Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goed idee of niet??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goed idee of niet??

    hallo,
    (een week geleden had ik een post gedaan om te vragen hoe je goedkoop een thuis fotostudio kunt maken)

    ik heb wat opzoek werk gedaan maar omdat ik nog niet zolang bezig ben met fotografie heb ik geen idee of het goed is of niet...

    mijn vraag is: als ik deze 2 dingen koop (in de link) heb ik dan genoeg om een redelijke fotostudio te hebben? ik heb al een spiegelreflex en statief.

    vidaXL.nl - Alles voor thuis en in de tuin. Bestel meubelen, sportartikelen, hardware en speelgoed eenvoudig online. Snelle bezorging.




    alvast bedankt!

  • #2
    Re: goed idee of niet??

    die achtergrond wel.
    Die lampen zijn niks waard. 36watt? Wij werken op school in de studio (stillevens/portretten...) met lampen van 600watt... Om even de vergelijking te maken...

    Oja, let erop, dit zijn gewone lampen eh, hier kun je niet mee flitsen...
    Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
    SITE

    Comment


    • #3
      Re: goed idee of niet??

      ah okee.. bedankt.

      zijn deze wel goed denk je?: http://www.koopgoedkoop.nl/vrije-tij...0-x-60-cm.html

      alvast bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: goed idee of niet??

        wil niet negatief zijn maar ik zou je een andere site doen kiezen...

        120 ws is echt te weinig... en dat zijn de zwaarste die ze hebben...
        even ook andere producten bekeken waar ik kennis over heb... zoals powerkites...
        ook die zijn goedkope chinese rommel en zijn de zelfs belachelijk lage prijs niet waard, in tegendeel, ze zijn levensgevaarlijk.

        afrader dus i.m.o.
        www.aeri-photography.be

        Comment


        • #5
          Re: goed idee of niet??

          misschien vind je deze dan beter: http://www.fotostudio-expert.nl/link...-lu-serie#diff[1060]=1060,(0,300) of heb je zelf misschien een voorstel?

          (ps: ik vind het geweldig dat je antwoord! dankje wel! echt waar!)

          Comment


          • #6
            Re: goed idee of niet??

            Als je met vast licht wil gaan werken heb je al snel 600 - 1000w nodig.

            Tenzij je met HMI lampen gaat werken maar die kosten al snel €1000,00 / stuk.
            www.fotofolio.be

            Comment


            • #7
              Re: goed idee of niet??

              Oorspronkelijk geplaatst door f.o.t.o Bekijk bericht
              misschien vind je deze dan beter: http://www.fotostudio-expert.nl/link...-lu-serie#diff[1060]=1060,(0,300) of heb je zelf misschien een voorstel?

              (ps: ik vind het geweldig dat je antwoord! dankje wel! echt waar!)
              dan moet je zéker voor de 300watt gaan...
              Ik ben gewoon van op school met 600watt van elinchrom te werken, super (dure) dingetjes
              ook opletten met de toebehoren die je erbij krijgt. Voor portretten heb je minstens 1 liefst zelfs 2 softboxen nodig...
              En liefst, eigenlijk ook nog 1 of twee lampen om de achtergrond nog te flitsen... Maar dat is niet noodzakelijk...
              Hier zou ik iets origineels kunnen zetten...
              SITE

              Comment


              • #8
                Re: goed idee of niet??

                Oorspronkelijk geplaatst door Buzzekeueh Bekijk bericht
                dan moet je zéker voor de 300watt gaan...
                Ik ben gewoon van op school met 600watt van elinchrom te werken, super (dure) dingetjes
                ook opletten met de toebehoren die je erbij krijgt. Voor portretten heb je minstens 1 liefst zelfs 2 softboxen nodig...
                En liefst, eigenlijk ook nog 1 of twee lampen om de achtergrond nog te flitsen... Maar dat is niet noodzakelijk...
                dus deze deze (de link) + achtergrond zou in principe genoeg zijn voor een degelijke portretfoto als ik het goed begrijp?

                Comment


                • #9
                  Re: goed idee of niet??

                  Oorspronkelijk geplaatst door f.o.t.o Bekijk bericht
                  mijn vraag is: als ik deze 2 dingen koop (in de link) heb ik dan genoeg om een redelijke fotostudio te hebben? ik heb al een spiegelreflex en statief.
                  je hebt ook een lichtmeter nodig
                  voldoende ruimte... 6 X 4m of groter...
                  en kennis...

                  ik zou je voorstellen ergens een workshop of cursus te volgen, dan raak je er mee vertrouwd, leer je het gebruiken en weet je beter wat je precies nodig hebt.
                  some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                  Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                  Comment

                  Working...
                  X