ik in het begin een 50mm erbij heb gekocht. Best leuk objectief, maar voor mij absoluut een miskoop geweest. 18-55 waar ik mee gestart ben heb ik verkocht samen met het toestel en nog een erg leuke prijs voor gekregen. De 55-250 heb ik iets meer dan een jaar gebruikt en ook van de hand gedaan voor een hele leuk prijs. 55-250 is bij starters een erg populair objectief. En dat is niet voor niks. De 70-200 serie is ook erg gewild, maar dan hebben we het ook over geheel andere prijs klasse.

                              En de grootste beperking zit niet in het materiaal, maar in het goed kunnen gebruiken er van.

                              Comment

                              Working...
                              X