Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

900 mm voor Sony A77

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 900 mm voor Sony A77

    ik las op SAR dat er een Sony 900mm f/8.0 mirror bestond, iemand ervaring met deze lens?
    Sony 70-400 G F4-5.6 Sigma 70-200(2.8), Sonny 18-70 (3.5-5.6), Sony 16-50/2.8 Sony A77/2 Sony A99/2
    https://www.flickr.com/photos/redgy1/albums

  • #2
    Re: 900 mm voor Sony A77

    Tikfout misschien ? 500mm bestaat, of 600 à 800mm van andere merken voor zover ik weet.
    En enkel de Minolta/Sony heeft AF.

    edit: net gezien: een 900mm inderdaad, maar niet van Sony . Het merk Bell-Howell zegt me niets. Klinkt Engels maar zal wel van China komen, gezien de prijs...
    Last edited by K-2; 14 januari 2012, 11:24.
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • #3
      Re: 900 mm voor Sony A77

      Die van SAR maakt wel vaker fouten...en hij corrigeert ze nooit

      Buiten de Sony/Minolta 500 f8 zou ik je niet direct een spiegellens aanraden!

      Comment


      • #4
        Re: 900 mm voor Sony A77

        Oorspronkelijk geplaatst door portmixus Bekijk bericht
        buiten de sony/minolta 500 f8 zou ik je niet direct een spiegellens aanraden!
        +1
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: 900 mm voor Sony A77

          De Tamron SP 500/8 is anders ook niet mis.
          Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs, while the Universe is trying to create bigger and better idiots. So far the Universe is winning - Rich Cook

          Comment


          • #6
            Re: 900 mm voor Sony A77

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Tikfout misschien ? 500mm bestaat, of 600 à 800mm van andere merken voor zover ik weet.
            En enkel de Minolta/Sony heeft AF.

            edit: net gezien: een 900mm inderdaad, maar niet van Sony . Het merk Bell-Howell zegt me niets. Klinkt Engels maar zal wel van China komen, gezien de prijs...
            Bell&Howell was destijds een erg gerespecteerd Amerikaans fabrikant van optiek en andere apparatuur voor de filmindustrie. Later kwam daar apparatuur voor de consumentenmarkt bij, o.m. 8mm filmcamera's, waarvan ze de uitvinder zijn. De wat duurdere toestellen moesten niet onderdoen voor de apparatuur van bekende namen als Paillard, Bolex, Nagra, Stellavox...
            Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_%26_Howell
            Last edited by Yvan_be; 15 januari 2012, 14:08.

            Comment


            • #7
              Re: 900 mm voor Sony A77

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              [...]Buiten de Sony/Minolta 500 f8 zou ik je niet direct een spiegellens aanraden!
              Het ene katadiotrische objectief (want het gaat altijd om een combinatie van spiegels met een correctieplaat/lens, vrijwel altijd zijn het Maksutov's) is al beter dan het andere, maar excellent zijn ze nooit.

              Dat kan je ook moeilijk verwachten als je naar de prijs kijkt: de roemruchte "Russentonne" (MTO11CA, 1000mm F/11) verandert tweedehands van eigenaar voor een €120 - €150 en met wat geluk kan je een van de beste uit die klas, de Zuiko OM Reflex (500mm F/8) op de kop tikken voor een €300. De "doughnuts" van al die lenzen zijn eigen aan het optisch ontwerp.

              Comment


              • #8
                Re: 900 mm voor Sony A77

                Klopt, maar de enige die AF heeft (en naar verluidt ook alleen het centrale AF-punt) is de Minolta/Sony 500mm f/8 reflex .
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: 900 mm voor Sony A77

                  spiegellenzen zijn vooral goed voor astronomie, telescopen maken vaak van dit systeem gebruik.. wat betreft fotografie vind ik het bokeh met de spuuglelijke donuts een groot nadeel alsmede de ´vaste´ diafragmawaarde van f/8.. ze zijn wel relatief goedkoop en ´kort´ maar voor de rest imo niet bijster interessant..
                  EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                  Comment


                  • #10
                    Re: 900 mm voor Sony A77

                    900mm , succes om daar een scherpe foto mee te trekken. De minste trilling resulteert in een onscherpe foto.
                    De Sony/Minolta variant vd 500mm is zeker wel de moeite, en heb die een hele tijd gebruikt als enige lens voor de vogels. Was er content van.
                    Nu heb ik een Minolta 400/4.5+1.4TC en die combinatie is scherper en iets meer bereik. Maar het verschil is zeker niet gigantisch.
                    Jij hebt een 70-400g en indien je iets meer bereik wenst, is dat zeker een goede aanvulling. De 70-400g is scherper op de korte afstanden, maar voor de langere afstanden is de 500mm beter.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: 900 mm voor Sony A77

                      De Walinex 500mm F/8 MC met sony-vatting is mijn enige echte miskoop geweest, tja kopen zonder testen, dus gewoon laten opzenden is geen optie.
                      Groeten Hervé.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 900 mm voor Sony A77

                        Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
                        spiegellenzen zijn vooral goed voor astronomie, telescopen maken vaak van dit systeem gebruik.. wat betreft fotografie vind ik het bokeh met de spuuglelijke donuts een groot nadeel alsmede de ´vaste´ diafragmawaarde van f/8.. ze zijn wel relatief goedkoop en ´kort´ maar voor de rest imo niet bijster interessant..
                        Kort (en dus niet opzichtig) en licht in gewicht, de AF500mm f8 van Minolta/Sony is zelfs scherp te noemen (en zelfs even scherp in de hoeken als in het centrum, bovendien geheel vrij van CA omwille van spiegeldesign)...als je kan leven met f8 en "spuuglelijke" bokeh


                        Leuk leesvoer: http://www.luminous-landscape.com/re.../sony500.shtml
                        Ik kan zijn mening beamen

                        Reden waarom ik deze lens heb, naast betaalbaarheid, is omwille van zijn gewicht en formaat, 2 dikke pluspunten als we "wat lichter" wil gaan fotograferen op een zonnige dag

                        Comment


                        • #13
                          Re: 900 mm voor Sony A77

                          Mee eens portmixus, en wat bokeh betreft: als je de lens wat kent, dan weet je vooraf waar je op moet letten om dat te vermijden vind ik.
                          Vermijden lukt misschien niet altijd, maar er is geen enkele lens zonder nadeel.
                          Ik heb ze in elk geval ook nog altijd. Ideaal voor op stap .
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • #14
                            Re: 900 mm voor Sony A77

                            Oorspronkelijk geplaatst door Yvan_be Bekijk bericht
                            Bell&Howell was destijds een erg gerespecteerd Amerikaans fabrikant van optiek en andere apparatuur voor de filmindustrie. Later kwam daar apparatuur voor de consumentenmarkt bij, o.m. 8mm filmcamera's, waarvan ze de uitvinder zijn. De wat duurdere toestellen moesten niet onderdoen voor de apparatuur van bekende namen als Paillard, Bolex, Nagra, Stellavox...
                            Zie ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Bell_%26_Howell
                            Hmmm, leuk om weten. Bedankt.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • #15
                              Re: 900 mm voor Sony A77

                              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                              Kort (en dus niet opzichtig) en licht in gewicht, de AF500mm f8 van Minolta/Sony is zelfs scherp te noemen (en zelfs even scherp in de hoeken als in het centrum, bovendien geheel vrij van CA omwille van spiegeldesign)...als je kan leven met f8 en "spuuglelijke" bokeh


                              Leuk leesvoer: http://www.luminous-landscape.com/re.../sony500.shtml
                              Ik kan zijn mening beamen

                              Reden waarom ik deze lens heb, naast betaalbaarheid, is omwille van zijn gewicht en formaat, 2 dikke pluspunten als we "wat lichter" wil gaan fotograferen op een zonnige dag
                              prachtig zomerweer doet ook wonderen natuurlijk.
                              EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

                              Comment

                              Working...
                              X