Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

herbeginnen fotograferen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • herbeginnen fotograferen

    Hallo Iedereen,

    Een vijftal jaar terug ben ik gestopt met fotos nemen.Nu begint het stilaan weer te kriebelen.Ik heb nog een nikon d100 en als lenzen: 24-120mm vr alsook de 105mm 2.8
    Nu dacht ik van eventueel een Nikon P 7100 aan te schaffen.De d100 met lenzen meedragen deed ik vroeger met plezier,nu zou ik liever iets lichter,compakter en toch nog van goede kwaliteit willen.Ik neem wel graag fotos van veldrijden .
    Groeten
    Groeten,GERDO

  • #2
    Re: herbeginnen fotograferen

    Hoi,

    er staat niet echt een vraag in je tekst maar als je eigenlijk vraagt of je met zo'n
    P7100 even goed af gaat zijn als met een Dslr denk ik dat je teleurgesteld gaat zijn.
    Ondanks alle vooruitgang bij compacts is een reflex nog steeds het makkelijkst ,snelst ,en met de beste beeldkwaliteit bij hoge iso's t.o.v. alles met een kleine sensor.
    Allee dat is toch mijn gedacht ....
    Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:24.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: herbeginnen fotograferen

      Hoe sneller dingen gaan bewegen, hoe meer een DSLR in het voordeel is.

      Ik denk dat de compacts van nu een betere beeldkwaliteit op hoge iso hebben als een D100, althans de was duurdere.
      Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:24.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: herbeginnen fotograferen

        Idd, mijn vergelijking sloeg op een moderne dslr, een D100 is naar huidige normen ver voorbij gestreefd.

        Maar Gerdo, waarom ga je niet eens op pad met je D100? En probeer als je ergens bent eens een compactje van een andere toeschouwer om te vergelijken, tegenwoordig is er altijd wel iemand met een fototoestelletje aanwezig.
        Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:24.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: herbeginnen fotograferen

          Persoonlijk denk ik dat je beter af bent met een (eventueel 2de-hands) reflex, vooral omdat je het vroeger in je vinger gehad hebt. Waarschijnlijk gaat 'het gevoel' snel terugkomen, en dan vrees ik dat je ontgoocheld zal zijn over je compact...

          ps: fotograferen is met een "f"
          Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:25.
          Nikon Df

          Comment


          • #6
            Re: herbeginnen fotograferen

            Als ik jou was zou ik mijn D100 eens goed afstoffen en er gewoon terug mee op pad gaan, is trouwens nog steeds een dijk van een camera ! Koop desnoods een andere (lichtere) lens. Een compact -ook niet de hedendaagse- zal een DSLR gebruiker qua kwaliteit nooit tevreden kunnen stellen.
            Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:25.
            It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

            Comment


            • #7
              Re: herbeginnen fotograferen

              Bedankt iedereen voor de snelle reacties.
              Voorlopig zal ik het beter bij mijn D100 houden.Ik zal hier en daar eens bij andere (dure)compactgebruikers na gaan wat hun bevindingen zijn.
              Groeten,Gerdo
              Groeten,GERDO

              Comment


              • #8
                Re: herbeginnen fotograferen

                Oorspronkelijk geplaatst door gerdo Bekijk bericht
                Bedankt iedereen voor de snelle reacties.
                Voorlopig zal ik het beter bij mijn D100 houden.Ik zal hier en daar eens bij andere (dure)compactgebruikers na gaan wat hun bevindingen zijn.
                succes en welkom terug hoor.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: herbeginnen fotograferen

                  Koop er anders een compact bij. Dan heb je er twee. En waarschijnlijk altijd één bij je.
                  Last edited by Franciskine; 14 januari 2012, 11:25.

                  Comment

                  Working...
                  X