Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

    Beste,

    Deze woensdag ben ik peter geworden van een baby. Omdat ik al een tijdje bezig ben met fotografie, leek het me eens leuk om een fotoshoot te doen met het kind, de ouders en hun andere zoontje.
    Hierbij heb ik wel nog enkele vragen. Ik heb de andere discussies over babyfoto's al eens bekeken, maar enkele dingen zijn me nog niet duidelijk.



    Dit is ongeveer het plattegrondje van hun living waar ik de shoot wil doen. Door het grote raam komt heel veel licht, waardoor de tafel mij een mooie plaats geeft qua licht. Met veel handdoeken en een rieten mand ofzo wil ik de ondergrond creeëren.
    Wel vroeg ik me af hoe ik een egale achtergrond kan creeëren. De rest van de woonkamer is niet echt de moeite om mee te nemen in de achtergrond van de foto, dus heb ik wel iets nodig om die te maskeren. Ik had al gedacht om zo'n groot wit laken mee te nemen van mijn werk (werk als verpleegkundige) en dat op het einde van de tafel te hangen.Werkt dit, of is dit niet aan te raden?
    Verder heb ik ook een flitser die ik op mijn camera kan zetten, die ik op het laagste vermogen kan zetten om wat in te flitsen.
    Verder vroeg ik me nog af of het met een Canon EOS 350D mogelijk is om de foto's meteen weer te geven op een laptop die erbij staat? Dit zou erg handig zijn omdat ik soms vind dat het lcd-schermpje van mijn toestel nogal afwijkende beelden toont in vergelijking met op de laptop.

    Dit is het zowat, heb het meeste van hoe ik het wil doen wel in mijn hoofd, maar dit zijn de dingen waar ik nog wat over in het duister tastte.

    Mvg, Jelle
    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

  • #2
    Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

    woonkamer tafel verwijderen, een mooi gestreken wit laken als achtergrond en de rest vul je maar in.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

      gebruik je Canon EF 50mm 1.8.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

        met de canon utility kan je thetered shooting doen (dus met je laptop). Kijk eens op de cd die je bij de camera kreeg.
        Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

        Comment


        • #5
          Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

          Oorspronkelijk geplaatst door Guire Bekijk bericht
          met de canon utility kan je thetered shooting doen (dus met je laptop). Kijk eens op de cd die je bij de camera kreeg.
          en hoe gaat dat helpen?

          ik zou eerder een baby-gerichte aanpak voorstellen. Hou rekening met de voedings- en slaaptijden. Bij een boreling is daar nog geen touw aan vast te knopen dus je moet het ritme van het kindje volgen.

          ik zou die flits off camera opstellen.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

            Nog wat aanvulling op wat al gezegd is.

            Als achtergrond kan een groot mooi ecru deken of zo ook al wonderen doen als je het maar wat op een afstand zet van baby-model.
            Een zwarte of witte achtergronddoek, maar weet dat je misschien veel kreuken zult zien als je witte doek niet helemaal uitgelicht is en niet ver genoeg van je model staat.

            Je bent peter, dus je hebt tijd zat, dat is alvast een pluspunt, want met babies.. heb je veel geduld nodig.
            Zorg dat de kamer ook heel warm is, zeker als je de baby ook in zijn/haar blootje fotografeert.

            En verder misschien een 50mm 1.8 prime aanschaffen. Kost niet veel geld, maar is wel een hele goede 'baby'-lens.

            En geduld.. heel veel geduld...

            Als je kunt, niet flitsen. Hopen op een zonlichte dag. Met een 1.8 en een toestel dat wat hoge ISO aankan, kom je al ver, want zo een hoge sluitertijden heb je niet nodig bij een stilligende baby.

            Succes en ik ben benieuwd naar je foto's.

            Proficiat trouwens met je peterschap.
            Als je off-camera flitst, moet je toch minsten zorgen dat je nog een paraplu of zo gebruikt om het licht diffuser en zachter te maken.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #7
              Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

              Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
              en hoe gaat dat helpen?

              ik zou eerder een baby-gerichte aanpak voorstellen. Hou rekening met de voedings- en slaaptijden. Bij een boreling is daar nog geen touw aan vast te knopen dus je moet het ritme van het kindje volgen.

              ik zou die flits off camera opstellen.
              Ik geef een antwoord op een van de vragen van de TS. Graag gedaan.
              Fietsen is gezond. Eet meer fietsen.

              Comment


              • #8
                Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

                @ Nena:
                Als achtergrond kan een groot mooi ecru deken of zo ook al wonderen doen als je het maar wat op een afstand zet van baby-model.
                Een zwarte of witte achtergronddoek, maar weet dat je misschien veel kreuken zult zien als je witte doek niet helemaal uitgelicht is en niet ver genoeg van je model staat.
                Ja, dat met het uitlichten van een zwarte achtergrond had ik inderdaad al gedacht, is idd moeilijk uit te lichten om het mooi zwart te krijgen. Wit had ik ook meteen gedacht aan kreuken, net als het feit dat je het doek nooit helemaal gespannen kan krijgen.
                Een ecru deken lijkt me idd een goed idee, daar vallen kreuken minder in op en is het uitlichten minder moeilijk.

                En verder misschien een 50mm 1.8 prime aanschaffen. Kost niet veel geld, maar is wel een hele goede 'baby'-lens.
                Deze heb ik al, inderdaad heel goede lens! Deze ga ik ook zeker gebruiken.

                Mijn nicht vroeg me al om wat foto's te maken van Milan met het broertje en opa en oma ook enzo. Dus ze is er zeker voor te vinden. Het zal nog een hele klus worden!

                @ Lazy Charles en putor: Had ik inderdaad al aan gedacht, ga ik wel es moeten kijken wat ik daarvoor nodig heb en hoe dat werkt.
                @ Bouk: Doe ik.
                @ Guire: Ok, ik ga dan eens kijken!
                Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                Comment


                • #9
                  Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

                  Oorspronkelijk geplaatst door Skelleke Bekijk bericht
                  Ja, dat met het uitlichten van een zwarte achtergrond had ik inderdaad al gedacht, is idd moeilijk uit te lichten om het mooi zwart te krijgen.
                  Zwart is niet zo moeilijk. Hou voldoende afstand tussen model en achtergronddoek. Evt. zorgen voor een haarlicht om je model van achtergrond los te krijgen.

                  Maar met een witte doek werken. Als je de achtergrond wit wil, dan moet je je witte doek heel fel belichten of je komt er niet.

                  Welke kleur heeft die tafel? Misschien als je die rechtop zet, dat die ook wel een mooie achtergrond geeft.(wel zorgen dat em niet op je modellen kan donderen).
                  Al doende leert men...

                  Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                    Zwart is niet zo moeilijk. Hou voldoende afstand tussen model en achtergronddoek. Evt. zorgen voor een haarlicht om je model van achtergrond los te krijgen.

                    Maar met een witte doek werken. Als je de achtergrond wit wil, dan moet je je witte doek heel fel belichten of je komt er niet.

                    Welke kleur heeft die tafel? Misschien als je die rechtop zet, dat die ook wel een mooie achtergrond geeft.(wel zorgen dat em niet op je modellen kan donderen).
                    Lichtbruin. Maar ik ga me eens een groot zwart doek zoeken, lijkt me inderdaad wat makkelijker. Die tafel op zijn zij zetten lijkt me nogal gevaarlijk enzo :P. Zeker met een baby van 2 weken en een peuter van 2.
                    Canon EOS 7D + Kitlens + Canon EF 70-200mm f4 USM + Tokina 12-24mm f4 + Canon EF 50mm 1.8
                    You don't take a photograph. You ask quietly to borrow it...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Allerlei vragen omtrent baby-fotoshoot

                      flitsen op zo'n jonge baby's wordt best niet gedaan, ik weet niet wat de meeste babyfotografen als een minimumleeftijd aanhouden maar 2 weken lijkt me toch te jong.

                      Comment

                      Working...
                      X