Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50D LCD gaat uit.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50D LCD gaat uit.

    Mensen,

    Ik heb jullie hulp nodig met iets waar ik mij aan irriteer... Het LCD van mijn 50D blijft uitstaan. Als ik in het menu ga gaat hij natuurlijk aan, maar zo gauw ik daar weer uit ga gaat het LCD ook weer op "zwart".

    Ik heb de 50D al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat mocht niks baten. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk iets ingedrukt, maar WAT?

    Wie o wie kan mij van dit vervelend probleem afhelpen?

    Gr. Bas.
    Canon 50D met battery-grip | Canon EFS 17-85 IS USM | 50mm F1.8 | Tamron 70-300

  • #2
    Re: 50D LCD gaat uit.

    De DISP-knop al geprobeerd? Of hebben 50D's die niet?
    Canon 550D gripped - 18-55mm - Samyang 8mm Fisheye - Canon 70-200 f4 L - GoPro Hero 2 - Sigma 30mm f1.4

    Comment


    • #3
      Re: 50D LCD gaat uit.

      Volgens mij hebben de 50D's die niet.

      -edit-

      Althans, ik kan hem niet vinden
      Last edited by Bas0546; 12 januari 2012, 22:53.
      Canon 50D met battery-grip | Canon EFS 17-85 IS USM | 50mm F1.8 | Tamron 70-300

      Comment


      • #4
        Re: 50D LCD gaat uit.

        Volgens mij is het normaal dat het zwart zie. Als ik op het joystickje druk krijg ik beeld waar ik de camera instellingen kan veranderen. Als dat het is wat je zoekt.
        Verder kun je ook de SET en de FUNC. knop programmeren om een instelling te krijgen.
        Last edited by MartinB; 12 januari 2012, 23:45.
        Fujifilm en het nodige bijbehorend glas

        Comment


        • #5
          Re: 50D LCD gaat uit.

          Er stond mij altijd bij dat deze aan was. Raar..
          Canon 50D met battery-grip | Canon EFS 17-85 IS USM | 50mm F1.8 | Tamron 70-300

          Comment


          • #6
            Re: 50D LCD gaat uit.

            bedoel je het scherm achteraan?

            dit staat standaard idd wel uit

            hoe ga jij degelijke foto's maken als je door je zoeker kijkt terwijl je een hoopje licht van onderaan krijgt

            je kan wel met live-view werken als het dat is dat je dan bedoelt
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: 50D LCD gaat uit.

              Hm, heel vreemd. Ik dacht mij te verbeelden dat deze altijd aanstond. Waarom staat hij wel aan als je op het knuppeltje drukt dan? Raar systeem, maar goed. Uit de brand!
              Canon 50D met battery-grip | Canon EFS 17-85 IS USM | 50mm F1.8 | Tamron 70-300

              Comment


              • #8
                Re: 50D LCD gaat uit.

                Oorspronkelijk geplaatst door Bas0546 Bekijk bericht
                Hm, heel vreemd. Ik dacht mij te verbeelden dat deze altijd aanstond. Waarom staat hij wel aan als je op het knuppeltje drukt dan? Raar systeem, maar goed. Uit de brand!

                Normaal staat deze altijd aan en gaat uit wanneer je met het oog naar de zoeker gaat,
                zal dit vanavond eens bekijken na het werk welke optie je moet aanvinken om deze te laten aanstaan. Dacht dat alleen de 40D altijd uit staat en met een knopje het disp kon bekijken...
                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                Comment


                • #9
                  Re: 50D LCD gaat uit.

                  Ik vraag me af, wat er dat schermpje te zien zou moeten zijn, niet de toekomstige foto in ieder geval.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: 50D LCD gaat uit.

                    Ongeveer hetzelfde als wat op het schermpje bovenaan staat, maar dan iets groter...

                    zoals dit hier...

                    Is trouwens een systeem dat voor zover ik weet door Olympus is geïntroduceerd, en nu door zowat iedereen wordt gebruikt. De 50D was de eerste Canon die het heeft overgenomen...
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: 50D LCD gaat uit.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bas0546 Bekijk bericht
                      Mensen,

                      Ik heb jullie hulp nodig met iets waar ik mij aan irriteer... Het LCD van mijn 50D blijft uitstaan. Als ik in het menu ga gaat hij natuurlijk aan, maar zo gauw ik daar weer uit ga gaat het LCD ook weer op "zwart".

                      Ik heb de 50D al terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat mocht niks baten. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk iets ingedrukt, maar WAT?

                      Wie o wie kan mij van dit vervelend probleem afhelpen?

                      Gr. Bas.

                      Eens proberen met je info knopje de gewenste selectie te maken door er op te drukken, je hebt 3 mogelijkheden, 1 volledig uit, 2 het schermpje met kleurruimte enz.., 3 het schermpje met ISO enz...
                      Het info knopje bevindt zich net onder je LCD schermpje(het middelste)
                      Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                      Comment


                      • #12
                        Re: 50D LCD gaat uit.

                        Een 50D heeft een LCD schermpje bovenaan, waarop je de meeste instellingen kan aflezen, daarom heb je het grote scherm zo goed als nooit nodig tijdens het fotograferen.
                        Dit zorgt ervoor dat de accu veel langer meegaat, en je krijgt ook geen storend licht van het schermpje terwijl je door de zoeker kijkt.

                        De 400/450/550/600D modellen hebben geen extra schermpje bovenaan, en er zit ook een sensor in die het schermpje uitschakelt als je de camera tegen je gezicht houdt.

                        Je kan de gegevens op het scherm achteraan krijgen door op de info knop te drukken, maar dat gebruik ik nooit (ik moest er zelfs even achter zoeken op de 5D MKII, bij een 50D zal dat wel ongeveer op dezelfde manier werken).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: 50D LCD gaat uit.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Je kan de gegevens op het scherm achteraan krijgen door op de info knop te drukken, maar dat gebruik ik nooit (ik moest er zelfs even achter zoeken op de 5D MKII, bij een 50D zal dat wel ongeveer op dezelfde manier werken).
                          Bij een 1DIII werkt dat ook zo (eigenlijk kan je dat in het menu instellen om zo te werken). Soms gebruik ik dat wel eens als ik niet meer op het bovenste schermpje kan kijken. Bvb als de camera op een statief staat en gekadreerd is en als ik toch nog iets aan de instellingen wil veranderen. Ik weet wel dat je deze gegevens in de zoeker ook kan zien, maar vind het zo soms toch makkelijker.
                          Fotografie is leren kijken.
                          http://johanluyckx.weebly.com

                          Comment


                          • #14
                            Re: 50D LCD gaat uit.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
                            Normaal staat deze altijd aan en gaat uit wanneer je met het oog naar de zoeker gaat,
                            Heeft de 50D daar dan een detectiesysteem voor?

                            Comment


                            • #15
                              Re: 50D LCD gaat uit.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
                              Heeft de 50D daar dan een detectiesysteem voor?


                              Ik dacht eerst van wel, nee dus
                              't was een ander toestel die ik voor ogen had
                              Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                              Comment

                              Working...
                              X