Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijsdaling?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • prijsdaling?

    Hallo

    Graag had ik een Canon 600D gekocht, maar jullie prijsadvies zou welkom zijn. Blijkbaar komt er elk voorjaar een nieuwe xxxD versie uit. Weet iemand uit ervaring van de vorige jaren wanneer we een daling van het "oude 600D-model" mogen verwachten?

    Bedankt!
    Terie

  • #2
    Re: prijsdaling?

    Ik zie geen noemenswaardige prijsverschil tussen het oudere 550D model en een 600D. En je kan er niet van uit gaan dat half februari een 650D in de rekken staat. Misschien gooit Canon zich volledig op de spiegelloze camera ten koste van de instap DSLR

    Ik heb vorige week een 600D body gekocht aan 530€ (kamera express), dat je nu 580€ betaalt. Ik geloof dat de 550D toen maar 30€ goedkoper was. Het is dus ook een kwestie de prijzen wat in het oog te houden en op een bepaald moment de gok te wagen.

    Je kan hopen dat enkele 600D's tweedehands te vinden zijn zodra een nieuw model beschikbaar is?

    Allemaal speculaties. Als je telkens wacht op het volgende model, dan zal je nooit tot een aankoop komen.
    Bovendien is de keuze van de camera een stuk minder belangrijk dan de keuze van je lenzen. De kost van lenzen en accessoires (rugzak, statief, filters, ...) is een veelvoud van de prijs van de body zodra je de hobby wat serieuzer neemt!
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

    Comment


    • #3
      Re: prijsdaling?

      Veel goedkoper zullen ze wel niet worden ,alleen de tijd dat jij hem niet hebt kan wat langer worden.

      Comment


      • #4
        Re: prijsdaling?

        huh ja je kan wachten op een nieuwe xxxD of je koopt er nu 1!
        gaat hij beter zijn? waarschijnlijk wel, maar de opvolger daarvan zal dat ook wel zijn!!!

        zo kan je steeds wachten en niks kopen!!!

        kijk naar nikon! d7000 is uit en toch verkopen de d90 nog gelijk zoete broodjes!!
        ondanks beter iso, meer mp, ...

        koop wat je wil kopen, maak foto's en geniet!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: prijsdaling?

          Je kan altijd maar bijven wachten...

          Comment


          • #6
            Re: prijsdaling?

            Gezien de euro koers verliest tegenover de US$ /Yen vrees ik persoonlijk dat de prijzen niet echt gaan zakken en misschien zelfs gaan stijgen..
            Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

            Comment


            • #7
              Re: prijsdaling?

              Oké, bedankt allemaal!
              Ik volg het op de voet, hij is nu al wat duurder geworden dan rond nieuwjaar...

              Comment


              • #8
                Re: prijsdaling?

                Op het moment dat de 650D komt, zal de 550D wel een leuk prijsje krijgen..en die is ook niet mis .
                Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                Canon powershot s120

                Comment


                • #9
                  Re: prijsdaling?

                  Waarom, indien het toch over de centjes gaat, niet uitkijken voor een goed tweedehands
                  toestel. Mensen zat die achter het nieuwste aanjagen en van hun oude spullen af willen.
                  Dan koop je gewoon een toestel van een categorie hoger voor dezelfde prijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: prijsdaling?

                    Eerlijk gezegt zou ik niet uitgaan van een prijsdaling. Toch niet op dit moment.
                    Ik hou de 60D al een paar maand in het oog en tot december heb ik de prijs zien dalen, maar sins dien is de prijs alleen maar gestegen.

                    In december stond hij bij bol.com 797 euro, sins begin januari staat hij ineens 899 euro
                    Hetzelfde bij digicamshop.be, daar stond hij tot begin januari 809 euro een week later 829 euro, vorige week stond hij op tijdelijk uitverkocht en was de prijs gestegen naar 899 euro (nu is hij terug beschikbaar maar nog steeds aan 899 euro).

                    Ik heb wijselijk optijd gekozen om hem toch nog aan de goedkopere prijs te bestellen.

                    Schijnt allemaal te maken te hebben met de overstromingen vorig jaar, hierdoor is er minder geproduceerd en is de prijs gestegen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: prijsdaling?

                      Elk voorjaar vind ik wat overdreven ...
                      Canon-man. Concerten en natuur.
                      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                      Comment

                      Working...
                      X