Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gent

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gent

    HDR Gent






  • #2
    Re: Gent

    Je post in showcase, dus mijn commentaar is navenant.

    Te veel halo en te veel lensvervorming. Bovendien gaat de lantaarn te veel op in de achtergrond en lijkt ze wel een misvormde baksteen.
    Da's technisch natuurlijk. Maar waar ik me nog veel meer vragen bij stel is de gekozen compositie. Geen omgeving. Wel een centraal in beeld, waarvan de onderkant brutaal afgekapt is in het midden van een raam. Waarom op deze hoogte? Ik vermoed om iets te verbergen. Niet om iets specifiek te tonen. Je focust indirect op wat je ons niet wil tonen, niet op wat je ons wel wil tonen.
    Je titel is HDR Gent. HDR zie ik wel. En ik weet ook dat dit Belfort in Gent staat. En zelfs dat de huidige spits ontworpen is door Vaerwyck. Maar daar gaat het niet om. Ik zie Gent niet op de foto. Enkel een uit de context gerukte benadering van de bovenste helft van een toren...
    Positieve noot om te eindigen? De baksteenstructuur die je blootlegt met je HDR bewerking is wel knap.

    Palladio
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

    Comment


    • #3
      Re: Gent

      Symboliseert wel mooi de hoogmoed van de Gentenaren, die graag op de rest neerkijken.

      Comment

      Working...
      X